Astra H GTC 1.9 diesel houdt af en toe in

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H GTC 1.9 diesel houdt af en toe in

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    ras

Hoi mijn astra H gtc 1.9 diesel houdt heel en toe in.
      Dacht meteen aan de brandstoffilter maar die is vorig jaar vervangen met het luchtfilter.
      Nu vraag ik me af wat het kan zijn dat hij soms inhoudt en het is van korte duur heel ff en dan rijdt hij normaal is niet dagelijks ofzo.
      Zal dit iets met lucht te maken hebben?
      Misschien dat dit jullie bekend voorkomt/
      De auto geeft nu wel INSP 0 aan maar dat schijnt een beurt te zijn die de auto moet krijgen.

Hoop iets van jullie te horen.
      Alvast bedankt.

Jefkere

EGR klep vermoed ik, gekend “probleem” bij de 1.9 diesels…
        Niet enkel de 1.9 trouwens, alle diesels. Ik spreek uit ondervinding…
        Nu, als je nog geen foutcode hebt, dan zal het al bij al nogal meevallen qua vervuiling van deze klep.

ras

Hmm had zoiets idd gelezen maar je weet het maar nooit.
          Is dit een dure grap want bij de 1 lees ik bv 150 en de ander 500 euro?
          Aangezien jij dit meegemaakt hebt weet je er vast meer over?

Is schoonmaken een optie als je er wel bijkomt?

Jefkere

Schoonmaken is een optie, vooral zoals bij jou, als het maar af en toe is, dat wil zeggen dat hij nog nietecht zo vol vol zit.
            Heb het nog nooit gedaan, enkel al veel over gehoord/gezien. Heb bij een 1.9 van een vriend zijn EGR gereinigd en daarbij deze how-to gebruikt van een Engels forum. Op die manier lukt het normaal wel: http://www.astraownersnetwork.co.uk/showthread.php?86896-Astra-H-1-9-CDTi-HOW-TO-Clean-the-EGR-not-just-soot” onclick=”window.open(this.href);return false;
            en deze om hem te demonteren:
            http://www.astraownersnetwork.co.uk/showthread.php?30192-How-2-Astra-H-EGR-Cleaning-1-9-CDTI-16V-DTH” onclick=”window.open(this.href);return false;

Zit onder de plastiek kap die over de motor gaat, de rest wijst zichzelf eigenlijk wel uit hoor van die 2e how-to. De 1e heb ik echt veel aan gehad bij het reinigen.

De mijne heeft er ook last van, maar omdat de mijne op een heel andere plaats zit en o.a. de dieselfilter eruit moet om erbij te kunnen ben ik er nog niet aan begonnen.

Jefkere

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.