Astra H – Aftermarket haaienvin-antenne (passen?)

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H – Aftermarket haaienvin-antenne (passen?)

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Jefkere

Ik heb een haaienvin-antenne op het oog op eBay die toch wel goede feedbacks krijgt van kopers.
      De antenne is zowel voor GPS als voor radio.
      Momenteel heb ik een korte antenne van Mini Cooper, die past goed echt zeer goed, maar is toch niet mijn ding, wil liever een echte sharkfin.
      Nu is de vraag of dit goed gaat werken of niet en of ik dit zou kunnen aansluiten zonder al te veel te knippen etc.
      Ik heb een CD70 Navi.

http://www.ebay.de/itm/Antenne-FM-GPS-f-Opel-Zafira-B-Astra-F-Astra-H-/250875922487?pt=DE_Autoteile&hash=item3a695ec837#ht_4577wt_1139″ onclick=”window.open(this.href);return false;

Andere voorstellen zijn natuurlijk ook steeds welkom!

Jefkere

Jefkere

Niemand van de 70 mensen die al gekeken hebben?

OA-H
        Deelnemer

Ik had ook een kleine korte antenne geprobeerd maar had wel duidelijk signaalverlies. waarna een langere antene op geschroefd en de ruis was over.

Dus denk niet dat een haaivin antenne nu veel nut heeft kans is groot dat je ook signaal verlies hebt en je moet het maar mooi vinden.

Jefkere

Jammer dat de DAB enkel mogelijk is op de CD40 radio’s, echt frustrerend.
            En om zo’n ding op mijn ruit te plakken (aftermarket DAB), zit ik nu ook nietecht te wachten…

Jefkere

dissie
            Deelnemer

Voor zover ik weet hangt het (AM/FM) ontvangst af van de lengte van je antenne (bijv zoveel tot zoveel mhz ontvang je met een antenne van een bepaald aantal cm’s ) snappie?

ja k leg het heel raar uit k weet ook niet precies hoe het zit, had ik maar beter op moeten letten op me vakschool… haha
              hoop dat het duidelijk is..

Jefkere

Ja, maar sommige antenne’s zijn gewoon korter, terwijl de antenne(draad) gewoon korter op elkaar gewonden zit… dus eigenlijk qua lengte ongeveer even lang zijn. Denk ik. Blijft big mistake van Opel dat ze de meer luxe radio’s niet van DAB konden voorzien. Enkel die CD40 Opera die toch NIEMAND heeft. Ik ga mijn CD70 niet inruilen voor zo’n CD40 met cd wisselaar en dan nogeens een peperdure DAB module kopen ook hoor. Heb men Navi teveel nodig en dat is het mijn u ook weer niet waard.

Jefkere

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.