Astra H geluid en inhouden..

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H geluid en inhouden..

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    RicoG
    Deelnemer

Forummers,

Weet niet of dit in de goeie categorie staat, mocht dat niet zo zijn verplaatsen we de boel :thumb

Vandaag had ik een rit van ongeveer 250km. Op de terugweg stond ik even in de file, en toen het weer reed, hield de auto in zijn derde versnelling tussen de 2 en 3000 toeren lichtelijk in. dacht misschien is het de warmte en dat gezever van de file.. dus ben rustig aan door naar huis gereden. Ik dacht onderweg even nog dat de ventilator niet aansprong dus dat ie te heet werd, maar eenmaal thuisgekomen sprong de ventilator (kort) aan zo nu en dan. ik moest even ergens een kleine tussenstop maken, en toen ik 5 minuten later de auto weer startte, hoorde ik een geluid als ik het toerental in zijn vrij liet oplopen. hoe hoger de toeren, hoe hoger het geluid.. een fluittoon wil ik niet zegen, maar het geluid “loopt” een beetje achter het toerental aan. Dus als de toeren omlaag gaan, word het geluid ook minder. rustig aan weg gereden de laatste paar honderd meter naar huis, hield de auto onderweg weer lichtelijk in tussen de 2 en 3000 toeren. tijdens het rijden hoor ik het geluid ook, alleen hoe harder ik rij, hoe meer “bijgeluiden” (banden, motor) er zijn die het geluid wegcijferen.

Ik weet dat het lastig is om hier nu iets uit te maken zonder een video oid, maar wil het toch even proberen. Ik kan vanavond desnoods een video maken om mijn verhaal te ondersteunen..

Weet iemand wat dit is en wat ik er aan kan doen hoor ik het graag!
      Mijn grote dank alvast,

Rico

RicoG
      Deelnemer

Zojuist even de auto “uitgelezen” dmv de gas-rem methode. Er kwam 1 code naar voren: 056471, verder geen letter oid. Ook ging het gele (motorstoring lampje?) Knipperen. Iemand die weet wat deze code betekent? Of waar die heeeeele lange lijst met codes ook alweer staat, kan hem niet vinden :wors :shock:

Het geluid was trouwens weg bij een redelijk koude motor. Naar mijn gevoel lag het dus toch aan een (te) warme motor. Wil graag weten wat het nou precies was/is.. Alle hulp is welkom! :wors

bart-gsi
        Deelnemer
          RicoG
          Deelnemer

Thanks voor de lijst.. kan mijn code helaas niet vinden hiertussen :wtf

RicoG
            Deelnemer

Vandaag op de terugweg van mijn werk weer het vreemde geluid.. ook zag ik dat de motor bij het stoplicht zo’n 102(!) graden werd.. De ventilator deed het wel, maar steeds heel kort, ik weet niet of dat zo hoort? Ik heb echt het idee dat mijn auto veel te warm word. Iemand een idee wat dit kan veroorzaken?

De foutcode uit een eerdere post ging volgens mij over iets met mijn cruise control, maar die werkt gewoon..

Ik hoop dat iemand mij kan helpen wat betreft de oorzaak, of tips kan geven over hoe ik de oorzaak op kan sporen.

Mijn dank is groot :wors

opel-mark
              Deelnemer

Het zou de waterpomp kunnen zijn, maar het is altijd lastig te beoordelen vanaf afstand

RicoG
                Deelnemer

De waterpomp pompt je kvs rond toch? Dus dat zou ik kunnen controleren Door te kijken of de kvs terug het reservoir in stroomt?
                  Ik las ook iets over dat de radiateur verstopt kan zijn. . Iemand een idee hoe dat te controleren?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.