ASTRA H 2006 APK AFGEKEURD – REMKRACHTVERDELING VOOR 52%

Forumindex Forums Modellen Astra ASTRA H 2006 APK AFGEKEURD – REMKRACHTVERDELING VOOR 52%

• Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    gersophia
    Deelnemer

Hallo!

Vanmorgen bericht gehad dat mijn “Opel Astra H SW Combi 1.9 CDTi 100 Z19DTL 74kW” afgekeurd is op remkrachtverdeling voor. Deze bedroeg zo’n 52% en mag maximaal 25% zijn begreep ik.

Natuurlijk ga ik de wielen er af halen voor en ‘s kijken of ze vrij lopen en of ik iets aan de blokken/remcylinders kan ontdekken.

Ik ben echter geen expert!

Kunnen jullie wellicht aandachtspunten opperen waar ik naar kan kijken?

Hoor het graag!

Ger

GSI Racer
      Deelnemer

denk dat er een remklauw vast zit.

en dan is het of de klauwgeleiding of de zuiger van de klauw, of de blokken zelf ;)
        begin daar maar eens mee

gersophia
        Deelnemer

bedankt! Ik zal er zaterdag mee aan de slag, ik laat het hier weten

GSI Racer
          Deelnemer

:thumb

gersophia
            Deelnemer

Vanmorgen niet met de voorzijde bezig geweest maar eerst met remblokken aan achterzijde. Die waren ook afgekeurd, snap’t niet helemaal, d’r zit nog voor de helft aan voering op!

Ik dacht dit “effentjes” te doen maar viel dus tegen ivm de remzuiger achter terugdrukken. Ik heb inmiddels wel gelezen dat het bijna niet te doen is zonder “terugstelset”. Ik zie dat ik wel een setje in huis kan hebben voor 45 eur. (koopgoedkoop.nl) Wat denken jullie er van?

Heb het wel geprobeerd met lijmtang en sleutel van slijptol maar ik vond het maar niks, lukte niet.

Dus, toch maar wegbrengen #$%$%$????

GSI Racer
              Deelnemer

waar kom je vandaan?
                anders wil ik het wel voor je doen.

remblokken mogen ze niet afkeuren op dikte, zeker niet als er echt nog de helft op zit.
                eerst moeten ze er adviespunt van maken.
                zit het echt bijna op het ijzer, dan wel afkeuren ;)
                of had je ook remverschil achter dan?
                of laat de remvoering los??

breezer

@GSI Racer wrote:

remblokken mogen ze niet afkeuren op dikte, zeker niet als er echt nog de helft op zit.

Dat zegt helemaal niks,als ze verglaast zijn bv dan kan je het schudden want dan gebeurt er weinig als je remt.
                  Je zou ze wel kunnen opschuren om geld te besparen..

GSI Racer
                  Deelnemer

daarom zei ik, op dikte mogen ze ze niet afkeuren.
                    de rest van de punten waarop ze wel mogen afkeuren staan eronder :thumb

Anoniem

Ik ben op eBay een terugstel tool tegen gekomen voor 25€ eBay Duitsland

gersophia
                      Deelnemer

Bedankt voor de tips jongens! GSI Racer, ik kom uit Dronten, Flevoland, niet echt om de hoek voor jouw zie ik :???: Maar ik zal Profile TyreCenter er is op wijzen waarom ze ‘m op blokken achter afgekeurd hebben.

Ik hoop niet aan voorzijde dat het de hoofdremverdeler is, dan ben ik flink de sjaak heb ik wel gezien. Ik denk er ook over om een “second opinion” te laten doen bij een ander.

Ik houd jullie op de hoogte! :wors

kaneelschep
                        Deelnemer

je moet daar ook gewoon niet heen gaan om te keuren.. Is hier al miljoen keer voorbij gekomen. Het is zo goedkoop omdat ze er ALTIJD iets vinden om op af te keuren. Daar verdienen ze juist het geld mee.
                          Niet naar kwik fit. Niet naar die banden dealers.. Gewoon NIET doen…
                          Zoek een goede niet merk gebonden garage in de buurt waar je vertrouwen in hebt.

Als je een auto normaal gebruikt verglazen die remvoeringen niet. Als je nooit remt en alles anticipeert kan het misschien.
                          Maar dan nog.. Een goed stuk schuurpapier en een schroevedraaier om er een paar kruisen in te hakken en die voeringen remmen weer perfect.

breezer

Auto rijden kost nu eenmaal geld…Veel mensen snappen dat niet helemaal..

Suc6 bij de apk iig.!

GSI Racer
                            Deelnemer

mee eens met Kaneelschep!

gewoon naar een universele garage gaan, die keuren over het algemeen het redelijkst.
                              KwikFit en consorten willen alleen maar snel geld verdienen aan remmen, uitlaten, schokdempers enz. die nog niet slecht zijn :vertag
                              daar heb je APK voor 19 euro enz.
                              maar voordat je auto goed gekeurd is ben je 100 euro lichter, als je geluk hebt…….

gersophia
                              Deelnemer

Heren,

Pas volgende week dinsdag gaat de auto naar Hospers Autoservice hier in Dronten, echt zo’n beun de beun.. Aanrader van mijn buurman. Ben benieuwd, de dag d’r op moet ie eigenlijk al weer herkeurd worden, weet niet of we dat allemaal wel gaan redden..

Dus tot volgende week, dan meld ik mij hier weer! Bedankt zover :D

GSI Racer
                                Deelnemer

we wachten af!
                                  ben benieuwd :thumb

gersophia
                                  Deelnemer

Goedemorgen Heren!

Ik heb nog een beetje een kater van de som geld die ik heb moeten achterlaten.. :cry Wat was er nu aan de hand, linkvoor zat er een remblok kneiter vast in de klauw, die hebben ze er met hamer en beitel uit moeten slaan. Hij was ook helemaal scheef afgesleten. Dit verklaarde voor mij gelijk waarom de rechterband zoveel gladder was dan de linker met ‘t vervangen de laatste keer.

Ik werd gebeld door betreffende autoservice Hospers dat de schijven ook een beste rand op zaten, advies was vervangen. Nou, vooruit doet dat dan ook maar..

Ik had hem gevraagd naar de ophangrubbers van de uitlaat te kijken omdat ik over de drempels en klinkerweggetjes nog wel ‘s wat gebonk hoorde. Dit scheen de stab.stang te zijn geweest.

Dus;
                                    – remschijven + blokken voor vervangen
                                    – remschijven achter er op gezet (had ik zelf gekocht maar kreeg de remzuigers dus niet terug)
                                    – stab.stang vervangen

Ik heb 500 eur moeten aftikken. Volgende keer toch weer lekker zelf bezig.. Bosch schijven voor kunnen we kopen voor 75 eur per stuk, blokken iets van 70 eur meen ik.

Heren bedankt! Weet iemand donders goed hoe je de achterbumper demonteert? Ik wil er binnenkort een trekhaak opzetten :D

chieltjuh
                                    Deelnemer

Achterbumper: schroeven in wielkast, onderkant en achter de kentekenplaat. onder de achterlichten zit hij volgens mij geklikt maar is makkelijker om even de achterlichten er uit te halen.

Volgens mij is zijn dat ze:)

GSI Racer
                                      Deelnemer

flinke smak geld indd ja.

schijven kun je 9 van de 10 keer weg gooien ja, als je blokken zo vast zitten.

Let ff op met die trekhaak he!!!
                                        dat gaat niet zomaar 1 2 3 zoals vroeger.
                                        is allemaal Canbus gestuurd, wat ook ingeleerd moet worden vervolgens.
                                        ik zou me daar eerst eens goed over gaan informeren voordat je begint ;)

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.