Astra H deurvergrendeling en autoradio

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H deurvergrendeling en autoradio

• Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    O_opel

Beste mensen,

Ik heb sinds een half jaar een Astra gtc uit 2006 en pas geleden begon de sleutel het soms wel te doen en soms niet meer. De andere sleutel gepakt precies hetzelfde verhaal. 1/2 weken later deden beide sleutels het niet meer ook blijft de radio aanstaan als ik de sleutel uit het contact haal Je kunt hem alleen sluiten aan de bestuurders kant maar dan is alleen ook die deur opslot en de rest blijft open (kofferbak en passagierskant)

– zekering vervangen
      – batterij vervangen

Er zullen hier wel mensen zijn die precies weten wat ik bedoel.
      Dus Wie kan mij helpen met mijn probleem ? Alvast heel erg bedankt! :D

Groetjes Glenn

opel-mark
      Deelnemer

ik denk dat het probleem in je contactslot it, misschien dat sileconenspray erin spuiten helpt, dat deed ik bij de G ook, dit omdat de radio ook aan blijft staan, anders wellicht cim module.

O_opel

@opel-mark wrote:

ik denk dat het probleem in je contactslot it, misschien dat sileconenspray erin spuiten helpt, dat deed ik bij de G ook, dit omdat de radio ook aan blijft staan, anders wellicht cim module.

Ik heb het eerste geprobeerd dit gaf weinig vooruitgang.
          Wat bedoel je met de cim module ? Moet ik de auto ff laten uitlezen?
          Want hij geeft verder geen niks aan op het dashboard.

Groetjes Glenn

Opeltje17
          Deelnemer

Zou hem eens uit laten lezen.

De CIM is je stuurkolommodule.

WillemR
            Deelnemer

Springt de cilinder van het contactslot er wel uit als je sleutel eruit haalt, die kan door slijtage blijven hangen, dan blijft geschakelde 12v aan staan en werkt de centrale deurvergrendeling ook niet.

O_opel

Als ik de sleutel uit het contact haal
                hoor je duidelijk de klik
                ook het stuurslot gaat er gewoon op.
                Ik zal is gaan kijken waar ik in de buurt me cim kan uit laten lezen

Groetjes Glenn

O_opel

Heb vandaag contact gehad met een bedrijf, hij zei dat uitlezen geen zin heeft. Ik ken de monteur want hij heeft meerdere auto’s voor me gemaakt. Hij belt me later nog terug mssn iemand nog andere ideeën van wat het zou kunnen zijn?

Groetjes Glenn

opel-mark
                  Deelnemer

controleren of de geschakelde 12V uitgaat, het kan zijn dat het contactslot wel mechanisch terugkomt maar dat electrisch er iets fout gaat, dit omdat hij wel in het stuurslot komt.

O_opel

Terug gebelt door de monteur, hij zei dat hij het zelf niet kon maar
                      Dat ik dus echt naar de opel dealer moet. Dus morgen maar weer
                      Contact met de opeldealer. En hij zei dat hun hem moeten uitleren/lezen. En als dat
                      Het niet is dat het een duur grapje gaat worden.

Groetjes Glenn

O_opel

Goedemorgen,

Deze ochtend gebelt naar de opeldealer en de werkplaats
                        Aan de lijn gehad. Situatie uitgelegd en hij denkt zelf aan een kapot CIM
                        Ik vind dat te snel geroepen want me lampen en claxon werken perfect. Het zou wel kunnen dat hij gelijk heeft maar laat hem liever eerst uitlezen en dan weten we ook bijna zeker wat het is. Iemand nog tips voordat ik daar morge heen ga?

Groetjes Glenn

WillemR
                        Deelnemer

Weet niet waar je woont,maar waarom doe je hier geen oproepje of iemand met OP-Com of een Tech2 die bij jou in de buurt woont jou even helpt met uitlezen.
                          Zijn er genoeg hier die zo’n apparaat hebben en wel handje willen helpen.

Weet niet of er veel verschil is tussen Astra G en Astra H , wat betreft contactslot, anders zou ik adviseren om even de HOW-TO Astra G – stuur/contactslot reparatie, doorlezen.
                          Achter cilinder contactslot zit een pin in een schakelaar en die wil wel eens uitlubberen.
                          Zou ook goed die schakelaar zelf kunnen zijn die achter de cilinder zit.

O_opel

@WillemR wrote:

Weet niet waar je woont,maar waarom doe je hier geen oproepje of iemand met OP-Com of een Tech2 die bij jou in de buurt woont jou even helpt met uitlezen.
                            Zijn er genoeg hier die zo’n apparaat hebben en wel handje willen helpen.

Weet niet of er veel verschil is tussen Astra G en Astra H , wat betreft contactslot, anders zou ik adviseren om even de HOW-TO Astra G – stuur/contactslot reparatie, doorlezen.
                            Achter cilinder contactslot zit een pin in een schakelaar en die wil wel eens uitlubberen.
                            Zou ook goed die schakelaar zelf kunnen zijn die achter de cilinder zit.

Ik woon in brabant in omgeving db.
                            Ik heb al een afspraak gemaakt bij de dealer.
                            Maar voor de volgende lijkt me dat een geniaal plan!!
                            En ik hoop idd dat het een rubbertje is ik zie het straks wel
                            Alvast bedankt voor de hulp en info !!

Groetjes Glenn

O_opel

Vandaag bij de dealer geweest en laten uitlezen de module bleef op actief staan dus de CIM moet vervangen worden zoals hun zeggen. Kost me 350 euro nu heb ik nog iemand anders die ik ken en ben daar geweest en maakt het voor 200 dus dat is nog te overzien. Hoop dat hier het probleem mee is opgelost ik zal sowieso blijven updaten hier volgende week donderdag wordt het afgehandeld. Als iemand nog wat tips of ideeën heeft altijd welkom :)!

Groetjes Glenn

O_opel

Dag mensen, ik heb net me auto gewassen en me sleutel
                                Werkt ineens weer paar x geprobeerd net of die het altijd heeft gedaan dit was een paar
                                Weken geleden ook et geval na et wassen deed hij het toen 2x hoe kan dit in godsnaam dan
                                Zit het toch niet inde cim iemand raad en kennis met dit ?? Zal straks nog een x kijken of die het doet

Groetjes Glenn

O_opel

Slot doet het gewoon nog steeds voor mij is dit topic dus klaar.

Iedereen die heeft gereageert heel erg bedankt voor de hulp en info!!

En zie jullie nog op het forum!

Groetjes Glenn

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.