[ASTRA H] CD 70 kopen bij een afbraak, niet afgemeld.

Forumindex Forums Modellen Astra [ASTRA H] CD 70 kopen bij een afbraak, niet afgemeld.

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258635
    deleuke
      Lid sinds:
      11 June 2013

      Dag mensen allemaal.

      Ik ben Tom en ik ben afkomstig uit België. Sinds 2 weken ben ik de trotse eigenaar van een opel astra H uit 2009.

      Maar de vorige eigenaar heeft de originele radio vervangen door een afthermarket gps systeem van pioneer. Dit staat laag persoonlijk vind ik dit vrij lastig.

      Ik heb nu een cd70 gevonden met een bijhorende CID display voor een scherpe prijs. Nu lees ik hier vaak dat je de cd70 en de display moet afmelden in de oude wagen… . Nu de wagen waaruit de set komt is te onveilig om nog stroom op te zetten. Ze hebben dus enkel de security code en het chassisnummer. De cd70 en het scherm komen uit dezelfde wagen en werken dus met elkaar.
      Kan ik dmv de securitycode de cd70 en het scherm aanmelden in mijn wagen via de opel dealer? Ook weet ik niet of ze de oude radio uit de wagen hebben afgemeld bij het plaatsen van de pioneer gps.

      Hopelijk kunnen jullie mij wat info en raad verschaffen !

      Alvast bedankt

      #18153318
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Radio moet afgemeld zijn bij de wagen waaruit de cd 70 afkomstig is. Je kunt hem wel aanmelden als de radio in jou auto niet is afgemeld.

        #18153319
        deleuke
          Lid sinds:
          11 June 2013

          Dus als deze niet is afgemeld is in de oude wagen, dan kan ik deze onmogelijk aanmelden in mijn wagen. Ondanks ik het chassisnummer heb van het donorvoertuig en de securitycode van de cd70 heb. (Cid scherm en cd70 komt uit dezelfde wagen en is dus vermoedelijk al aan elkaar gekoppeld)

          Bijkomende vraag: Wat als mijn oude radio nooit is afgemeld?

          #18153320
          opel-mark
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 March 2011

            Zowel scherm als radio overzetten van dezelfde sloop auto, dan klopt het geheel weer en zou het moeten werken zonder af te melden.
            als radio en scherm uit een verschillende sloopauto komt en niet beide afgemeld zijn dan gaat het niet werken.

            Mark

            #18153321
            deleuke
              Lid sinds:
              11 June 2013

              Oke bedankt gasten voor deze informatie.

              @ opel-mark: moet ik deze nog laten inlezen bij de dealer of niet?

              #18153322
              Juffer1
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 July 2006

                Mark, dat gaat niet werken aangezien de radio en display nog wel aangemeld moet worden in het voertuig. Denk ook aan je airco / climate controle ed die overweg moeten kunnen met je radio en display.

                Ook hoop ik dat de oude radio wel is uitgeleerd aangezien je voertuig slechts 1 “fabrieks” radio “aankan”.

                Wellicht ten overvloede : alleen de CD70 en een GID van een Astra of Zafira passen in een Astra.
                Die van een Vectra gaat niet passen / werken.

                #18153323
                opel-mark
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 March 2011

                  Mij is verteld dat als je de radio en scherm van dezelfde wagen overzet je geen probleem krijgt met de code, je zou dan wel met de code van de oude auto evt instellingen moeten veranderen als ecc, maar ook al staat ecc aan en je hebt zelf geen ecc dan werkt het geheel nog steeds, dat laatste weet ik zeker omdat ik zelf een scherm erin gezet heb(die wel vrijgegeven was) die uit een astra met ecc kwam.

                  mark

                  #18153324
                  TvhR
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    17 September 2011

                    Zolang je de securitycode maar hebt van het voertuig waar de radio en het display uitkomt. Display en radio inbouwen in je eigen auto en benaderen met tech2 dmv het invoeren van de ‘oude’ securitycode (van het donorvoertuig). Zowel de radio als het display vrijgeven en vervolgens kun je beide aanmelden met je eigen securitycode en chassisnummer.

                    #18153325
                    deleuke
                      Lid sinds:
                      11 June 2013

                      Ok bedankt gasten ! Zolang het dus 1 set is en ik de securitycode heb zou er dus geen probleem mogen zijn.
                      Ik heb met de mannen van ecu-motors gepraat en deze vertellen ook dat als het 1set is (uit dezelfde donorwagen) dan zou de inbouw geen probleem mogen zijn. Mocht er toch display safe op komen te staan, dan kunnen zij de hele boel decoderen en opnieuw programeren, ondanks hij niet afgemeld is geweest. Voor alle problemen is er een oplossing, alleen hangt er een prijskaartje aan vast ^^

                      #18153326
                      deleuke
                        Lid sinds:
                        11 June 2013

                        Even een update:

                        Scherm CID en cd 70 werken perfect zonder aan te melden.

                        Wat ik wel opmerk is dat de boordcomputer niet werkt. Hier komt enkel die timer op. Hiervoor zal ik
                        hem waarschijnlijk moeten aanmelden in de wagen?

                        #18153327
                        opel-mark
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          6 March 2011

                          volgens mij kon je die met de opcom aan en uitzette, maar in jouw geval zal je misschien met de tech 2 aan de gang moeten, misschiend tahet lukt met de opcom en oude code, even uitproberen.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.