Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra H GTC kopen? *UPDATE, gekocht!!!!!!!!!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 december 2013 om 13:38 #17262356
Ik heb tot een jaar of 3 geleden een Vectra C gehad.
Tot mijn spijt heb ik die verkocht en daar voor in de plaats is een Fiat Stilo Abarth gekomen….
Alleen maar gezeur mee gehad.
Nu druk op zoek naar weer een Opel. Dit keer een Zwarte Astra H GTC.
Nou vroeg ik mij af waar op te letten bij de Astra?
Ik weet dat er onder de motor kap bij de bevestiging van de schokdempers nog wel eens roest wil zitten..Verder nog tips?
http://www.autowereld.nl/opel/astra-gtc/1-8-sport-7044753/foto.html#foto-4″ onclick=”window.open(this.href);return false;
4 december 2013 om 13:43 #18196874Kijk hier even, dan heb je het meeste wel gehad: viewtopic.php?f=126&t=180886
4 december 2013 om 13:46 #18196875Super, dat topic zocht ik.
Bedankt!4 december 2013 om 16:36 #18196876AnoniemLid sinds:
1 January 1970Als je nog specifieke vragen hebt, er is inmiddels een flinke selecte groep die zich flink met de H bezig houdt qua onderhoud en kwaaltjes hier!
4 december 2013 om 17:09 #18196877De motor die in die GTC ligt is de Z18XE zijn goede blokkies thermostaat is een zwak punt, en de EGR wil nog wel eens problemen geven(als deze erop zit) deze zou ik ook preventief afdoppen, en de versnellingsbak(F17) zijn ook niet de beste.
Nog iets m.b.t de CIM module kijk even of de claxon werkt met ingeschakelde verlichting(klinkt stom maar probeer het toch maar even) als de claxon dan niet werkt heeft ie de CIM modificatie(klem op de CIM) nog niet gehad.
En kijk ook goed wanneer de distributie is vervangen in dit geval 90.000km of 6 jaar, en natuurlijk het overige onderhoud.
4 december 2013 om 17:28 #18196878AnoniemLid sinds:
1 January 1970He dat wist ik nog niet eens van die CIM.. Geldt voor alle types H?
Dus zonder sleutel in contact, lampen aan en de toeter indrukken. Als hij het wel doet, is de CIM modificatie geweest, zo niet dan nog geen CIM mod, klopt dat?
En dat heeft dan ook te maken met de kapotte CIM, die dan vervangen zou moeten worden?Distributie van de Z17DTH moet volgens de dealer om de 100.000.
4 december 2013 om 17:33 #18196879Geldt voor alle H’s sleutel in contact of niet maakt niet uit, als je claxon niet werkt met ingeschakelde verlichting betekent niet dat de CIM stuk is maar dat de stekkers niet goed contact maken, vandaar dat de ”modificatie” alleen een klem op de CIM betreft waardoor de stekkers goed contact blijven maken.
Jouw distributie moet om de 90.000km of 10 jaar.
4 december 2013 om 17:43 #18196880Hoe zit dat met die CIM? Is dat een modificatie die door de dealer gedaan moet worden of is dit iets wat je zelf moet laten doen?
4 december 2013 om 19:42 #18196881dat word in principe bij de dealer uitgevoerd
4 december 2013 om 22:24 #18196882Wordt door de dealer gedaan, mocht je een grijze import astra hebben dan eerst via e-mail contact opnemen met opel Nederland, hun weten of de modificatie is uitgevoerd en zij kunnen je zwart op wit geven dat de lokale opel dealer de modificatie gratis moet uitvoeren (zonder de bevestiging van opel Nederland deed mijn opel dealer niks).
5 december 2013 om 07:39 #18196883Top!
Heb ik toch wat dingen om te controleren van de week.
Iemand toevallig bekend met de Astra uit de link?8 december 2013 om 09:15 #18196884Neem even contact op met de ZAM in Zeist en vraag daar even de historie en laatste km-stand van de auto na…
8 december 2013 om 14:49 #18196885mmm vaag, volgens het kaartje van mijn dealer moet de distributie riem bij 150.000 km of 2018 of zoiets
Vond het al veel…Gaat trouwens om een GTC 2008 1.6xer
8 december 2013 om 15:24 #18196886@dissie wrote:
mmm vaag, volgens het kaartje van mijn dealer moet de distributie riem bij 150.000 km of 2018 of zoiets
Vond het al veel…Gaat trouwens om een GTC 2008 1.6xer
De jouwe(Z16XER) moet om de 150K of 10jaar
12 december 2013 om 12:11 #18196887Mannen (en misschien ook vrouwen)
vandaag de Astra bekeken, auto zag er super goed uit.
De Astra krijgt maandag een ANWB aankoop keuring. Mochten daar dingen uitkomen worden deze vervangen door de verkoper.
Als dat geregeld is ben ik de nieuwe eigenaar van deze Astra.Enig puntje wat ik kon vinden bij de proefrit is dat ik de motor van de luchtventilatie hoorde…
Laat ik het anders zeggen. Op moment dat de luchttoevoer uit stond hoorde ik niets en als de lucht toevoer op standje 1 ging hoorde je het motortje een beetje en leek het wel of de toeren van het motortje omhoog ging als de toeren van de auto ook omhoog ging..Ik hoop dat iemand een beetje begrijpt wat ik bedoel..
12 december 2013 om 12:15 #18196888@Juffer1 wrote:
Neem even contact op met de ZAM in Zeist en vraag daar even de historie en laatste km-stand van de auto na…
De complete uitdraai van ZAM ligt in de Astra.. Distributie is vervangen bij 40.000km.. volgens de verkoper is het inderdaad 10jaar of 150.000 km
16 december 2013 om 19:09 #18196889Vandaag contact gehad met de garage, de ANWB keuring was prima zeker zijn geld waard. Remblokken achter moeten vervangen worden 1 remleiding was aan het roesten en moet vervangen worden ook zijn wat lampje kapot. Hopelijk morgen definitief weer eigenaar van een Opel
18 december 2013 om 18:12 #18196890Hij is binnen!!!!
18 december 2013 om 18:23 #18196891Nou van harte gefeliciteerd, upload een plaatje van je aanwist
20 december 2013 om 18:58 #18196892
Auto bevalt super goed!
Het enige wat mij opvalt is dat het de kachel veel lawaai maakt.. Daar moet ik maar even naar laten kijken. Komt dit vaker voor?20 december 2013 om 19:12 #18196893Mooie GTC, maar je staat al bij de sloop zie ik :jerry
20 december 2013 om 19:15 #18196894Haha dat was de buurman van de verkoper…. :agent
20 december 2013 om 19:15 #18196895mooie GTC, misschien zit er wel blad in de kachelmotor
20 december 2013 om 19:22 #18196896Ik denk het niet.. Het lawaai loopt gelijk aan het toerental…. Kan ik zo bij die kachelmotor?
20 december 2013 om 19:58 #18196897Mooie astra :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.