Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra H Chip
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 januari 2010 om 14:38 #17215941
Heb een Astra GTC 1.7cdti ecoflex (110pk 81KW). Nu kwam ik dit tegen op ebay. Zijn er mensen die hier meer info kunnen over verschaffen aangezien ik een noob ben op dit gebied. Is het een kwestie van gewoon inpluggen of moet er véél meer gebeuren.
8 januari 2010 om 15:22 #17585552Vraag het is aan cabriobully die doet tegenwoordig in chippen..:thumbup
8 januari 2010 om 17:50 #17585553zoals ik gehoord heb van ronald (cabriobully) moet er je sleutelcode uit je oude chip gelezen worden om vervolgens in je nieuwe chip te kunnen zetten anders start je auto dus niet. Dit moet meen ik met de computer aan de auto gebeuren zoals die op ebay ook verkoopt het verloop stukje.
maar vraag het hem zelf maar eventjes hij weet het zelf beter.
Groeten Twan
8 januari 2010 om 18:41 #17585554Niet aan beginnen!!!!!!!
Vragen om problemen,Twan jou verhaal klopt niet helemaal deze x.
Tuningbox staat erbuiten.Bij deze vorm van tuning wordt de powerbox meestal tussen het motormanagement of enkele motorsensoren gemonteerd.
Wat hierbij eigenlijk gebeurt is het volgende. De powerbox stuurt verkeerde signalen / meetwaardes naar het motormanagement (hoofdzakelijk een te lage brandstofdruk) waardoor het motormanagement dit corrigeert en meer brandstof inspuit. Nadeel hierbij is dat het motormanagement niet “ziet” dat het verkeerde informatie toegestuurd krijgt, waardoor bepaalde beschermfuncties, welke in de software zijn aangebracht en als bescherming dienen, geheel omzeild worden. Veelal worden deze beschermgrenzen dan ook ver overschreden. Bovendien ontstaat ereen ongelijke verbanding vanwege een slechte lucht/brandstof verhouding. Dit komt omdat de rest van het motormanagement op het standaard vermogen is afgesteld hetgeen resulteert in een hogere emissie uitstoot en een te hoge thermische belasting. Dit laatste kan leiden tot ernstige motorschade.
Maar wil je tuningbox ga je gang koop hem bij een auto materialenzaak is die nog goedkoper!!
Maar nogmaals niet aan beginnen!
8 januari 2010 om 18:42 #17585555ik begin er ook niet aan :D
8 januari 2010 om 18:45 #17585556Verstandig
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.