[Astra H] Achterlichten station vs hatchback

Forumindex Forums Modellen Astra [Astra H] Achterlichten station vs hatchback

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Juffer1
    Deelnemer

2 weken geleden heb ik mijn REC uitgewisseld van een CD naar een HP variant omdat ik een aantal extra opties wil inbouwen die niet door de CD REC wordt ondersteund.
      Volgens het Duitse Astra H forum was dat geen probleem en ging dat werken.
      Bij het inleren van de REC bleek echter dat ik alleen maar de optie stationwagen of zafira kon kiezen.

Voor de optie stationwagen gekozen en alles leek normaal te werken, tot ik vorige week bij toeval achter mijn eigen Astra reed en me iets raars opviel.
      Na een ander Astra H te hebben gezien blijkt dat ik 2 achterlichten “mis”.
      De achterlichten in de remlichten doen het nog wel, maar die “vierkantjes” ernaast niet meer.
      Lampjes zijn overigens wel heel.

Mijn vraag aan jullie :
      – heeft de station 1 of 2 achterlichten per unit ?
      – heeft iemand enig idee of de achterlichten per kant of voor de gehele achterzijde zijn afgezekerd ?
      – heeft iemand enig idee waar die zekering zou kunnen zitten voor de achterlichten (gok in de REC).

Ik vermoed dat de bekabeling vanaf de REC naar de achterlichten bij een station anders is tov de hatchback of er moet ergens een defecte zekering zitten in de REC (al had ik dan wel een melding op de BC verwacht).

Gr. Arjan

demonius abraxis
      Deelnemer

Arjan,

De H station heeft maar 1 licht per unit zover ik weet.

Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

opel-mark
        Deelnemer

Net even naar buiten geweest, een achterlicht per kant

Mark
          http://www.AstraTuningClub.nl

Juffer1
          Deelnemer

Niet helemaal het antwoord waar ik op had gehoopt, maar dank jullie wel !

Ook enig idee hoe / waar de lichten zijn afgezekerd ?

Juffer1
            Deelnemer

Vandaag met de OPcom even gekeken en wat blijkt : ik kan met de OPcom wel kiezen voor de 5 deurs hatchback !
              Die optie gekozen en alle 4 de achterlichten branden weer als vanouds :angel

Blijft wel vaag dat de dealer deze optie niet in zijn TECH2 ziet ?

wim-v6
              Deelnemer

Zou het dan niet zo zijn als je in de caravan een extra lampje plaatst in het rechter achterlicht, en je zet m als hatch dat je dan boven en onder achterlicht hebt.

Met de tech-II kan je wel meer dingen NIET die je met een OP-COM wel kan, maar dat is ook weer andersom het geval.

denk eens aan KM standen aanpassen

Willem

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.