Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra H foutcode P0380 fout in het voorgloeisysteem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 december 2014 om 18:20 #17269378
hallo allemaal,
ben een beetje ten einde raad, met deze foutcode
de wagen heeft dit al een maand dat hij deze foutcode aangeeftbatterij stuk = vervangen
alternator stuk, opgebrand = vervangen
gloeibougies zijn nog in orde
kabelboom gecontroleerd
kabels onder de batterijbak ookhy is hiervoor 2 weken binnen geweest, maar de garage vind het probleem niet
– het motorstoringslampje (foutcode) blijft bij het starten branden en gaat na 5 minuten normaal rijden weer uit
– het motorstoringslampje (foutcode) blijft bij het starten branden en gaat sneller uit als ik 2 keer ff optrek tot 3xxx toerenik merk nu enkel dat hij minder “soepel” draait en precies “zenuwachtig” draait
iemand nog een oplossing?
Astra H 1.7 DTH, 2008, 5 deurs, cd70 + GID, dagrijverlichting
5 december 2014 om 21:12 #18263161Ik heb zopas ook deze fout gehad: P0380-08, op mijn Astra H. Als de temperatuur op 70° kwam, ging het lampje motormanagement steeds uit. Hoe heb je getest of je gloeibougies nog goed zijn?
Volgens een ohmse meting waren mijn gloeibougies goed, maar bij nader inzien bleek toch dat de gloeibougie van cilinder 2 niet goed was (de multimeter versprong van 1,2 ohm naar 46 ohm na een paar seconden).
Ik had eerst de glow control unit vervangen, vooraan de batterijbak, maar dat heeft het probleem niet opgelost (heb die hier te koop gezet een tijd geleden: buysell/single_ad.php?ad_id=9948 ).
Dan overgegaan tot de- en montage van nieuwe gloeibougies.
Bij het testen van de gloeibougies gezien dat die van cilinder 2 toch niet warm werd. Na het vervangen van de gloeibougies was het probleem opgelost.
Bij jou zou je dus ook nog kunnen proberen om de glow control unit te vervangen.6 december 2014 om 17:57 #18263162bedankt voor de reactie alvast
ik ga men gloeibougies zelf ook eens uitmeten
en ook de glow control zoals je zegd: waar zit deze juist of mss een foto van?6 december 2014 om 17:58 #18263163heb juist jouw foto gezien waarbij deze te koop staat
deze is vervangen en was ook stuk bij mij -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.