Astra H airco aftappen???

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H airco aftappen???

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237808
    EJB
      Lid sinds:
      19 January 2010

      Beste leden,
      Mijn Astra H heeft het bekende stank probleem met de airco.

      Nu zij de garage voor 60 eurie tappen wij dit wel even af.

      Nu is mijn vraag kan ik dit ook zelf.
      En hoe doe ik dat.

      Volgens de garage is het nog geen 10 min werk.

      Mvg Eric

      #17880360
      mantarobin
        Lid sinds:
        4 July 2008

        Nou, ik zou er zelf niet mee aan het prutsen gaan als je namelijk het aircogas (r134a) eraf laat, dan tast je ten eerst het milieu aan, ten tweede heb je kans op je vocht in je aircosysteem.

        Mijn remedie, bij de garage de airco leeg trekken,vacumeren,afvullen en dan het interieurfilter vervangen!

        #17880361
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Maar waarom aftappen als ie stinkt, Airco vloeistof heeft niks met de geur in de auto te maken.

          Wat wel het probleem is condens op de verdamper waardoor schimmels zich gaan nestelen in de ribben van de verdamper.

          Daar zijn reinigings middelen voor.

          koude middel r134a hoef je hiervoor niet af te tappen.

          willem

          #17880362
          Spacejam
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 November 2006

            De vloeistof aftappen heeft inderdaad totaal geen zin. Bij mij hadden ze laatst één of andere apparaat in de auto gezet met de recirulatie aan en de geur is nu volledig weg.

            #17880363
            Bluns
              Lid sinds:
              24 December 2005

              Die apparaten werken met uv licht die bacterieen etc doden en evt met een ozon iets..
              Zoiets heb je ook in spuitbus wat je in de auto zet met ventilatie op recirculeren..
              Zorg als eerst dat je pollenfilter vervangen / schoon is en evt een bus reiniger tegen de verdamper aan..

              #17880359
              johanhummer9
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 May 2011

                Wij gebruiken een busje met een lange slang en soort van wit schuim er in spuiten er een zooi op de verdamper ff laten intrekken airco 2 uur niet gebruiken nieuw pollenfilter en hij ruikt weer heerlijk en fris.

                #17880358
                Driekus
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 October 2010

                  Hetgene wat johan hierboven zegt deden wij ook altijd, maarrr……… sinds april is dit middel verboden, als ze erachter komen risceert het autobedrijf een boete van 1500 euro. Het is verboden omdat de schimmels in de verdamper resistent zouden kunnen worden voor het middel, waardoor de schimmels zich zouden kunnen ‘muteren’. Ik vind het allemaal onzin…. welkom in nederland…..

                  Kleine spuitbusjes die je met recirculeren gebruikt mogen overigens nog wel, maar dat doodt de schimmels niet het zorgt alleen voor een frisse geur.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.