Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra H deurvergrendeling en autoradio
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 januari 2016 om 22:07 #17275154
Beste mensen,
Ik heb sinds een half jaar een Astra gtc uit 2006 en pas geleden begon de sleutel het soms wel te doen en soms niet meer. De andere sleutel gepakt precies hetzelfde verhaal. 1/2 weken later deden beide sleutels het niet meer ook blijft de radio aanstaan als ik de sleutel uit het contact haal Je kunt hem alleen sluiten aan de bestuurders kant maar dan is alleen ook die deur opslot en de rest blijft open (kofferbak en passagierskant)
– zekering vervangen
– batterij vervangenEr zullen hier wel mensen zijn die precies weten wat ik bedoel.
Dus Wie kan mij helpen met mijn probleem ? Alvast heel erg bedankt! :DGroetjes Glenn
25 januari 2016 om 15:48 #18308936ik denk dat het probleem in je contactslot it, misschien dat sileconenspray erin spuiten helpt, dat deed ik bij de G ook, dit omdat de radio ook aan blijft staan, anders wellicht cim module.
25 januari 2016 om 16:49 #18308937@opel-mark wrote:
ik denk dat het probleem in je contactslot it, misschien dat sileconenspray erin spuiten helpt, dat deed ik bij de G ook, dit omdat de radio ook aan blijft staan, anders wellicht cim module.
Ik heb het eerste geprobeerd dit gaf weinig vooruitgang.
Wat bedoel je met de cim module ? Moet ik de auto ff laten uitlezen?
Want hij geeft verder geen niks aan op het dashboard.Groetjes Glenn
25 januari 2016 om 17:00 #18308938Zou hem eens uit laten lezen.
De CIM is je stuurkolommodule.
25 januari 2016 om 18:13 #18308939Springt de cilinder van het contactslot er wel uit als je sleutel eruit haalt, die kan door slijtage blijven hangen, dan blijft geschakelde 12v aan staan en werkt de centrale deurvergrendeling ook niet.
25 januari 2016 om 18:21 #18308940Als ik de sleutel uit het contact haal
hoor je duidelijk de klik
ook het stuurslot gaat er gewoon op.
Ik zal is gaan kijken waar ik in de buurt me cim kan uit laten lezenGroetjes Glenn
26 januari 2016 om 08:45 #18308942Heb vandaag contact gehad met een bedrijf, hij zei dat uitlezen geen zin heeft. Ik ken de monteur want hij heeft meerdere auto’s voor me gemaakt. Hij belt me later nog terug mssn iemand nog andere ideeën van wat het zou kunnen zijn?
Groetjes Glenn
26 januari 2016 om 09:12 #18308943controleren of de geschakelde 12V uitgaat, het kan zijn dat het contactslot wel mechanisch terugkomt maar dat electrisch er iets fout gaat, dit omdat hij wel in het stuurslot komt.
26 januari 2016 om 18:17 #18308944Terug gebelt door de monteur, hij zei dat hij het zelf niet kon maar
Dat ik dus echt naar de opel dealer moet. Dus morgen maar weer
Contact met de opeldealer. En hij zei dat hun hem moeten uitleren/lezen. En als dat
Het niet is dat het een duur grapje gaat worden.Groetjes Glenn
27 januari 2016 om 09:45 #18308945Goedemorgen,
Deze ochtend gebelt naar de opeldealer en de werkplaats
Aan de lijn gehad. Situatie uitgelegd en hij denkt zelf aan een kapot CIM
Ik vind dat te snel geroepen want me lampen en claxon werken perfect. Het zou wel kunnen dat hij gelijk heeft maar laat hem liever eerst uitlezen en dan weten we ook bijna zeker wat het is. Iemand nog tips voordat ik daar morge heen ga?Groetjes Glenn
27 januari 2016 om 20:39 #18308941Weet niet waar je woont,maar waarom doe je hier geen oproepje of iemand met OP-Com of een Tech2 die bij jou in de buurt woont jou even helpt met uitlezen.
Zijn er genoeg hier die zo’n apparaat hebben en wel handje willen helpen.Weet niet of er veel verschil is tussen Astra G en Astra H , wat betreft contactslot, anders zou ik adviseren om even de HOW-TO Astra G – stuur/contactslot reparatie, doorlezen.
Achter cilinder contactslot zit een pin in een schakelaar en die wil wel eens uitlubberen.
Zou ook goed die schakelaar zelf kunnen zijn die achter de cilinder zit.28 januari 2016 om 08:27 #18308946@WillemR wrote:
Weet niet waar je woont,maar waarom doe je hier geen oproepje of iemand met OP-Com of een Tech2 die bij jou in de buurt woont jou even helpt met uitlezen.
Zijn er genoeg hier die zo’n apparaat hebben en wel handje willen helpen.Weet niet of er veel verschil is tussen Astra G en Astra H , wat betreft contactslot, anders zou ik adviseren om even de HOW-TO Astra G – stuur/contactslot reparatie, doorlezen.
Achter cilinder contactslot zit een pin in een schakelaar en die wil wel eens uitlubberen.
Zou ook goed die schakelaar zelf kunnen zijn die achter de cilinder zit.Ik woon in brabant in omgeving db.
Ik heb al een afspraak gemaakt bij de dealer.
Maar voor de volgende lijkt me dat een geniaal plan!!
En ik hoop idd dat het een rubbertje is ik zie het straks wel
Alvast bedankt voor de hulp en info !!Groetjes Glenn
28 januari 2016 om 12:32 #18308947Vandaag bij de dealer geweest en laten uitlezen de module bleef op actief staan dus de CIM moet vervangen worden zoals hun zeggen. Kost me 350 euro nu heb ik nog iemand anders die ik ken en ben daar geweest en maakt het voor 200 dus dat is nog te overzien. Hoop dat hier het probleem mee is opgelost ik zal sowieso blijven updaten hier volgende week donderdag wordt het afgehandeld. Als iemand nog wat tips of ideeën heeft altijd welkom :)!
Groetjes Glenn
30 januari 2016 om 16:16 #18308948Dag mensen, ik heb net me auto gewassen en me sleutel
Werkt ineens weer paar x geprobeerd net of die het altijd heeft gedaan dit was een paar
Weken geleden ook et geval na et wassen deed hij het toen 2x hoe kan dit in godsnaam dan
Zit het toch niet inde cim iemand raad en kennis met dit ?? Zal straks nog een x kijken of die het doetGroetjes Glenn
31 januari 2016 om 17:59 #18308949Slot doet het gewoon nog steeds voor mij is dit topic dus klaar.
Iedereen die heeft gereageert heel erg bedankt voor de hulp en info!!
En zie jullie nog op het forum!
Groetjes Glenn
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.