[Astra H] Gordel geluidje uitschakelen

Forumindex Forums Modellen Astra [Astra H] Gordel geluidje uitschakelen

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
  • Auteur
    Berichten
  • #17762465
    wim-v6
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 August 2005

      Je reinste naaierij, die prijzen…

      Bij een aantal concurenten liggen de prijzen van stuumodules als deze toch stukken lager.

      Maarja, dat is het verhaal Verplicht naar de dealer reparaties, ze kunnen rekenen wat ze willen.

      Bij veel andere merken kan je het piepje ook gewoon aan en uit laten schakelen… (onder andere de VW groep / Ford / Mercedes Benz)

      Willem

      #17762449
      opeltechniek
      Deelnemer
        Lid sinds:
        20 March 2010

        Ja jongens ik heb het niet bedacht en heb het er maar mee te doen. Maar ik ben benieuwd wat het kost bij die andere dealers om dat te doen?? Tegenwoordig hangt er veel meer aan zo”n piepje!! Er worden merken veroordeeld bij de NCAP omdat ze het niet hebben en ja de consument wordt helemaal geil als zien dat “hun” auto 5 sterren heeft alleen omdat er registratie is van het aantal gordels wat gedragen wordt. En als er sterren worden uitgedeeld die om wat voor wazige reden dan ook heel simpel tenietgedaan worden is dit dus een wassen neus!! Als ik een aanrijding zou hebben tussen een renault clio en een Landwind dan wist ik wel waar ik het liefst in zat ondanks het enorme “veiligheidsverschil”. Heb jarenlang in een Campo rondgereden en die zijn best wel hard!!

        #17762448
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          voor de passat (2008) was ze slechts 170 excl 35 euro programmeren euro zonder korting, plofzak storing / garantie wel rekeing overzicht van reparatie..

          Willem

          #17762447
          jelmer_astra
            Lid sinds:
            25 June 2006

            Met de tech2 wil het wel, heb hem laatst laten uitschakelen ;)

            #17762453
            Jefkere
              Lid sinds:
              6 August 2011

              @ Jelmer
              Zou je het dan ook met de Tech 2 kunnen laten inschakelen als je het eerst niet hebt en nooit gehad hebt?

              #17762451
              jelmer_astra
                Lid sinds:
                25 June 2006

                Zou volgens mij wel moeten kunnen, brand je lampje wel als je geen gordel om hebt?

                Ik heb namlijk alleen het geluid laten uitscaken. Het lampje brand nog gewoon wanneer ik mijn gordel niet om heb.

                #17762450
                testdrive
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 November 2008

                  weet niet of het mogelijk is maar als jij je gordel in de houder steekt zal er wel iets van een schakelaar worden indrukt zodat de auto weet dat je hem om heb.
                  is het dan niet gewoon mogelijk om hem open te maken en dan de draadjes door te verbinden?

                  #17762452
                  Jefkere
                    Lid sinds:
                    6 August 2011

                    Neen, ik het lampje brand niet… er wordt niets van melding gegeven…
                    Misschien is het gewoon niet mogelijk omdat er enkele technologie ontbreekt aan mijn houder…


                    @testdrive

                    Ik denk niet dat het zo makkelijk is met al die canbus systemen om zomaar enkele draadjes te verbinden :???:

                    #17762466
                    dennie-astra h cosmo
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 May 2011

                      Dit kun je gewoon aan of uitschakelen met de tech2

                      #17762467
                      Tusk
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        15 January 2009

                        Conclusie van dit topic:

                        Dit kan de dealer dmv de Tech2 in een minuut doen. Aan en uit. (kom er net vandaan)

                        Het is niet mogelijk met op-com

                        gepost vanaf mn telefoon

                        #17762468
                        KRiZ
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          Ik heb het vorige week met mijn Op-com uitgeschakeld. De bovenste instellingen waren ook allemaal grijs, en de onderste, die van het piepje en de het lampje kon ik wel gewoon veranderen en ook opslaan.
                          Ik ben blij dat ik van die irritante piep af ben!

                          #17762469
                          Tusk
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            15 January 2009

                            Raar, ik kan niks opslaan

                            gepost vanaf mn telefoon

                            #17762470
                            Jefkere
                              Lid sinds:
                              6 August 2011

                              @jelmer_astra wrote:

                              Ja klopt, dat weet ik. Heb een print screen bijgevoegd misschien dat dat wat meer duidelijkheid geeft.

                              Zoals je kunt zien kan ik de onderste 2 opties wel wijzigen, maar kan het niet opslaan.

                              Vandaag ook geprobeerd :)
                              Zoals je hier ziet kan je de onderste 2 aanpassen, maar niet opslaan/programmeren volgens jullie.
                              Het is WEL mogelijk.
                              Je moet de onderste 2 aanpassen en dan “Perform SBR coding”
                              Zoals jullie zien zijn de onderste 2 aanpasbare zaken voorafgegaan door SBR.
                              Als je dit gedaan hebt zijn deze opgeslaan/geprogrammeerd.
                              Als je alles afkoppelt en opnieuw probeert blijven de instellingen die je veranderd hebt staan.
                              1 probleem bij mij, ik heb de mijne aangepast zoals deze bij Jelmer staan nu en ik krijg geen geluidje/lampje,
                              ik denk dus dat je ook wel een voorbereiding nodig hebt…
                              Misschien kan iemand die er vanaf wil dit ook eens proberen aanpassen en zien of het wel werkt om alles uit te schakelen…
                              Inschakelen lukt dus niet denk ik, misschien wel als je de voorbereiding hebt, maar ik heb die dus waarschijnlijk niet.

                              Jeffrey

                            13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.