Astra H aankooptips

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H aankooptips

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257614
    Alfred
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 January 2005

      Ik ben zo langzamerhand een beetje aan het rondsnuffelen naar een andere auto. Ben wat aan het twijfelen tussen een 5drs. Corsa D of een 5drs. hatch Astra H. Maar wat zijn de zwakke punten bij een Astra H of dingen die extra aandacht verdienen. Het zou iig minimaal een 1.6 moeten worden.

      #18141861
      Nick-GSI
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        twinportklep die gaat rammelen, CIM gaat wel eens stuk, krakende stabelisator stang rubbers, bobine gaat wel eens stuk

        #18141862
        RISL
        Moderator
          Lid sinds:
          24 January 2011

          Graag een wat informatievere topictitel maken, zodat duidelijk is wat voor vragen je hebt.
          Bijvoorbaat dank.

          #18141863
          Opeltje17
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 January 2012

            Bovenste veerpoot schotels roesten vaak bij een H even de plastic kap eraf trekken onder de motorkap.

            #18141864
            Pastra
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 February 2007

              CIM heeft een modificatie bij de Dealer, toch Nick?

              Twinport valt voor mij sowieso af, schijnt een best ‘vermogensdip’ in te zitten.
              Verder fijne auto…

              De H is leuk te voorzien van upgrades dankzij de Can-Bus…

              Gr.
              Pastra

              #18141865
              Nick-GSI
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Ook met de modificatie kunnen ze kapot, vaak zijn ze al slecht voordat de modificatie uitgevoerd word

                #18141866
                harrynijhof
                  Lid sinds:
                  29 March 2012

                  Inderdaad, CIM module kost om en nabij de 250 euro.
                  Dus maak je een proefrit, controleer alle stuurwielknoppen inclusief claxon etc.
                  Verder zijn het echt geen slechte auto’s!
                  Airco even checken, condensors gaan geregeld kapot bij Opel.

                  #18141867
                  stefanDTI
                    Lid sinds:
                    10 May 2007

                    De Z18XE kan je het beste pakken als je op gas wilt gaan rijden . De andere motoren links laten liggen kunnen er echt niet tegen.

                    #18141868
                    Juffer1
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      26 July 2006

                      @Pastra wrote:

                      Twinport valt voor mij sowieso af, schijnt een best ‘vermogensdip’ in te zitten.

                      Gedurende 250 toeren…
                      Die “dip” zit ergens tussen de 1750 en 2000 toeren en merk je alleen in de eerste 2 versnellingen bij het optrekken bij de stoplichten. Als je eenmaal op gang bent kom je daar toch nooit onder en merk je dus ook niks van die dip.

                      Een twinport koop je zowiezo niet als je een strepentrekker wil gaan rijden.
                      De 1.4 & 1.6 twinport zijn gewoon hele zuinige motoren als je er normaal mee rijdt.

                      Ik zou kiezen voor een Cosmo uitvoering. Ben 2 jaar geleden overgestapt van een Astra G 1.6 16V naar een Astra H 5 deurs met een Cosmo pakket en een 1.6 twinport en die stap bevalt tot op heden erg goed.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.