Astra H Break 1.3cdti ’06 startprobleem (->video)

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H Break 1.3cdti ’06 startprobleem (->video)

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17260624
    Speedy6543
      Lid sinds:
      9 September 2013

      Ik rij dus met een Astra H Break 1.3cdti ’06. Sinds 2007 rij ik ermee, kheb hem toen gekocht als zijnde directiewagen, 1jaar oud en 20 000km erop.
      In die tijd heb ik er nooit echt klagen van gehad (zoals te zien in het filmpje staat mijn km stand intussen op 240 000km).
      Nu heb ik sinds kort toch het volgende voor.

      [youtube]http://youtube.com/watch?v=KfWDvgD_AE8[/youtube]
      embedden lukt precies niet dus hier de link http://youtube.com/watch?v=KfWDvgD_AE8″ onclick=”window.open(this.href);return false;

      Dus zoals je kunt zien in het filmpje zet ik mijn contact op, wacht tot het voorverwarmingslampje uitgaat en probeer dan te starten.
      Op het eerste moment lijkt alles goed te gaan tot de startmotor de motor voor enkele slagen heeft aangejaagd. Dan is het precies of de startmotor zich al terugtrekt, van het vliegwiel afkomt en los daarvan blijft verder draaien zolang ik de sleutel in de startpositie hou.

      Het voorbeeld in het filmpje krijg ik hem nog vrij vlot aan de praat maar soms duurt het echt tot 20 startpogingen eer het lukt.

      Is dit een probleem met de startmotor of moet ik eerder richting krukassensor denken. Misschien dat die krukassensor iets te vlug aangeeft dat de motor draait waardoor hij de startmotor laat terugtrekken.

      Bedankt alleszins voor de reacties.

      #18173529
      midnight black
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 December 2011

        De bendix van de startmotor lijkt mij dan verdacht.

        #18173530
        stefanDTI
          Lid sinds:
          10 May 2007

          Startmotor defect.

          #18173531
          Speedy6543
            Lid sinds:
            9 September 2013

            Is de startmotor herstelbaar/reviseerbaar of bestel ik best gewoon een nieuwe?
            Hier zit ik ook nog met de originele startmotor en heb ik die terugroepactie gemist aangezien ik nooit problemen heb gehad (van de 1.3W startmotor naar de 1.8W startmotor).

            #18173532
            sjoerdie
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 September 2005

              dan het beste voor de modificatie gaan uiteraard.

              en het moet zijn 1.8KW.

              je kunt gaan voor een revisiemodel, of nieuw. dat is aan jezelf

              #18173533
              Speedy6543
                Lid sinds:
                9 September 2013

                Ok, ik ben er eens mee naar de garage geweest want khad ook het auto-met-sleutel lampje die af en toe brandde.
                Lampje melde dat er water in de mazoutfilter zat maar ik kon ze al zeggen dat ik de filter had vervangen en het potje volledig leeg had gemaakt. Het was hier dus enkel de sensor. uitgekuist en probleem was opgelost.
                De computer melde ook nog een storing aan de krukassensor.
                Ik heb mijn auto daar maar ineens achtergelaten want kreeg hem in het geheel niet meer gestart. Alles opgeteld zal het mij 500€ kosten. :(

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.