Astra H – INSP melding resetten

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H – INSP melding resetten

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    zenman
    Deelnemer

Mijn Astra H heeft net bij 135.000 km een grote beurt gehad bij een algemene onderhoudsgarage.

Nu vallen me twee dingen op:
      1. de melding Insp 0 staat nog aan
      2. ik heb het oliepeil gecheckt en dat lijkt ver boven het maximum (nadat ik de onderkant van de peilstok een keer heb schoongemaakt en ‘m er weer in en uit heb gehaald is de peilstok tot 3 cm boven de karteltjes bedekt met olie.

Nu vraag ik me toch af….
      1. Hoort de garage de inspectieteller te resetten (of kan ik dat zelf ook)?
      2. Heb ik het oliepeil op de juiste manier gecheckt en zoja, kan dit kwaad? Zonee, hoe moet ik het oliepeil dan wel checken?

:agent

breezer

Lijkt me wel normaal dat ze de service melding even moeten resetten na een beurt,groot of klein.
        Zou gewoon even teruggaan maar wellicht kan het dmv een toetscombinatie ook wel..

arjontje
        Deelnemer

1 Ja is niet meer dan normaal dat de garage de melding wist.
          Kan hij ook vergeten zijn.

2 Pijlen: auto recht zetten op een goede vlakke ondergrond. Pijl stok er uit,schoonvegen. Pijlstok er in en er weer uithalen.
          Nu mag hij niet te hoog zitten tot aan het bovenste streepje. Zie foto. Is dat te hoog dan kan de motor schade oplopen.

Laagvlieger
          Deelnemer

1) Is wel de bedoeling. maar universele garages kunnen niet van elk type en merk weten hoe ze die moeten resetten. Dit is dus iets dat je voor lief neemt bij een universeel.
            Sommige merken (Opel gelukkig niet) zijn niet eens te resetten zonder speciaal gereedschap.

2) Peilen: Motor op bedrijfstemperatuur. 5 Minuten wachten. Dan peilstok eruit trekken en schoonmaken. Dan nog een keer insteken en aflezen. Idd op vlakke ondergrond zoals gezegd.

CORSAGSI

De INSP melding verwijderen :
              – Sleutel in contact met het contact nog uit,
              – De terugstelknop van de dagteller ingedrukt houden,
              – Auto op contact zetten (knop ingedrukt houden)
              – Na 10 seconden verschijnt : —-

Knop los laten, en de INSP melding zal niet meer verschijnen !

Heb dit even uit het how-to topic gehaald !

greetz,

Fearless
              Deelnemer

Bij sommige types moet je de rempedaal er ook nog bij inhouden.

Bij de corsa D moet het via de obd met een veiligheidscode..

Laagvlieger
                Deelnemer

Corsa D kan ook gewoon via het knoppie hoor.
                  Is echt geen OBD tool voor nodig.
                  Moet wel de rem inhouden dan en display moet uit zijn (dus portier dicht).

Fearless
                  Deelnemer

gaat ik eens proberen, ik doe het telkens met de obd…vervolgens moet ik naar de computer lopen en maar hopen dat de saftey code in het systeem staat.

Laagvlieger
                    Deelnemer

Het wil gewoon. Het is wel tricky.
                      Soms even proberen heel snel contact aan en uit te doen als ie hem niet pakt. Vaak begint ie dan past te knipperen.

balder
                      Deelnemer

Kun je in principe elke melding resetten met deze truc of alleen de Insp 0 melding? Ik had Insp 0 i.c.m. reparatie (auto met sleutel) lampje. Merkte verder geen verschil in rijden dus ben maar gewoon gaan verder rijden. Dacht dat bij de laatste olie wisseling de melding niet gereset is dus vandaar dat ik hem zelf gereset. Nu zijn alle waarschuwingslampjes weer uit, hoop alleen dat ik geen belangrijke waarschuwingen negeer nu en dat ik met bovenstaande truc dus echt alleen de ‘kleine beurt’ melding reset.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.