Forumindex › Forums › Modellen › Astra › astra H 5 deurs/gtc, welke beste koop?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 november 2011 om 20:07 #17241517
goeie dag,
ik denk dat ik volgend jaar medio mei wil gaan kijken voor een opvolger van mijn astra g z16se.
Zelf dacht ik aan een astra H 5 deurs of gtc. Geen station!!!nu heb je die in een 1.4, 1.6, 1.8 en 2.0turbo volgens mij.
de 1.4 wordt veelal aangeboden. opc vind je ook wel vrij makkelijk. 1.8 is lastig te vinden, dus dan naar mijnn inzien de betere motor??
Welke motor kan ik het beste nemen voor in een H?
-welke uitvoering kan ik het beste opzoeken?
-wil graag al standaard een leuke sportieve astra.
-airco is heel belangrijk!!!welke heeft de grootste kofferbak? de 5 deurs, of de gtc?
Is de kofferbak te vergelijken met de astra g 3 deurs? of is de g groter?gr, robert
25 november 2011 om 20:16 #17920170Qua rijden zijn zeker de 1.4 16V en 1.6 16V niet heel spannend.
De 1.8 16V is een mooie middenmoot motor..
Persoonlijk kan je dan beter gaan voor een 2.0 Turbo als je het voor de Fun doet, en anders zou ik toch minimaal voor een 1.8 kiezen
25 november 2011 om 20:28 #179201711.8 is lastig te vinden, dus dan naar mijnn inzien de betere motor??
Er zijn gewoon minder astra’s met ene 1.8, het gros is met een 1.6 geleverd. Van de 1.8 heb je overigens een 125pk en 140pk variant.
25 november 2011 om 20:31 #17920172de 125pk is betrouwbaarder als de 140pk, maar de 140pk rijdt weer een stukje lekkerder, en zuiniger
25 november 2011 om 20:42 #17920173ik dacht zelf wel aan een 1.8.
hebben deze motoren veel mankementen?
zijn de astra h trouwens betrouwbaarder dan mijn astra g 1.6 8v?mn huidige astra heeft nooit iets geks gehad, dus of er nog iets betrouwbaarder is….. :wors
25 november 2011 om 20:46 #17920174betrouwbaarder dan een Oldskool 8klepper haha….
dat kan bijna niet….
de 125pk Z18XE heeft 1 zwak punt, het is net als de Z14XE en Z16XE een smallblock motor, die willen wel olie verbruiken, verder dient de distri op tijd vervangen te worden..
Bij de 140pk Z18XER dient iedere 150.000km de klepspeling gecontroleerd te worden, deze hebben geen hydrostoters meer.
Ook gaan de Filtertjes verstoppen van de Kleptiming stellers, filtertjes eraf slopen schijnt de oplossing te wezen.
voordelen Z18XER:
Distri dient iedere 150.000km of 10jaar vervangen te worden
Willem
25 november 2011 om 21:23 #17920175oke, duidelijk verhaal. bedankt.
nu rest enkel nog de vraag over de kofferbak :jerry voor mij belangrijk. indien die te klein is, moeten we vreemd gaan met een vectra..
25 november 2011 om 21:24 #17920176dat zou je zelf het beste kunnen uitvinden…
ga er eens bij bijde kijken..
willem
26 november 2011 om 00:54 #17920177Als ik opnieuw een astra mocht kiezen dan meteen 2.0 turbo 5 deurs
26 november 2011 om 09:00 #17920178Heb ik :)
Ook niet onbelangrijk is de grootte van de achterklep. Sie van de gtc is een stukje smaller. En als je zoals ik je gitaarversterker daar niet door krijgt houdt het snel op :)
En ondanks dat de gtc net wat mooier is kan ik mij 2 extra deuren echt niet missen!
gepost vanaf mn telefoon
26 november 2011 om 10:36 #17920179ik ben van een astra G 5drs naar een G 3drs naar een astra H 5drs gegaan,
maar ik moet zeggen dat de kofferbak van de H mij wel tegenvalt!
wel rijd hij veel mooier dan een G.een vriend van mij heeft een 1600 in zn H maar dan is de 1600 in de G wat vlotter (komt door t gewicht denk ik)
als je de turbo kunt veroorloven zeg ik doen natuurlijk, ze zijn erg makkelijk te tunen in tegenstelling tot een 1.8.
alles is persoonlijk, wil je elke dag zuinig naar je werk? of gebruik je hem alleen om je caravan te trekken?
ik rijd maar 10.000 km per jaar maar als je 30.000+ maakt wordt alles wel heel duur…26 november 2011 om 16:52 #17920180Ik ben van een G 3deurs naar een H 5deurs gegaan en kan je wel zeggen dat die H vele malen ruimer is dan de G.
Overgens had ik in de G een X16XEL en nu in de H een Z16XEP waarmee je met vlot rijden zeker een verbruik van 1:14 kan halen.Uiteraard is een turbo blok leuk, maar waneer ga je dit nu echt gebruiken ?
Als ik zie wat een 1.8 aan meerprijs heeft tov een 1.6 dan is mij dat absoluut niet waard.
Het verschil in prestaties zie ik tussen mijn 1.6 5 deurs en een GTC met en 1.8 absoluut niet terug.Qua rij egenschappen vondt ik de G wel vele malen beter dan de H, reactie op het gas en het sturen was veel directer.
Qua comfort is de H gewoon een klasse beter.26 november 2011 om 16:58 #17920181Als je voor de Astra H Gaat maak dan gebruik van de volgende tip.
Neem dan een sport,cosmo of executive uitvoering deze zijn alle vrij compleet en hier zitten de zogenaamde sport “comoft” stoelen in.
In de essentia,enjoy,111edtion,elegance zitten de korte slechte stoelen (geen steun) .
26 november 2011 om 17:01 #17920182Ik heb het lekker makkelijk…
Heb een Astra G en een H…
Kan elke dag kiezen en vind ze beide heerlijk rijden..29 november 2011 om 18:12 #17920183ik heb zelf een astra gtc 1.8 (140pk) hij rijd heerlijk!! en er zit een sportstand op die is super !!! je merk het verschil enorm! hiervoor had ik een astra gtc 1.4 (90pk) reed ook heerlijk !! maar je houd niks over kwa vermogen dus 1.8 is perfect ! en zuipt niet….
ik zelf heb een vrij uitgebreide versie , opc line pack 2 recaro leder stoelen stoelverwarming (perfect!!) en een panorama vooruit das echt een geweldig iets !!
29 november 2011 om 20:13 #17920184ik heb zelf een astra gtc 1.8 (140pk) hij rijd heerlijk!! en er zit een sportstand op die is super !!! je merk het verschil enorm! hiervoor had ik een astra gtc 1.4 (90pk) reed ook heerlijk !! maar je houd niks over kwa vermogen dus 1.8 is perfect ! en zuipt niet….
ik zelf heb een vrij uitgebreide versie , opc line pack 2 recaro leder stoelen stoelverwarming (perfect!!) en een panorama vooruit das echt een geweldig iets !!
wat je zegt de 1.8 140pk rijdt veel beter dan mijn andere H (1.7 diesel)
Enne het panorama ruit is echt een vette optie!29 november 2011 om 20:19 #17920185Het verschil in prestaties zie ik tussen mijn 1.6 5 deurs en een GTC met en 1.8 absoluut niet terug.
met welk type 1.8 vergelijk je dit Arjan?
De Z18XE tot 4-2006. Of de Z18XER ?
Gr
Stefan.29 november 2011 om 20:58 #17920186ik weet inmiddels genoeg.
blijf toch mijn huidige astra g 1.6 8v maar houden. rijd toch wat fijner dan een astra h gtc. vind ik zelf, ondanks het gebrek aan vermogen :angel -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.