Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra H – Interieur sierlijsten "wrappen"
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 februari 2012 om 11:35 #17246946
Beste forumgebruikers,
Aangezien er enkele krassen zijn op mijn interieur sierlijst, zou ik deze graag “wrappen” met dit:
http://www.ebay.de/itm/3M-DI-NOC-Metallicfolie-30cm-x-150cm-66-44-m-Aluminium-geburstet-ME-904-/190635984835?pt=Autozubeh%C3%B6r&hash=item2c62ca47c3#ht_3172wt_1139″ onclick=”window.open(this.href);return false;Geborsteld aluminium… of indien iemand andere voorstellen heeft hoor ik dat ook graag :)
Het zou gaan om deze strips:
Niet mijn interieur, gewoon een voorbeeldfoto.
Om een idee te krijgen.
Het gaat om een GTC (dus langere deuren), heb dezelfde kleur van middenconsole als de 5D astra op de foto en heb een Half lederen interieur met sport-stoelen.Groeten,
Jefkere
24 februari 2012 om 11:38 #17997551fuck dat is vet spul, voor het eerst dat ik het zie.
misschien ook maar is op rond gaan zoeken :P
maar ik zeg DOEN!! bij je GTC, zal em echt goed staan denk ik
24 februari 2012 om 11:44 #17997552Het enige wat mij tegenhoudt is dat het patroon echt kaarsrecht is, dus elke kleine afwijking zie je…
Daarom zoek ik eerst wat tips :p
Heb er al veel gezien die het doen in carbon, maar daar ben ik wat op uitgekeken, iedereen doet dat tegenwoordig.
Als je is rondkijkt op ebay zie je dat er 1000 soorten bestaan hoor :)
Net wat je wil…
Dat geborsteld aluminium zou het best staat bij Piano Lak zwarte middenconsole vind ik. Maar om dat nu even allemaal om te wisselen… Je kan de piano lak kopen bij de opel dealer in spuitbussen, dat zou eventueel een oplossing zijn, je kan dan vrijwel alle frontjes spuiten… probleem: bij radio en ECC staan er ook figuurtjes op, dus dan ben je die kwijt en ik denk niet dat dat ergens te verkrijgen is.24 februari 2012 om 11:45 #17997553jep , dat gaat hem vanbinnen net dat tikkeltje extra geven :thumb
24 februari 2012 om 13:49 #17997554bij mij zitten er ook krassen op, dus ik ga nog eens een keer voor carbon, maar dat geborstelde is ook wel mooi.
24 februari 2012 om 15:32 #17997555@opel-mark wrote:
bij mij zitten er ook krassen op, dus ik ga nog eens een keer voor carbon, maar dat geborstelde is ook wel mooi.
Mark
http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;Haha, ook toevallig van je vrouw, zoals je deur? (:
24 februari 2012 om 15:39 #17997556@ dion heb je dit nog nooit gezien ? heb het namelijk ook op mijn wagen zitten op enkele plaatsen en me vader op zijn dak van zijn wagen :) is echt fijn spul maar heb dan zwart carbon overal opzitten :)
@ jefkere het patroon is en blijft kaarsrecht :) hoe gek het ook klinkt :)
je kan de folie van de beschermlaag af trekken en helemaal opfrommelen en dan terug vaneen aftrekken en warm maken met een fohn en je hebt binnen de 2 sec helemaal de oude vorm terug :) en voor het zo mooi in alle hoekjes te krijgen moet je het warm maken en uitrekken langs alle kanten om zonder kreuken te kunnen werken en maakt niet uit in welke richting je hem uittrekt het patroon blijft gewoon recht lopen :) echt heel vreemd :) heb het ook op mijn spiegelkappen zitten van mijn g coupe en die hebben ook alle mogelijke vormen dus veel stretchwerk aan te pas gekomen maar de lijnen van het carbon lopen gewoon kaarsrecht over de kap heen :) is echt heel gek spul en zeker geen gewone sticker :)24 februari 2012 om 16:54 #17997557@Jefkere wrote:
@opel-mark wrote:
bij mij zitten er ook krassen op, dus ik ga nog eens een keer voor carbon, maar dat geborstelde is ook wel mooi.
Mark
http://www.AstraTuningClub.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;Haha, ook toevallig van je vrouw, zoals je deur? (:
haha, nee in dit geval was dat al toen we hem kochten, maar het zit wel aan de passagies kant dus wellicht de vrouw van de vorige eigenaar :jerry
24 februari 2012 om 19:15 #17997558@Opel-Mark: Hahaha waarschijnlijk :jerry
@Opel-Motorsport: Ja, wel ik vroeg liever eerst is of iemand er wat over wist omdat het nu ook niet zo goedkoop is dat ik het kan “leren” gebruiken.
Ik heb het nog nooit gedaan en had graag wat tips, daarom :/25 februari 2012 om 07:29 #17997559Ik werk bij een signmaker bedrijf waar wij ook regelmatig auto’s wrappen en onderdelen van auto’s ik denk als je de delen loshaalt en langs zo’n bedrijf rijd dat ze het ter plekke voor je doen want het valt best wel tegen om die di-noc folie om ronde objecten te krijgen wij hebben er een hele cursus van gehad bij 3M en dan kan je ook gelijk de folie in het echt zien want een foto ziet er altijd heel anders uit hoor.
25 februari 2012 om 08:42 #17997560ja jefkere het is echt heel simpel heb het bij mijn wagen ook zelf gedaan met niks ervaring hiermee
maar het leuke ervan is als je verkeerd zit of je hebt een kreuk of vouw ofzo trek je hem gewoon los en even warm maken en je kan gewoon op nieuw beginne want als je klaar bent moet ge de folie goed warm maken met de fohn zodat de lijm goed smelt en goed blijft plakken dus zolang je dit niet doet kan je hem gewoon blijven lostrekken echt top spul25 februari 2012 om 12:24 #17997561Klinkt goed :)
Ga dat maar is bestellen.
Is het dan de bedoeling dat je dat aluminium recht in de lengte van de sierlijst plakt of een beetje cursief :p
Of moet ik dat op de moment zelf bekijken?Bedankt voor de info :)
25 februari 2012 om 15:20 #17997562kdenk dat dat je eigen smaak is of je hem beetje cursief erop wil of kaarsrecht ofzo je moet inderdaad wel nog de richting ervan aangeven ja :)
25 oktober 2013 om 15:16 #17997563hallo , ik zou dit ook wel willen doen maar weet iemand hoe je die sierlijsten loskrijgt ?
25 oktober 2013 om 16:39 #17997564@kjello01 wrote:
hallo , ik zou dit ook wel willen doen maar weet iemand hoe je die sierlijsten loskrijgt ?
Om de linker los te halen moet je de licht schakelaar op 0 zetten indrukken en naar rechts draaien dan komt je schakelaar met sierlijst en al los,
En voor de rechter moet je middenconsole los daar zit hij namelijk ook nog achter vast zoek maar op: middenconsole demonteren astra H dan vind je vast een how-to m.b.t het los halen ervan.
En om die van de deur te doen moet je de panelen demonteren en van achter de bevestiging weg boren/frezen en dan weer monteren met lijm o.i.d.
25 oktober 2013 om 17:23 #17997565ah ok :) bedankt dat zal ik eens proberen
26 oktober 2013 om 12:18 #17997566die van de passagierskant krijg ik niet los . achter de middenconsole vind ik waar hij vastklikt maar heb nu men handscoenkastje eruit gehaald maar er zit nog steeds geen beweging in :s waar zou hij nog moeten vastzitten ?
26 oktober 2013 om 14:23 #17997567Voor de rest zit hij geklikt even wat meer kracht zetten.
26 oktober 2013 om 14:58 #17997568ja , is me zonet gelukt :) ben altijd bang om iets af te breken . nu heb ik nog een vraag . de 2 luchtroosters die in het dashboard zitten links en rechts zou ik er ook graag uithalen om te wrappen . maar hoe krijg je deze los ?
26 oktober 2013 om 15:10 #17997569De linker kan je nu zien als het goed is (met de sierlijst eraf) deze kan je er proberen uit te drukken met je hand er achter ze zitten boven en onder met 2 clips vast
En voor de rechter je dashboard kastje eruit en ook van achter drukken je kan alleen niet bij de bovenste clipjes dus pas wel op ze gaan namelijk snel stuk(clipjes) als je te fanatiek bent.
26 oktober 2013 om 15:16 #17997570ah ok :) bedankt voor de hulp . want ikzelf heb nogal de neiging voor als het niet direct loskomt om er een ruk aan te geven :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.