Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra H GTC 1.9 (ZDT) 120pk REMMEN + EGR
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 april 2015 om 19:56 #17271607
Beste heb de laatste week last van 2 problemen 1 recent en 1 maand geleden
1ste probleem
Heb nieuwe velgen en banden laten zetten onder de astra + uitlijnen alles perfect gegaan!
Daarna week mee gereden begonnen mijn remmen enorm te piepen op verschillende snelheden 20/50/80/120 km/hBen hiermee terug naar de bandencentrale gegaan maar zij zeggen dat uitlijnen enz dit niet kan veroorzaken, had ik wel al gedacht maar vond het zo verdacht juist daarna deze problemen (waarschijnlijk pech zeker)
Hoe sneller ik rij hoe harder men stuur trilt tijdens het remmen.
Remblokjes zijn nog goed niet te ver voor de indicators en schijven zien er ook nog goed uit maar heb de indruk dat ze nu niet gelijkmatig verslijten (gaat om de voorste remblokken en schijven)Ik heb ook gezien dat mijn remvloeistof peil is gestegen ipv gezakt, dus mijn vermoedens zijn problemen me de remzuigers kan iemand dat bevestigen of mij wat opweg helpen hierin?
2de probleem
Ik kreeg maand geleden melding op de boordcomputer 04005A fout in het luchtinlaatsysteem uiteindelijk gegoogeld en egr uitgekomen.
Heb deze losgemaakt en gereinigd volgens howto (solenoide wel niet) en klep voor het inlaatspruitstuk + boostsensor!
Inlaatspruitstuk zelf was ook met roet vervuild maar deze nog niet gereinigd.Auto trok terug op als vroeger en reageerde normaal
Daarna 2 weken gereden zonder melding op de boordcomputer ,dan kreeg ik weer fout dan 2 dagen niet dan weer!
Heb obd2 module eraan gehangen en via programma fout kunnen resetten (niet opcom!) maar fout kwam trg na 1 dag.Kan het zijn dat dit wel in orde is maar door de foutmelding hij de motor inhoud? of mss toch het spruitstuk vervangen heb een link gevonden op ebay
http://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Vauxhall-Various-Models-Brand-New-1-9-8V-Induction-Manifold-93189403-/231229583395″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Als iemand mij kan verder helpen zou zeer vriendelijk zijn en indien meer info vraag maar, heb zowizo al een afspraak gemaakt in de garage dinsdag maar wil niet dat dit te duur wordt, daarmee eens zelf onder handen nemen!
Nog even een foto van mijn wagen :afro
25 april 2015 om 14:40 #18282227Iemand enig idee? :thumb
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.