Forumindex › Forums › Modellen › Astra › [Astra H GTC] CD30 MP3 vragen
- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 september 2017om 18:14 door liviu2004.
-
AuteurBerichten
-
5 september 2017 om 13:21 #18347900
Beste alle!
Sinds een aantal dagen ben ik nieuw in de Opel wereld. 4 dagen geleden heb ik een Opel Astra GTC 2007 met 79dkm op te teller gekocht! Ik prijs mij een gelukkig mens.
Ik ben nu al een aantal dagen het forum (en de rest van het internet) aan het uitpluizen over de radio die in mijn Astra zit, de CD30 MP3.
Hiervoor had ik een KIA Cerato, daar had ik een radiootje ingezet met bluetooth, aux, usb en CD opties. Het bluetooth is voor mij ideaal. Ik werk voor DHL en luister al heel de dag naar de radio en als ik daarna in mijn eigen auto stap om terug naar huis te rijden wil ik lekker kunnen genieten van mijn eigen playlistjes op Spotify. Of dit nu via AUX of BT gaat maakte me niet zo veel uit, ik wil alles gewoon zo netjes, strak en origineel mogelijk houden.Nu ben ik er dus achter gekomen dat deze versie géén AUX aansluiting heeft op de achterkant, zover was ik er dus achter gekomen dat dat op de sticker op de bovenkant van de radio moet staan. Helaas komt de radio uit 2006 en werd dat er toen nog niet ingebouwd (meen ik gelezen te hebben).
Nu mijn vraag, ik ben totaal niet thuis in de audio wereld, voor mij was de vorige radio; plug, verbinden en play. Maar duidelijk werkt dat hier niet zo.
Wat zijn mijn opties?
Ik heb iets gelezen over een FM transmitter, maar dat zorgt voor slechte kwaliteit van het geluid? Dat zou al geen optie zijn voor mij.Een aftermarket radio lijkt mij zéér interessant maar daar heb ik momenteel het budget totaal niet voor, buiten dat ben ik dan ook wel weer zo dat ik het liefste en scherm op oog hoogte wil hebben als ik aan het rijden ben, dus dan zou ik de radio op de plek willen installeren waar nu mijn GID schermpje zit.
Ook heb ik Hilko’s “How to – Tablet inbouwen” gelezen, op het moment dat ik soldeerbout las durfde ik al niet meer, maar werkelijk een fantastisch idee
Een andere radio uit een sloopauto halen en die overzetten lijkt mij tot nu toe het beste voor mij en mijn 2 linker handen als het op stroom etc. aankomt.
Máár, dat is blijkbaar ook niet zo 1, 2, 3 overgezet. Je moet hem afmelden en als het bouwjaar niet overeen komt met mijn auto is het al einde oefening, of heb ik dat verkeerd begrepen?De laatste optie kom ik dus totaal niet zelf uit, vind het heel verwarrend hoe dat allemaal werkt, als iemand me dit misschien zou kunnen uitleggen kan ik weer heel heel end vooruit. Hier in de buurt staan aardig wat H’s op de sloop namelijk. Misschien als er iemand in de buurt woont die handig is, en minder duur is dan een garage kunnen we wat afspreken? Uiteraard tegen een vergoeding, of een lekker pilsje.
Bedankt voor het lezen van deze enorme lap tekst ik kijk uit naar de antwoorden.
PCMR
5 september 2017 om 14:05 #18347902Hallo PCMR,
Leuk dat je je verdiept hebt in mijn oplossing. Het is inderdaad een behoorlijke klus en vraagt veel handigheid en doorzettingsvermogen. Ik ben zelfs nog met de laatste aanpassingen bezig.
Ik begrijp dat je voor een eenvoudiger oplossing gaat. Destijds heb ik ook gekeken naar een CD70 of zelfs DVD90 met kleurendisplay. Dit vind ik ook een mooie oplossing en vooral origineel, maar dit is ook tweedehands nog best prijzig.
Wellicht kan iemand je helpen aan een betaalbaar alternatief, bijv. in de vorm van een CD30 die wél geschikt is voor AUX. Al op eBay of Marktplaats gezocht?
Succes met je zoektocht.5 september 2017 om 16:19 #18347907Ha Hilko! Bedankt voor je reactie!
Leuk dat je je verdiept hebt in mijn oplossing.
Ja mega interessant! Als ik wat meer tijd en geduld zou hebben zo ik het heel leuk vinden om me te verdiepen in dat soort dingen. Mocht ik slagen in het vinden van een CD70 of DVD90, denk dat dat wel de weg gaat worden die ik ga bewandelen. Dan lijkt me het een stuk minder moeilijk om zo’n tablet er bij te bouwen, niet? Dan is het een kwestie van de aux-kabel trekken, of niet?
Wellicht kan iemand je helpen aan een betaalbaar alternatief, bijv. in de vorm van een CD30 die wél geschikt is voor AUX. Al op eBay of Marktplaats gezocht?
Ik heb in alle hoop al een oproep geplaatst op Marktplaats. Op zich hoef ik niet persé de CD70/DVD90 met kleuren schermpje, mits de prijs heel leuk is. Het draait me op dit moment vooral even om de Aux aansluiting, de optie zelf mijn muziek draaien. Ik ben Marktplaats/Ebay al een aantal dagen binnestebuiten aan het keren, maar het mag niet baten. Of totaal geen reactie van de verkoper. Of ik krijg berichten van mensen die na de vraag voor een foto van de sticker aan de bovenkant niet meer reageren. Dan weet je wel hoe laat het is helaas.
Als jij nog goede doorverwijzingen hebt naar sites die dat soort dingen misschien verkopen hoor ik het graag :) Heb vandaag contact gehad met wat slopen in de buurt, daar ben ik van harte welkom maar hebben me nu al verteld dat die radio’s waarschijnlijk niet zijn afgemeld. Dus moet ik even naar mijn ‘stam’ garage bellen om te vragen of zij dat kunnen.
5 september 2017 om 16:37 #18347908Zoek een cd30mp3 met auxin, met security code of niet. Ik kan reset en inleren. Bluetooth, ik heb uhp4 modules.
5 september 2017 om 17:54 #18347913Zoek een cd30mp3 met auxin, met security code of niet. Ik kan reset en inleren. Bluetooth, ik heb uhp4 modules.
Hoeveel vraag je hiervoor?
5 september 2017 om 18:14 #18347915Zie pb.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.