Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra H Inlaat probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 mei 2016 om 09:47 #17276089
Beste forum leden,
ondervind momenteel een rot storing met het inlaatspruitstuk.
”Circuit sensorpositie uitschakeling poort lage spanning”De twinportklepjes in het inlaatspruitstuk worden niet goed aangestuurd door de inlaat luchtdruk???
Bij het stationeer draaien geen enkel storingslampje.
Het lampje begint te branden zodra je goed optrekt met de auto.
Gehele inlaatspruitstuk is gereinigd/schoongemaakt eveneens de EGR!
Er zijn geen kapotte of afgebroken klepjes. alles werkt zoals het hoort.Wat zou hier een oorzaak van kunnen zijn?
Groeten
16 mei 2016 om 19:32 #18315756Waarschijnlijk zijn de stokjes in het mechanisme wel versleten.. dan valt de spanning van de sensor onder de 0.3 volt en gaat ie op storing. Soms komt het voor dat de sensor zelf stuk is. Maar meestal is het mechanisme het probleem.
Enige remedie is dan inlaat flens vervangen.16 mei 2016 om 21:57 #18315757Ik weet dat die sensor die het aanstuurt niet los te verkijgen is alleen bij een nieuwe inlaatspruitstuk.
Je kunt dan een gasklep positie van een single point motor hier voor in de plaatst monteren.
Dit is reeds gebeurd.
Alleen de storing dus niet opgelost.
Het lijkt net of hij de druk in het inlaatspruitstuk niet zo snel kan verplaatsen om die klepjes open en dicht te bewegen.Hoe kun je het mechanisme controleren?
16 mei 2016 om 22:02 #18315758opcom of tech 2 eraan hangen en een test uitvoeren door ze open en dicht te laten gaan…
17 mei 2016 om 23:16 #18315759De klepjes worden deze week verwijderd uit het inlaatspruitstuk, waardoor de storing eindelijk weg moet zijn. Dit is geadviseerd door de een Opel dealer!
17 mei 2016 om 23:23 #18315760als je dit doet.. houdt er wel rekening mee dat je koppel onderin iets zal veranderen ( afnemen).. weet zo niet of het merkbaar is of niet.. maar er zijn er mee die dat gedaan hebben maar de klepjes verwijderen is nog altijd goedkoper dan een nieuw flensstuk met klepjes vervangen voor bijna 500 euro ( kosten van het onderdeel)
17 mei 2016 om 23:28 #18315761De dealer geeft zelf aan dat het niet te merken is in trekkracht of koppel van de auto. De klepjes gaan al open staan bij 1500 toeren.
Inderdaad zeker goedkoper dan nieuw flens erin laten zetten.Hoop dat mijn probleem dan uiteindelijk ook opgelost is.
17 mei 2016 om 23:32 #18315762als het het motortje wat de klepjes moet aansturen nog werkt.. dan dat aangesloten laten aan de kabelboom en aan het inlaatspruitstuk.. hopelijk krijg je dan geen storing omdat je ECU dan dat motortje niet kan vinden… of als het kan uit je ECU laten verwijderen.. ( weet niet of dat mogelijk is)
18 mei 2016 om 08:45 #18315763Dan is nog je probleem niet opgelost. Want de sensor blijft wss 0.1volt aangeven.
18 mei 2016 om 09:36 #18315764Hoe zou je dat op kunnen lossen als je de klepjes verwijdert dan?
Groeten
19 mei 2016 om 10:51 #18315765Iemand die hier antwoord op kan geven?
19 mei 2016 om 11:11 #18315766Ik weet niet of de software van een z16xe op een ecu van een z16xep past.. De XE is dus zonder die klepjes dus dan ook geen aansturing daar.. Maar dan zou je met dit een pm naar zakhooiTN of liviu2004 kunnen sturen…
19 mei 2016 om 11:35 #18315767Je zal evt moeten zorgen dat de sensor niet minder als 0.3v gaat aangeven in ruststand. Je kan de stangetjes er niet afhalen want dan wordt de sensor niet meer bedient.
19 mei 2016 om 12:13 #18315768Hij kan dan straks sowieso de inlaatklepjes niet bewegen omdat die eruit gehaald zijn.
In principe zou hij dan de klepjes zien als altijd open lijkt mij dan? Moet er na mijn mening geen probleem komen met de sensor onder de 0.3volt.Auto’s zijn ingewikkeld tegenwoordig haha. :D
19 mei 2016 om 12:22 #18315769@mich89 wrote:
Auto’s zijn ingewikkeld tegenwoordig haha. :D
yep.. nothing like the old days… net als bij de oude Amerikanen.. een scheut benzine erin gooien en de ontsteking goed zetten en de motor springt aan
19 mei 2016 om 12:26 #18315770Dat zou ook veel beter zijn voor de toekomst auto’s ipv al die milieu en zuinigheid wat kapot kan gaan en een gods vermogen kwijt bent voor reparatie.
Maargoed hopen dat ik dit eindelijk opgelost krijg.
21 mei 2016 om 12:02 #18315754Update:
Helaas konden de klepjes niet verwijderd worden.
Nu wordt er alsnog een ander inlaatspruitstuk flens geplaats. Dan hopelijk van alle problemen af.Groeten
21 mei 2016 om 12:07 #18315755jammer dat dat niet kan :(
24 mei 2016 om 20:12 #18315771The easyway.
Voor vervanging van de sensor zou ik een zenerdiode gebruiken bv. bav20
Dan zou je de sensor gewoon kunnen verwijderen.The hardway(my way)
Mijn voorkeur blijft wel om even in de software te duiken en gewoon de error codes uit te schakelen.grz.
24 mei 2016 om 22:25 #18315772Mijn problemen zijn tot nu toe opgelost.
Inlaatspruitstuk flens is vervangen. Het mechanisme was niet goed meer, speling en haperde…Deze dagen nog even aanzien of het probleem niet terug.komt.
Groeten
24 mei 2016 om 22:29 #18315773@mich89 wrote:
Mijn problemen zijn tot nu toe opgelost.
Inlaatspruitstuk flens is vervangen. Het mechanisme was niet goed meer, speling en haperde…Deze dagen nog even aanzien of het probleem niet terug.komt.
Groeten
ga er maar van uit van niet.. als alles van de wervelkleppen vervangen is dan kun je er vanuit gaan dat dat de komende tijd niet meer het probleem zal zijn.. je kunt bij iedere grote beurt even het flensstuk laten schoonmaken.. weet je zeker dat de klepjes niet meer vast gaan zitten…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.