Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra H 2005 start niet meer na reparatie, –update-2–
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 juni 2010 om 11:32 #17222410
Het verhaal.
Mijn auto ging plotseling bij 150 kmh inhouden op de duitse autobahn.
Dus proberen een veilige plek op te zoeken, helaas kwam ik niet meer zo ver want de motor sloeg af.
Anwb gebeld en na onderzoek bleek dat er een slang was geknapt van het koelvloeistof systeem.
Dus , slang gerepareerd en proberen te starten, dit lukte dus niet, later bleek dat er water op de zuigers stond. Koppakking dus stuk.Dit alles is nu gerepareerd, maar de motor wil niet starten.
Op de inspuitventielen en de gloeibougies blijkt geen spanning aanwezig te zijn tijdens het starten.Alvorens de auto naar de garage te brengen wil ik toch hier naar oplossingen gaan vragen.
Het is een diesel, motortype Z17DTH, 115.000 gelopen
13 juni 2010 om 13:51 #17687124Ik neem aan dat je alles zelf hebt gedaan ?
Ik zou gewoon alles even na lopen.
– Geen stekkers vergeten aan te sluiten?
– Nergens een kabel doorgebrand door de warmte?Reset je boordcomp even door de + pool van je accu 10min los te halen.
13 juni 2010 om 20:33 #17687125Reset van de boordcompter had ik al gedaan.
Nalopen van alle stekkerverbindingen en de kabels ook gecheckt op slecht uitzien of verbrand.
Storingen uitlezen via de kilometerteller ook.
Hier kon ik niets zinnings in vinden, alleen dat de spanning aan de verstuiver 1 te laag was.(P0261)Ik zit nu zelf aan de startonderbreking te denken.
Hoe kan je zoiets testen? Heb beide sleutels al geprobeerd om de auto te starten.19 juni 2010 om 15:39 #17687126–Update–
Eindelijk is de auto na 4 dagen bij de dealer te hebben gestaan weer terug.
Helaas was de monteur op dat tijdstip er niet meer, dus ik weet nog niet precies wat er aan de hand was. Kom ik op terug.Nu gaat als ik rustig aan optrek en na enige tijd snel het gas intrap, het lampje branden van de motorelectronica, die met de auto en de sleutel.
Als ik wel vlot optrek, overschakel op 4-4.5 duizend toeren dan gaat het lampje niet branden.Ik heb ook het gevoel dat de turbo later inkomt als normaal.
Iemand een idee??
Groeten, Klaas
19 juni 2010 om 19:36 #17687127wel vaag allemaal dat hij het niet meer deed,en klote voor je koppakking.
Ik heb het ook gehad een kapotte koelslang ,maar dan in winter.het was toen gelukkig -10.
ik heb gelijk een paar liter koelmiddel gekocht en de testmode aangezet van de boardcomputer en zo nog 50km naar huisgereden.
boardcomputer iedere keer :
“koelmiddelpeil controleren”
ik ben benieuwd wat het is geweest waarom er geen spanning stond op injectors.
misschien nog een oververhid beveiliging die nog actief stond in het motorstuurapparaat ?
21 juni 2010 om 08:34 #17687128Vandaag weer naar de garage geweest.
Het lampje van de motorelectronica ging aan wegens een lekke turboslang.
Hij rijdt nu weer bijna als vanouds, ik hoor nog een klein “getikker”. Waarschijnlijk hebben de zuigerveren vanwege dat de motor gloeiend heet is geweest ook een opdonder gehad.
Advies is langzaam warm rijden en de motor rustig op temperatuur laten komen de eerste tijd.
Zoals ik in het begin van de topic heb aangegeven dat de motor na de reparatie niet wou starten had ook te maken met de turbo. Hier was een slang gesmolten.
Ook de klepspeling tov de nokken had hiermee te maken, speling was 0.1-0.15 mm, moet zijn 0.35-0.45 mm.Hoop dat ik nog jarenlang plezier mag hebben van de auto.
En natuurlijk een dikke pluim voor jaja, de duitse opeldealer.:thumbup
25 juni 2010 om 21:37 #17687129Wat me wel tegenvalt is dat de auto zo heet kan worden , waarom wordt alles niet eerder uitgezet? Ik heb al 2 x een kappote waterslang gehad. Tot nu toe zonder merkbare gevolgen , behalve in de portomonee
26 juni 2010 om 06:07 #17687130Wat me wel tegenvalt is dat de auto zo heet kan worden , waarom wordt alles niet eerder uitgezet? Ik heb al 2 x een kappote waterslang gehad. Tot nu toe zonder merkbare gevolgen , behalve in de portomonee :-
Dat valt mij ook op ja.
Ik heb in duitsland ook al een keer 110 graden gehad in de bergen.Maar al 2 keer je water slang kapot ? heb je gelijk alle slangetjes laten vervangen? want er zitten er wel 6 in de buurt van de thermostaat.
26 juni 2010 om 10:28 #17687131110 graden bij diesel moet ook makkelijk kunnen toch?
Mijn astra word bij volle bepakking met caravan tegen berg op max 104 graden (vorig jaar dan).26 juni 2010 om 11:24 #17687132origineel gepost door Dare
Wat me wel tegenvalt is dat de auto zo heet kan worden , waarom wordt alles niet eerder uitgezet? Ik heb al 2 x een kappote waterslang gehad. Tot nu toe zonder merkbare gevolgen , behalve in de portomoneehier kun je zelf wat aan doen, als de motor zwaar aan de bak moet.
door je ac uit te schakelen zorg je ervoor dat de de radiateur beter koelt.
de condensoor van de ac zit namelijk voor de radiateur en wordt zodoende als eerste gekoelt door de rijwind.
bij een ingeschakelde ac wordt de condensor makkelijk 70 tot 80 graden tijdens zomersevakantieritten,vervolgens moet de radiateur van het koelsysteem van de motor zorgen dat de motor voldoende gekoeld wordt.
dat gaat bij een rijwind tempertuur van 25 graden makkelijker dan een ingeschakelde ac die 70graden door de condensor heen jaagt,
23 januari 2011 om 15:22 #17687133Laatste update…
De motor, een Z17DTH van 2005 met 125.000 km heeft het nu begeven.
Nadat ik een licht gerommel in de motor hoorde kwam er na 500 meter plots een enorme rookwolk uit de uitlaat.
Ben onmiddellijk in de berm gereden en de motor proberen uit te zetten.
Ik stond met de sleutel in de hand zeker al 5 seconden buiten totdat de motor stopte, bleek dat het nadieselen was omdat er motorolie op de zuigers kwam.
De garage heeft nog een beetje olie in het carter gegooid en de motor gestart, de olie kwam direct bij de peilstok weer naar buiten.
Dus of het onderblok is gescheurd, gat in de zuiger of zuigerveren stuk.Ik heb het vertrouwen in deze motor verloren en ga er een andere in laten zetten. Wie kan me hier advies over geven waar te kopen en waar op te letten?
Nu hoorde ik iets over een Bosch of Denso brandstof systeem, hoe kom ik erachter welke ik heb?mvgr,
23 januari 2011 om 17:51 #17687134Waarschijnlijk zuiger gescheurd, is al vaker voorgekomen bij deze motoren, vaak door kapotte verstuiver.
Willem
11 februari 2011 om 19:00 #17687135Willem,
je had gelijk, 1 zuiger stuk.
Gelukkig heb ik een andere motor compleet kunnen kopen.
Ik rij weer.
Bedankt nog voor alle reacties.
23 februari 2011 om 13:22 #17687136Mooi dat je weer kan rijden> Maar helaas een duur grapje geweest allemaal. Hoop dat de kosten niet belachelijk hoog zijn geweest.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.