Astra H: boordcomputer activeren en hele hoge pieptoon motor

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H: boordcomputer activeren en hele hoge pieptoon motor

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274963
    woutfab
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 January 2016

      hallo,

      sinds kort in het bezit van een uit Duitsland geimporteerde Astra H stationwagon. Auto is van 2008,
      92.000 km op de teller, ziet er netjes uit en bevalt prima. Heb twee dingen:

      Eerste ding gaat over boordcomputer: bij drukken op BC (boordcomputer) krijg ik melding “NO FUNCTION”.
      Heb daar al veel over gelezen, boordcomputer zou middels OPCOM geactiveerd kunnen worden. Heb een
      BID scherm in de auto, volgens mij moet het dus kunnen, OPEL garage lijkt echter niet te weten waar ik
      het over heb; wellicht iemand die dit voor me zou kunnen doen, of iemand die weet waar ik dit kan laten
      doen? Woon in de buurt van Eindhoven….

      Twee ding gaat over een hele hoge pieptoon in de motorruimte. Deze toon begint zodra ik de auto start,
      en is constant, dus onafhankelijk van snelheid, toerental, auto wel of niet in versnelling of wat dan ook.
      Heb wel wat gelezen over een mogelijk verband met de pomp voor stuurbekrachtiging, gekeken naar het
      vloeistofniveau, is echter netjes op peil. Iemand een idee?

      Hoor het graag ;)

      #18307678
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014

        Bc werk met bid, code index moet veranderen.

        #18307679
        woutfab
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 January 2016

          dank voor reactie. Had al zoiets begrepen, volgens mij heb je daar dan OPCOM voor nodig. Iemand in de omgeving van Veldhoven / Eindhoven die OPCOM heeft in dit aan kan passen? Hoor het graag… thx!

          #18307680
          opel-mark
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 March 2011

            ik zou eerder opzoek gaan naar iemand met een tech2.

            #18307681
            Heikuh
              Lid sinds:
              5 August 2015

              Wat is het daadwerkelijke verschil tussen de opcom en tech2? Software matig? Zit met het zelfde probleem een Duitse ingevoerde H uit 2006 met bid.

              #18307682
              opel-mark
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 March 2011

                tech2 kan weer andere zaken als de opcom, met mijn gid kon ik het met de opcom niet omzetten van een diesel naar een benzine versie, dat ging met hulp van iemand met een tech 2 wel.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.