Astra H Fluitgeluid uit ventilatierooster

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H Fluitgeluid uit ventilatierooster

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229185
    Black GTC
      Lid sinds:
      5 September 2010

      Hoi Astrafans,

      Ik hoorde vandaag een irritant fluitgeluid uit mijn rechter ventilatierooster. Ik moet de ventilatiekracht wel op de hoogste stand zetten, dan is het duidelijk hoorbaar.
      Het geluid vermindert als ik de lamellen helemaal naar rechts richt. Het geluid wordt juist erger en hoger als ik de temparatuur op gemiddeld zet. Als ik het op maximale warmte zet hoor ik het nog steeds maar dan met een iets lagere frequentie.
      Het vreemde is dat het geluid niet verdwijnt als ik de lamellen sluit of als ik mijn hand voor het rooster houdt om het te sluiten.
      En voor de duidelijkheid, ik heb het getest toen de auto in stilstand was en de motor gewoon draaide.

      Kennen jullie dit fenomeen?

      Als ik het morgen weer hoor, dan moet ik maar weer eens bellen met de dealer.

      #17768608
      Opel_Bjorn
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 May 2008

        denk dat de kucht ergens door een klein gaatje van de verluchtingsbuize fluit. Als je de lamelle verzet ga je een weerstand opbouwe en kan die fluit verdwijenen

        #17768609
        botssiee
          Lid sinds:
          24 October 2010

          Of misschien een blaadje van een boom dat in de weg zit?

          #17768610
          AsconaC20NE
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 December 2004

            Is die auto toevallig wel eens (of regelmatig) gereinigd met aircoreiniger wat je in de luchtroosters moet spuiten?

            Mogelijk probleem:

            De asjes in de kachelmotor beginnen op den duur iets te oxideren en er zit geen smering op, dan maakt hij zo’n piepend geluid. Enige oplossing is kachelmotor uitbouwen en wat vet aan doen. geen spray zoals WD40, dat werkt tijdelijk.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.