Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra H Inhouden
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 mei 2015 om 12:33 #17272000
Hallo,
Heb nu al enige tijd last van het inhouden van de motor. ( 1.6 twinport z16exep )
Tussen de 1500 a 2000rpm begint hij in te houden en de toerentellerwijzer schommelt ook. (ook bij stationeer lopen)
Het oranje lampje van motorblokje gaat elke keer branden en bij het uitlezen komt er uit overslag op cilinder 1 t/m 4 en iets met brandstof.Wat er al zo allemaal gedaan is:
-Krukassensor vervangen (4 maand geleden, en nu weer)
-Bobine vervangen (vorig jaar april, en nu weer) (10.000km meegereden)
-Bougies vervangen april vorig jaar. (10.000km mee gereden)Een LMM blijkt hij niet te hebben. Andere motortypen wel maar deze weer niet.
Nu zijn ze bezig met de druksensor in de inlaat te vervangen.
Wat zou anders nog het probleem kunnen zijn?
Alle reacties zijn welkom of soort gelijke problemen waar met een oplossing voor heeft gevonden.Met vriendelijke groet,
Michael20 mei 2015 om 13:39 #18285130LMM heeft ie idd niet alleen een tempratuur sensor in de inlaat pijp.
Misschien je injectoren eens laten reinigen.
Merk je ook echt dat de toeren van de motor schommelen, als je de meter op en neer ziet gaan?
20 mei 2015 om 14:09 #18285131Als de motor stationeer draait zie je de naald van de toeren op en neer schommelen. als je dan onder de motorkap je hand op de motor legt voel je hem onregelmatig lopen (overslaan)
Hij verliest niet z’n trekkracht met optrekken.20 mei 2015 om 16:28 #18285132Het klinkt raar maar heb pas nog een topic gelezen die hetzelfde probleem had en met geen mogelijkheid kon vinden, het bleek uiteindelijk zo te zijn dat de verkeerde bougies erin zaten, fout in het systeem van de leverancier.
Wellicht iets om te checken.
Gr. Ramon
20 mei 2015 om 17:46 #18285133bougies zijn er vorig jaar april nieuw ingekomen alle 4 tegelijk met nieuwe bobine.
dan zouden ze alle 4 slecht moeten zijn want hij slaat over op cilinder 1 t/m 4.iemand verder nog ideën.?
20 mei 2015 om 17:51 #18285134Verkeerd type bougies kan prima hoor dan zijn ze alle 4 niet goed.
20 mei 2015 om 17:56 #18285135Oké maar dan wel vreemd dat hij nu sinds een paar weken niet goed loopt en daar voor niets aan de hand, ondanks dat de bougies erin een jaar geleden in zijn gekomen
20 mei 2015 om 19:51 #18285136Omdat je het moeilijk kan vinden is dit niet overbodig om even te controleren, het kost geen geld en maar 5 minuten tijd. Dan kan je dat gewoon wegstrepen, je zou niet de laatste zijn die het kan overkomen.
Even 1 bougie eruit en code vergelijken met info op internet of deze bougie geschikt is.Succes met vinden van dit rotprobleem!!
Hoop voor je dat je het snel vind.20 mei 2015 om 19:52 #18285137Dat kan dan idd niet, zijn het de verkeerde types, moet ie vanaf dat moment beroerd lopen.
20 mei 2015 om 21:13 #18285138lijkt mij ook dat hij dat vanaf begin af aan al Had moeten doen. De onderdelen worden altijd per kenteken besteld waar ik de auto altijd heen breng dus lijkt me geen probleem met niet passende onderdelen.
Iemand nog enig idee?
EGR ook een mogelijkheid?21 mei 2015 om 11:53 #18285139Compressie op je cilinders eens laten testen?
21 mei 2015 om 13:14 #18285140EGR stekker kan je lostrekken om zo een rondje te rijden. Dan doet hij even niet mee, maar gezien overslag zal dat hem niet zijn.
Carterontluchting en gasklephuis schoon ?21 mei 2015 om 18:36 #18285141Druksensor heeft helaas ook niet mogen baten. Dus ook weer wegstrepen.
Dat is miscchien nog geen gek idee om te proberen.
Bedankt alvast voor de reacties.. Hopelijk wordt het snel opgelost pfff ben er zo zat van.23 mei 2015 om 22:20 #18285142Update:
Heb op dit moment de auto weer.
Gasklephuis en Egr helemaal schoongemaakt.
Nu hopen dat het over is en het lampje dan ook uit blijft. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.