Astra H 2005, 1.7 cdti start niet bij warme motor

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H 2005, 1.7 cdti start niet bij warme motor

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252597
    frankbogie
      Lid sinds:
      28 September 2012

      Goedemiddag,

      Sinds een paar weken heb ik een probleem met mijn auto. Op dit forum heb ik er al wat meer over gelezen maar daar stond de oplossing voor mij helaas nog niet tussen (of ik heb m nog niet gevonden)

      Enkele weken geleden sloeg de auto af terwijl deze stationair liep voor een stoplicht. Daarna startte de auto niet meer. De startmotor gaat gewoon rond en alles klinkt hetzelfde maar de auto wil niet aanslaan. Toevallig was dat 50 meter van een autogarage vandaan. Deze hebben de auto uitgelezen maar er waren geen storingen te vinden.
      De volgende ochtend startte de auto meteen weer.

      Daarna heb ik 2x het probleem gehad dat de auto niet meer start als de motor warm is. Dus als de auto na een rit van een aantal km even (laatste keer was het een uur) heeft stil gestaan. Maar dit gebeurt slechts af en toe. Als de auto dan weer is afgekoelt start ie zonder problemen. Nou heb ik de nokkenassensor (dat was het probleem bij o.a. dit topic http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=5&t=159991&start=25″ onclick=”window.open(this.href);return false;) laten vervangen maar hiermee is het probleem niet opgelost.
      Een probleem dat hier misschien mee samenhangt is dat de auto de ene keer beter start dan de andere keer (duurt dan langer voor deze aanslaat).

      Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?
      Alvast bedankt voor de hulp.

      Groet,

      Frank

      #18072099
      stefanDTI
        Lid sinds:
        10 May 2007

        Gas regelklep bovenop de EGR die blijft hangen ? Waardoor hij geen lucht krijgt ?

        Krukas sensor ?

        #18072098
        frankbogie
          Lid sinds:
          28 September 2012

          Update: Heb de auto bij de opel-garage na laten kijken en het bleek idd de krukas-sensor te zijn, nog bedankt voor de info.

          #18072097
          stefanDTI
            Lid sinds:
            10 May 2007

            Mooi opgelost !

            #18072100
            krihonda
            Deelnemer
              Lid sinds:
              4 November 2014

              Mijn krukas-sensor was ook stuk.
              fout: 033529 P0335 Crankshaft Position Sensor A Circuit Malfunction

              Om de paar dagen sloeg hij af op stationair :swear . soms na enkele seconden soms na 5 minuten, en start dan de eerste 5 minuten niet (motor gaat wel vlot rond)

              Niet zo erg op een parking, maar bijzonder vervelend als je als eerste aan de verkeerslichten staat tijdens het spitsuur.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.