Astra H – Getik bij kachel bij starten en kachelacties

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H – Getik bij kachel bij starten en kachelacties

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    T-Bone
    Deelnemer

Sinds vandaag ge-upgrade van een Astra G naar een Astra H (2007), fijne auto, heerlijk rustig en rijdt goed.
      Bij het starten echter hoor je even 2 / 3 tellen wat getik en daarna is het weg. Bij het harder zetten van de fan (van bijvoorbeeld 1 naar 2 of 3) hoor je dit getik ook even. Is ook dan vrij vlot weer weg. Lijkt dus met de verwarming te maken te hebben.

Iemand een idee? Daarnaast makkelijk te controleren / op te lossen? Bij het proefrijden heb ik ook wel de verwarming wat harder laten blazen en toen niets gehoord. Enige dat gedaan is, is het vervangen van de distributie en het vullen / controleren van de airco.

bart-gsi
      Deelnemer

Als het alleen bij contact aan zetten is of bij de kachel aan.. Misschien de klep in je blower in je dashboard die open gaat staan?? Heb ik in me vectra b ook.. Als ik me contact aanzet en/of de kachel dan hoor ik een klep open gaan

T-Bone
        Deelnemer

@bart-gsi wrote:

Als het alleen bij contact aan zetten is of bij de kachel aan.. Misschien de klep in je blower in je dashboard die open gaat staan?? Heb ik in me vectra b ook.. Als ik me contact aanzet en/of de kachel dan hoor ik een klep open gaan

Dat zou kunnen, maar kan het zo niet ontdekken. Ik hoor het niet bij het draaien zelf. Het is (gelukkig) echt alleen hoorbaar bij het starten (dan start de kachel uiteraard ook) en bij het veranderen van de snelheid van het blazen. Daarom hoop ik ook dat het getik mensen iets zegt.

Zal om te testen morgen eens de blower uitzetten voor ik de auto start. Dan zou het bij het starten stil moeten zijn. Als het continu hoorbaar zou zijn bij het blazen, zou dat erg irritant zijn. Dat is gelukkig niet zo.

bart-gsi
          Deelnemer

als het goed is hoor je bij contact inschakelen een klep open gaan dit is voor de lucht doorstroming.. lucht van buiten de auto dat naar binnen komt anders is er na een tijdje geen frisse lucht meer in de auto..
            en wat nog wel eens een bij werking is bij koude nachten/ochtenden is dat als je dashboard warm begint te worden dat deze dan gaan “werken” dan hoor je een beetje getik enzo maar dat is maar van korte duur en is dus zo weg

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.