Forumindex › Forums › Overige › Even voorstellen dit ben ik › Astra-H is back met een andere Opel
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 oktober 2014 om 20:43 #17268623
Hallo allen,
Sommigen van jullie kennen mij al. Ik had in februari 2013 een Astra H 1.7 CDTI gekocht met bijna 200k op de teller. Het waren snelwegkilometers. Hoofdstuk Astra is inmiddels afgesloten wegens hoge kosten i.v.m. een kapot vliegwiel.
Na de Astra ben ik op zoek gegaan naar een jonge occasion uit VAG maar met weinig km-stand en goed onderhouden werd het toch niets binnen mijn budget voor een 2e auto. Uiteindelijk toch bij Opel gaan zoeken en laatst kwam ik uit bij een Meriva A Cosmo uit november 2003 met 98k (origineel) op de teller. Het is een 1.6 16V (Z16XE) met airco, cruise control en twee elektrische ramen. Hij heeft ook mistlampen. Volgens mij is het een luxe uitvoering. Hij heeft namelijk ringen rondom de tellers en achter een aansteker met daaronder een extra 12V input).
Auto is goed onderhouden maar toch ga ik voor het weekend lucht-, pollen- en brandstoffilter vervangen. Van bandstoffilter weet ik niet waar dat zit (volgens sommige sites in de tank). Wie kan daar een uitsluitsel over geven? En waar zit het pollenfilter? Achter de dashkast of in de motorruimte? Ook komen er 4 nieuwe bougies in. Olie laat ik wel ff zitten. Die is recentelijk vervangen en ziet er nog goed uit. Ook distributieriem laat ik een tijdje zitten omdat deze in 2009 bij een km-stand van 71k is vervangen.
Verdere aandachtspunten zijn, die ik snel ga aanpakken:
– motortemperatuurmeter blijft lang laag (schijnt normaal te zijn), check ik met een nieuwe thermostaat en sensor (november 2014);
– benzinemeter doet raar onder het rijden (tankventielklep? vacuüm in de leiding?) z.s.m,
– aircoknop blijft af en toe hangen (gangbaar maken of een 2e hands ander unit scoren), z.s.m,
– andere radio erin i.p.v. CDR 500 VDO (november 2014),
– nieuwe automatten (januari 2015 of maart 2015 na de “winter”),
– carkit inbouwen (of een radio met carkit kopen).
– nieuwe sleutelmatjes bestellen met drukknoppen (1 sleutel),
– nieuwe richtingaanwijzerhendel (huidige is niet meer 100%).Foto’s volgen nog…
16 oktober 2014 om 18:11 #18257489Nou respons is hier wederom minimaal zoals ik gewend ben van dit forum maar ff een update :roll:
Vandaag onderdelen gehaald bij de dealer en Cartal Rijnsbergen. Onderdelen:
– luchtfilter,
– interieurfilter,
– brandstoffilter,
– 4 bougies van NGK BKR5EK en,
– cruise control hendel.Ik heb zojuist lucht- en interieurfilter vervangen maar wel een pokke werk. Interieurfilter zit onderin het parafaan verstopt. Je moet wat zaken loshalen maar is goed te doen. Verder heb ik koelvloeistof leeg laten lopen (het was gewoon water) en weer afgevuld met KVS G12+
Morgen verder met de bougies, brandstoffilter en de CC hendel…
En gisteren had ik via eBay nog een airco bedieningspaneel gekocht. Die is onderweg.
Nu opzoek naar een andere radio (enkel din) en adapter om stuurbediening te behouden. Iemand een idee / advies?
16 oktober 2014 om 18:13 #18257490Welkom terug!
Ik denk dat iedereen op de pix wachten… ;)
16 oktober 2014 om 18:37 #18257491Ja ik ga toch niet reageren op een topic zonder mooie plaatjes?! :kewlpics
Dat je ondanks je Astra toch weer vertrouwen hebt in een Opel… Ik hoop dat jullie van deze meer plezier hebben
16 oktober 2014 om 18:50 #18257492Thanks jongens. Morgen komen de plaatjes. Ik ben nu druk met onderhoud bezig zodat ik daar geen omkijken naar heb.
Ik zal hem vertroetelen met Poorboys etc. en dan pics schieten :)
Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
17 oktober 2014 om 02:22 #18257493AnoniemLid sinds:
1 January 1970Leuk, ben benieuwd naar de foto’s, en blij dat je toch hier blijft, wij hebben altijd een beetje hetzelfde idee gehad van het forum, dus ik hou je topic zeker in de gaten!
17 oktober 2014 om 06:43 #18257494Welkom! (terug) Mooie plaatjes zijn altijd welkom (zelfs van je Audi)
17 oktober 2014 om 15:04 #18257495Enne, hier zijn de eerste foto’s:
17 oktober 2014 om 15:11 #18257496En de rest van onderhoud is vandaag gedaan. Ook heb ik de Meriva van binnen schoongemaakt en behandeld met PB Natural Look.
Qua onderhoud is sinds gisteren gedaan:
– luchtfilter,
– pollenfilter,
– benzine filter,
– toch nieuwe olie en filter,
– 4 nieuwe bougies,
– nieuwe CC hendel.Hij is op de brug geweest en zag er goed uit.
17 oktober 2014 om 15:25 #18257497Nice car, you have CDR2005 and not CDR500. What you can do on this car:
– cd70 navi silver color with gps antenna
– GID or better CID display with: navigation, radio, telephone and board computer
– UHP4 bluetooth module with original GM microphone.You can see here how GID display looks with all 4 options activated:
[youtube:3t03ysrz]http://www.youtube.com/watch?v=fS9PwzEkIdM[/youtube:3t03ysrz]I think I have home 2 Meriva GID plastic trims. Other parts you can find here on marktplaats or on marktplaats.de, ebay, etc.
17 oktober 2014 om 15:54 #18257498Thank you Liviu,
You’re right, it’s the CDR2005 version. I’ll think about it to fit a GID display. Can you tell me what I need to make it working in the Meriva? You only have the trim or the display too?
17 oktober 2014 om 16:01 #18257499I have lot more. Here is what I think you need:
– first lot of time :) I’ve done this on my Corsa C (from CDR2005 to cd70)
– cd70 + frame
– audio plug for cd70 and some wiring with it
– gps antenna, you can use original on the roof but sourcing all cables would be a bit tricky but not impossible or external gps antenna, few people mounted under the dash;
– trim for GID
– plug for GID (it is a bit bigger than what you have now)
– UHP4 module with plug and some wiring
– original GM microphone
– trim for microphone, to fit nicely
– some microphone cable
– 3 wires to be connected around steering wheel
– 1 wire to be connected to ECU
– connecting all parts together, programming with tech2 or mdi and job done.I know it sounds like a lot, but you can source them in time.
I have available: gid, cd70, gid trim, original gps antenna, external gps antenna, tech2. I can source cheap and new uhp4 modules and microphones.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.