Astra H, geen aansturing startmotor o.i.d., afgesleept

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H, geen aansturing startmotor o.i.d., afgesleept

13 berichten aan het bekijken - 51 tot 63 (van in totaal 63)
  • Auteur
    oomens94
    Deelnemer

Wat bedoel je precies met beweging?

Zelfs als ik heel erg voorzichtig een zekeringetje eruit haal onder de motorkap en dan heel voorzichtig terug druk doet ie het weer. Maakt niet uit welke, kan zowel boven als onderin.

Kast zelf is natuurlijk al een keertje vervangen.

Wat gebeurd er in het algemeen met die zekeringenkast als er een zekeringetje uitgaat?
      Die hele printplaats is een keer uitgewisseld en dat was niet het probleem.

Olaf: Printspoor op welke plaat? Die van de zekeringenkast onder de kap is uitgewisseld.

Vandaag ook zowel vanmorgen als vanavond last gehad.

OlafK
      Deelnemer

Als de printplaat het probleem niet is/was en de fout is zo intermitterend, misschien een draadbreuk?

oomens94
        Deelnemer

Hoe verklaar jij dan dat hij het weer doet nadat er een zekering uit is gehaald?

Suggesties voor bepaalde draden?

wim-v6
          Deelnemer

CIM module zelf klinkt nog het meest logisch

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

SimpleFace

Heb je geprobeerd in geval van startprobleem even accu los te halen voor een paar minuten en dan er weer op? Misschien helpt dat ook net als het relaistje en kan je uitsluiten dat het daar ergens aan ligt.

oomens94
              Deelnemer

CIM module is vervangen bij de dealer.

Zal dat inderdaad eens proberen. Accu heeft ANWB monteur wel los gehad toen die echt niet meer startte paar maanden geleden. Hielp toen niet. Maar ik zal het proberen.

Houd jullie op de hoogte.

oomens94
                Deelnemer

Wat blijkt.

Had het gisteren weer paar keer.

Even een tikje tegen de zekeringenkast blijkt genoeg om te starten.

Ga vanaf nu kijken of het eventuele bedrading is. Voor mijn gevoel kom ik heel dicht in de buurt van het probleem. Het stekkerbusje aan de onderkant van de zekeringenkast (dus aan de buitenkant) zorgde er vanmorgen voor dat ik kon starten.

SimpleFace

Lijkt er inderdaad wel op dat het daar ergens ligt, of een printspoortje, of een draadjes aan een connector, of een gaar relais misschien. In ieder geval lijkt her er op dat je aardig in de richting zit.
                    Volgens mij had je in het begin al een probleem met een zekeringkast ergens, vermoedelijk heeft het er mee te maken en heeft de boel of last gehad van vochtschade of is gewoon gaan rotten. Het zou misschien geen gek idee zijn om het met een werkende auto uit te wisselen om het snel uit te sluiten.

oomens94
                    Deelnemer

Ja, ging over parkeersensoren aan de achterkant. Staat hier sowieso los van denk ik.

De module waar je alle zekeringen inklikt is al een keer uitgewisseld. Had niet echt resultaat. Maar goed, heb nog altijd ondersteuning van de dealer, hoop dat ik er binnenkort achter kom.

Vszege1990
                      Deelnemer

Goede avond ,

Is er iemand die weet wat dat probleem was? Ik heb op dit moment precies hetzelfde probleem. Graag zou ik jullie hulp willen.

Mvg Vincent

oomens94
                        Deelnemer

Startmotor uiteindelijk vervangen door dealer. Opgelost! Was zo ongeveer laatste wat nog kan, ondanks dat hij bij doormeten goed was bevonden. Van dealer begrepen dat inmiddels vaker is voorgekomen en ook dit weer de oplossing was.

Vszege1990
                          Deelnemer

De startmotor is vervangen hoop dat het nu is opgelost. Bedankt voor de snelle reactie.

Weet jij toevallig ook welk slangetje van de carterventilatie ik moet hebben om hem schoon te maken of op te boren.

Mvg Vincent

Jimmyzwiep
                            Deelnemer

<p style=”text-align: left;”>Goedendag,</p>
                              Ik heb dus hetzelfde, alles bij langs geweest had nog een startmotor liggen, deed hetzelfde. Soms wel soms niet. Relais vervangen. Zelfde. Nieuwe startmotor nog steeds. Iemand nog een idee?

13 berichten aan het bekijken - 51 tot 63 (van in totaal 63)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.