Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra H – Gloeibougies
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 juli 2014 om 19:25 #17266898
Hallo opel-forum!
Ik ben sinds begin dit jaar de trotse eigenaar van een opel Astra H van eind 2008.
Het is m’n eerste auto (leuke side-information) en ben nog student :D. -offtopic
Het gaat om een 1.7cdti met 74kw.Nu ben ik al vrij snel op dit forum terecht gekomen na mijn aankoop omdat ik m’n autotje toch wat wil ‘uitbouwen’ met extra’s zoals parkeersensoren, bluetooth,..
Maar eerst moest ik van mijn “problemen af”
Zo moest ik direct mijn banden vervangen (deze waren kapot gemaakt met handrem bochtjes), werkte de airco niet, lekte de koelvloeistof weg en startte hij moeilijk.Nu heeft de garage de airco gemaakt, het lek voor de eerste keer gedicht maar heeft niets gedaan aan het lastige starten.
Daar komt bij dat de radiator vervangen moet worden omdat deze lek lijkt te zijn. (Hierover plaats ik een how-to als het me succesvol gelukt is ;) )Met lastig starten bedoel ik het volgende: De starter draait normaal rond, maar als hij warm is, schiet hij direct in gang. Hoe kouder het wordt, hoe langer het duurt.
Soms stottert hij dan ook even voor hij in gang gaat.
Nu waarschijnlijk zijn gewoon mijn gloeibougies kapot. Daarom heb ik al een setje nieuwe gekocht.
Toen ik er aan wilde beginnen vond ik mijn bougies niet :wtf … Op een astra G zag het er vrij simpel uit, maar bij een astra H..?De vraag dus;
Wat zijn mijn gloeibougies en kan iemand deze aanduiden op mijn foto’s?Op deze foto was ik aan het zien naar die “dingen” met de elektrische plugs op. Maar daarboven zat iets wat precies niets ermee te maken had. :???:
Toen dacht ik dat het misschien dit was (zie rode cirkeltje)
Jullie zouden me er enorm mee vooruit helpen!
Groetjes
10 juli 2014 om 19:30 #18242257Welkom op het opel-forum :thumb
Onder die stekker die omcirkelt is zit inderdaad de gloeibougie
10 juli 2014 om 19:36 #18242258AnoniemLid sinds:
1 January 1970Welkom, fijne auto, de 1.7.. Ik rij hem ook met volle plezier..
Voorafgaand aan het vervangen van de gloeibougies elke dag ff inspuiten met WD40, en op de dag zelf ff warmrijden, komen ze wat makkelijker los.. laat vooral weten of het geholpen heeft! Ik heb het zelfde probleem, maar ik begin eerst met de brandstofretourleiding, deze ligt al te wachten hier…
10 juli 2014 om 19:43 #18242259Dus dat ding dat ik omcirkeld heb, zou ik eraf moeten kunnen halen, en daaronder kan ik de bougies eruit schroeven?
En dus, moet de luchttoevoer en al het andere aan de kant/weg voor ik eraan kan? ):.Ik ga het sowieso doen want die prullen kosten €15/stuk en de garage vraagt er €200 voor (heb ik gelezen).
Voor die €185 haal ik m’n vuile kleren wel ff boven hoor :D.@pixels66, ik vind de auto fantastisch. Het rijcomfort, alle opties dat er bij mij opzitten,…
Afgelopen 6 maand heb ik er al meer dan 7000km mee gereden.
Ik hoop het volgende week te kunnen vervangen, ik laat hier op het forum (desnoods met wat foto’s) weten hoe het gegaan is ^^.Bedankt!
10 juli 2014 om 20:06 #18242260Ja even de stekkers er af, en inderdaad om het makkelijk te maken even die luchttoevoer weg halen !
11 juli 2014 om 19:14 #18242261Let op! Die stekkertjes moet je inknijpen en dan lostrekken.
Zitten best stevig vast. Niet goed inknijpen = stekker stuktrekken ;)15 juli 2014 om 19:52 #18242262Dan hoop ik dat ik ze goed heb ingedrukt daarnet :D.
Maar ik heb ze allemaal terug horen vastklikken dus ik denk van wel.Ik ben er mee aan de slag gegaan tot ik de 12mm wrench nodig had. Die bleken we plots niet te hebben. (volgens de broer wel).
Dus voor de zekerheid maar wat WD40 op gedaan zodat ik ze hopelijk gemakkelijk los krijg volgende keer.15 juli 2014 om 20:12 #18242263Gloeien doet de 1,7CDTI niet bij deze buitentemperaturen !
Doet ie pas beneden de 5 graden.
Dus ik zou het ook eens zoeken in de retour slangen van de verstuivers.
15 juli 2014 om 20:37 #18242264AnoniemLid sinds:
1 January 1970Precies, die doe ik ook volgende week, de nieuwe retourleiding ligt al te wachten..
20 juli 2014 om 14:01 #18242265Met deze temperaturen start hij dan ook vloeiend.
Pas vanaf het koud wordt doet ie moeilijk. Hoe kouder hoe lastiger.
Ik denk ook rond de 5 graden hoor (=. Ik heb er al even geen last meer van gehad, maar er zijn dan ook niet echt koude temps meer geweest.
Als ie het na het vervangen nog heeft, kijk ik eens naar de retourleidingen! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.