Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra H houdt in en motor slaat af
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 mei 2016 om 20:32 #17276583
Ben nieuw hier en zal me voorstellen. Ben 56 jaar en mijn naam is Dick en woon in Spijkenisse.
Rij al jaren met plezier Opel.
Ik heb een Astra uit 2005 met nu 178.000 km. Hoog olie verbruik 1 liter per 300 km.
Type motor Z16XEP. Maar wat ik nu meemaak heb ik nog nooit gehad met een Opel.
Auto rijd ZEER onregelmatig en slaat op de gekste momenten af. Ook brand onregelmatig mijn MMlampje.
De volgend reparaties uitgevoerd door een niet Opel garage: EGR schoongemaakt, Vacuum slang vervangen, diverse malen uitgelezen zonder enig resultaat. koelvloeistofsensor vervangen, waterpomp vervangen. Werd nu geadviseerd om V-power te tanken en om eventueel EGR af te doppen.
Gek wordt ik ervan.
Ik hoop via jullie wat adviezen te krijgengr. Dick
12 mei 2016 om 17:38 #18318630Gasklep schoonmakt? Foutcodes?
13 mei 2016 om 22:22 #18318631Gasklep schoongemaakt.
EGR vorig jaar schoon gemaakt, inmiddels 12.000km verder.
Bougies vervangen.
Auto start prima. Op snelweg heeel lichte onregelmatigheid.
Bobine misschien?
Of andere sensoren?15 mei 2016 om 19:54 #18318632Kan de buitentemperatuur wat te maken hebben. Nu 9 gr.
Slaat nl niet meer af.
Wel brand MM lampje.
Start nog steeds prima. Dus ligt dan toch niet aan de bobine brug?
Lees op forum dat er veel problemen zijn met dat onregelmatig lopen van motor.
Opel dealers weten het soms ook niet.
Kan het de motor temperatuur sensor zijn?15 mei 2016 om 20:04 #18318633bij oplichtend MML ==> uitlezen..
qua olie verbruik.. lekt de motor olie of verbruikt hij het?? bij verbruik zou je kunnen kijken naar kleppenseals of een niet goed werkende carter ventilatiehoe is je motor temperatuur?? blijft die onder bedrijfstemperatuur?? ( onder de 80 a 85 graden) ==> thermostaat controleren op een goede werking
16 mei 2016 om 16:17 #18318634Hoi Bart-gsi,
Nu brand MML weer niet. Lijkt erop dat hij ca. 3 dagen brand en dan weer niet. Gek om van te worden.
Bij uitlezen zien ze niets.
Olie verbruik daar kan ik mee leven, lang leven de Action (valvoline 5w30).
Lekt geen olie. Puur verbruik. Achterkant zie je een licht roetlaag als je auto tijd niet wast.
Carterventilatie was okee.
Ik heb alleen temperatuur niet bijgehouden. Ga ik doen, julie horen van me.16 mei 2016 om 16:56 #18318635Loopt de astra toevallig op Gas ?
1 liter olie op 300km !? Dan is er meer aan de hand …
Maar om terug te komen op het hikken van de motor…
Het zogenaamde “twinport” systeem wil nog wel eens vast gaan zitten in de inlaat…
Dat kan het hikken evt veroorzaken.Met zo’n hoog olie verbruik is er inwendig iets niet goed …
16 mei 2016 om 17:20 #18318636Uitlezen, foutcode blijven er in staan.
Als het lampje aan is geweest moet er een foutcode in staan.
Wat van de egr is schoon gemaakt?
Alleen de klep, of ook de kanalen in het spruitstuk?
Egr is niet af te doppen, alleen weg schrijven.Verder krijgen de asjes van de Swirlkleppen nog wel eens speling. Met schokkend gedrag tot gevolg.
En uiteindelijk interne motor schade.Bobines gaan ook nog wel eens kapot.
16 mei 2016 om 19:02 #18318637Astra rijd niet op gas.
EGR is vorig jaar in Duitsland schoongemaakt, zuigbuis uitgebouwd en kanalen,ventiel en klep gereinigd.
Bobine kapot?, maar start prima.
Het lijkt erop met koude motor en koele buitentemperatuur auto beter rijd.
Misschien iets met temperatuursensoren?17 mei 2016 om 19:02 #18318638Gaspedaal en rem ingedrukt en contact aangedaan.
Kreeg de volgende info te ien op de plak van de kilometerteller:
ECN 017152 en ECN 000000weet iemand wat dit eventueel betekent?
17 mei 2016 om 19:05 #18318639verder display gecheckt met koude motor:
oa. temp 18.5 C17 mei 2016 om 19:18 #18318640@AstraSpijk wrote:
Gaspedaal en rem ingedrukt en contact aangedaan.
Kreeg de volgende info te ien op de plak van de kilometerteller:
ECN 017152 en ECN 000000weet iemand wat dit eventueel betekent?
P0171 verbranding te arm.
Vaak is dat Egr probleem of de swirl kleppen.18 mei 2016 om 19:02 #18318641Omdat ik het idee heb dat auto beter rijd bij koude motor heb ik vanavond via settings en BC gekeken in display wat de temperatuur is van de motor:
koude motor 18 gr.
warme motor tijdens rijden 95 gr.
tijdens stilstaan met draaiende motor temp. oplopend van 95 gr naar 113 gr.
Ventilator slaat aan en temp. zakt naar 105 gr.vraag is aan jullie, Kloppen deze waarden allemaal.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.