Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra H 5drs update astra terug gebracht motor problee
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 april 2014 om 16:48 #17265176
ik heb even een paar vragen met betrekking tot een astra H van 2005.
Hoe betrouwbaar zijn de Z16xep motoren, en om de hoeveel KM moet de riem vervangen worden.
Zijn er nog bepaalde punten waar ik bij zo’n auto moet opletten?
Het gaat om deze auto..(moderator als het niet kan, dan moet je het maar even zeggen, ik verkoop hier niks maar puur ter info)
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m796399544-opel-astra-1-6-5-drs-105pk-bj-2005.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;Ik ben er vandaag geweest, en dit is wel 1 van de netste die ik bezocht heb van de astra’s.
Wie of wie zou me ff wat info kunnen geven, want zou vandaag de beste man het laten weten!
9 april 2014 om 18:18 #18228048nobody?
9 april 2014 om 19:43 #18228049Staan aardig wat zaken waar je op moet letten.
10 april 2014 om 09:41 #18228050-olieverbruik
-ff checken of de claxon werkt met verlichting aan
-roest op de veerschotels10 april 2014 om 15:01 #18228051Dat distributieverhaal is minimaal 90.000km, maar in tis staat idd 150000. En idd die kleppen, aan de km- stand te zien zouden ze al vervangen kunnen zijn, anders kunnen ze rond deze km- stand wel aan hun einde komen. Dat kan, hoeft niet. Gaat vanzelf een lampje branden, krijgen al die wagens vroeg of laat. Olieverbruik hoor ik niet vaak iets over. Die van mij verbruikt geen druppel.
Roest op veerschotels flink inspuiten met van dat spuitvet o.i.d.
Heb je hem gekocht?
10 april 2014 om 15:43 #18228052Nee nog niet. Want wilde eerst wat dingen weten.
Volgens een chef van opel is het twinport systeemeen kwaal als je een lpg systeem ebt. Bij benzine motoren heeft hij dat kwaal van de twinport systeem nog nooit mee gemaakt.
10 april 2014 om 15:48 #18228053Mijn auto heeft altijd op benzine gereden en dat wervelkleppenblok is toch echt verrot gegaan. Kleppen komen vast te zitten. Zal mijn eigen topic is opzoeken.
10 april 2014 om 15:49 #18228054Heeft niks te maken met of je LPG hebt, deze kleppen gaan gewoon regelmatig stuk en dat is een dure reparatie.
10 april 2014 om 15:53 #18228055Bij dealer tussen 650 en 900 euro met arbeid erbij. Te lang doorrijden met kapotte wervelkleppen kan resulteren in verbrande cilinderkleppen.
10 april 2014 om 15:56 #18228056Maar hoe kom je er achter dat de wervelkleppen niet goed zijn? Bij hoeveel km krijg je zo iets of is het regelmatig een probleem? Maar die kleppen zijn dat gewoon klep stoters of hoe mag ik dat zien?
10 april 2014 om 16:04 #18228057New, updated version of the engine, introduced in 2003. Features TwinPort technology – twin intake ports with a choke closing one of the ports at low RPM, providing strong air swirl pattern for higher torque levels and better fuel economy.- Wikipedia. http://en.wikipedia.org/wiki/GM_Family_0_engine” onclick=”window.open(this.href);return false; en http://en.wikipedia.org/wiki/TwinPort” onclick=”window.open(this.href);return false;.
Fabrieksmontage twinportblokken zijn slecht. Na vervanging naar mijn weten geen last meer van.
10 april 2014 om 16:10 #18228058En wat heeft die van jou nou gelopen dan.
Ik wil gewoon een betrouwbare auto zonder er hoofdpijn van te krijgen.
Maar is er niet een mogelijk heid om een ander inlaat te plaatsen
10 april 2014 om 16:11 #18228059http://www.opelpedia.nl/index.php/Twinport” onclick=”window.open(this.href);return false; > dit geeft vooral goed beeld. Er zitten 2 luchttoevoerkanalen in dat blok. Een daarvan bevat een klep. Bij een volledige belasting staat deze open en komt er lucht uit twee kanalen wat rechtstreeks stroomt. Bij rustiger rijden, staat de klep in dat ene kanaal dicht. Zo ontstaat een kolkende luchtstroom welke zorgt voor een beter mengsel. Hierdoor is er minder benzine nodig wat zorgt voor zuiniger rijden.
Maar probleem: die klep kan dus vast gaan zitten. Dat is het hele euvel. Merk je vanzelf als er een lampje gaat branden.
10 april 2014 om 16:15 #18228060Die van mij nu 200300, gekocht bij 175000 met een kapot wervelkleppenblok, wat ik toen nog niet wist. Lampje ging gelijk branden. Dus is een nieuw blok ingegaan. Wel te lang mee doorgereden, dus verbrande cilinderkleppen opgelopen. Dan loopt het snel op.
Let op; ik wil je niet bang maken voor die auto. Ik heb wss brute pech gehad. Maar het is en blijft een lastig punt. Het kan je hooguit een keer een nieuw wervelkleppenblok kosten. Zou al zeker niet bij voorbaat iets gaan vervangen, want als die kapot gaat merk je dat vanzelf.
Wat ik wilde zeggen was, mocht het blok al eens vervangen zijn, dan is dat mooi meegenomen.
10 april 2014 om 16:37 #18228061Hmmm volgens mij is het nog wel de originele motor.
Motortje liep heel goed en reed ook heerlijk en geen rare dingen opgemerkt.Ik sta ee niet op te wachten dat als ik hem morgen ophaal, dat ik die probleem krijg want dAr ligt het geld niet voor weggelegd haha
10 april 2014 om 17:04 #18228062Ik had het over het wervelkleppenblok! Niet een compleet nieuw motorblok! Bij mij ligt ook de originele motor er nog in, maar wel met nieuwe wervelkleppen.
Prima motortjes voor de rest.
10 april 2014 om 18:47 #18228063Ja bedoel je de wervelkleppen met inlaat heb je vervangen
10 april 2014 om 19:35 #18228064Nee, wervelkleppen kunnen bij Z16XEP (is bij diesel geloof ik ander verhaal) ‘los’ vervangen worden. Apart gedeelte in inlaat, vandaar wervelkleppenblok en niet geheel inlaatspruitstuk. Was toen ongeveer 750 euro kwijt, klopt wel want de meneer in dit topic ook ;) http://opel-forum.nl/viewtopic.php?f=5&t=167759″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Als je beetje goed kan sleutelen doe je het zelf, maar had toen der tijd heel weinig tijd dus heb hem weg gebracht.
10 april 2014 om 20:15 #18228065ja, ik twijfel er wel aan, want als ik hem ophaal wil ik niet een week later met deze problemen zitten..
want ben geen multi miljonair haha en heb zowiezo auto nodig voor woon werk verkeer
10 april 2014 om 22:08 #18228066AnoniemLid sinds:
1 January 1970Laat vooral een ding duidelijk zijn, een occasion kopen blijft ALTIJD een gok, want je kunt nu eenmaal niet in de motor kijken.
Ik ben geen monteur, maar heb wel enige kennis van auto’s. Heb tot nu toe altijd goede auto’s gekocht(6 stuks, waarvan 4 Citroën).Ga ook op je gevoel af. Rijdt de auto prettig, en geeft het een vertrouwd gevoel, dan moet je vooral akkoord gaan. Let wel op met enthousiasme, daarmee zie je dingen over het hoofd. Zo vergat ik te checken of de electrische ramen en spiegels het deden. Na aanschaf bleek de spiegelverstelling niet te werken(oxidatie op printplaat, binnen 10 minuten weer verholpen, maar toch).
Vooral de basisdingen nakijken, is de voortrein goed, rammelt er niets? Zijn de remmen en banden in orde? Geen olie-zweetplekken op het blok? Geen tikken, rammeltjes, inhouden? Geen lelijke schade/roestplekken? Vering knakt niet als je de auto met je handen naar beneden drukt? Dat soort zaken.
Onderhoud zul je altijd hebben, en aan iedere auto gaan wel eens onderdelen kapot, ze zijn nu eenmaal aan slijtage onderhevig.. Tot nu toe is de Astra mij ERG betrouwbaar gebleken. Ik heb dan wel een diesel, dus dat is appels en peren, maar toch. Weinig gekkigheid tot nu toe, afgezien van slijtage gevoelige zaken zoals remmen, een verstopte turbo-inlaat, vieze turbodruksensor… Dingen die door normaal gebruik komen..
Bij twijfel niet kopen, maar zeker niet aan iedere auto twijfelen, want dan zul je toch voor een nieuwe auto met garantie moeten gaan..
10 april 2014 om 23:22 #18228067Helemaal correct met bovenstaande. Ik heb ook weinig problemen met deze auto op wat kleine dingetjes na.
Het was ook niet de bedoeling je te laten twijfelen met deze info, maar je vroeg om eventuele aandachtspuntjes. Wel, die heb ik gegeven. Anders zou je nooit meer een occasion kunnen kopen, want het blijft idd altijd een gok.
Als de auto gewoon goed pit heeft en niets raars zoals bovenstaand merkbaars, gewoon doen. Mocht je nog proefrit maken; check de airco. Even vol laten blazen. Vaak een vergeten puntje.
11 april 2014 om 19:02 #18228068Zoals ik al dacht.
Auto gekocht test rit van de week gedaan was er niks aan d ehand.
Ik rij vandaag met de auto vanaf de garage naar huis 40 km. Onderweg motorstoring.Loopt hij op 3 cilinders :fy1 .
Dus auto uit gezet en even wachten ging ik weer starten, liep hij weer op 4 cilinders. Dus me pa rijdt rondje weer motorstoring en weer 3 cilinders.
Dus de garage opgebeld, rustig uitgelegd en morgen gaan ze er naar kinken en mee beZig.
Maar ik neem men oude waarschijnlijk weer mee terug.
Ben als weer zwaar gestresst
11 april 2014 om 19:36 #18228069Blijf erbij staan morgen. Motorstoring bedoel je het lampje mee? Kan heel makkelijk bobine zijn o.i.d. Eerst maar is uitlezen. Als je er totaal geen goed gevoel bij hebt oude auto terug nemen. Als je zekerheid wilt blijf je in je oude auto rijden, dan weet je gewoon wat je hebt.
11 april 2014 om 19:51 #18228070ja,
het is gewoon klote, ik dacht lekker een mooi rustig rijdende astra.. maar nee op de terugweg weer gezeik gehad..
dus had de garage houder gelijk opgebeld, en door gegeven wat er mis mee is, en hij was erg vriendelijk om te zeggen, dat hij direct een bobine ging bestellen nieuwe bougie’s enzo voor de zekerheid om te checken, maar toen vroeg ik van dat ik me oude auto wel weer terug wil, en hij gaf als antwoordt kom morgen vroeg maar en we gaan kijken wat we kunnen doen..
dus wel netjes dat hij het wel aanbied om op zijn kosten de auto te makenja me oude auto was een C1 zo’n 3 pitter, was wel leuke auto, maar dacht wil iets groter, maar denk dat ik eerst weer terug ga naar mijn C1 van 2008, en dan maar keer rustig kijken naar een auto.., want volgende maand gaan we 2500km rijden, dus dan snap men wel dat je met een rust gevoel op pad wil
11 april 2014 om 20:34 #18228071Even afwachten joh, kan iets heel simpels zijn. Wel afspraak maken dat als het morgen weg is en weer terug mocht komen, dat je dan wel terug kan komen om te laten checken. Dat ze niet alleen de code wissen ofzo.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.