Forumindex › Forums › Modellen › Astra › [Astra-H – 2004] – Vragen m.b.t. inbouwen parkeersensoren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 juni 2013 om 13:08 #18146197
V.w.b. de 1e (0335), zou dit het teken zijn dat de sensor het gaat begeven, of heeft deze het al begeven (ik meen me te herinneren dat ik deze v/d week ook kreeg, maar de volgende ochtend was deze weer weg (wellicht alleen bij warme/hete motor?)). En is het heel schadelijk als ik hier nog mee door rij?
Of is het handiger om hier een apart topic voor aan te maken?
Hier zou ik inderdaad een apart topic voor aanmaken. Ik kan je geen duidelijkheid geven over deze foutcode. :hmmz
Code 4 (had ik al, transponder is waarschijnlijk defect)
P1614 Wrong transponder key error (the chip is still in the key?)
P1614 Wrong transponder immobiliser key B-006
P1614 immobilizer anti-theft wrong signal B-008Heb je al eens een tijdje je reserve sleutel gebruikt? Krijg je dan dezelfde meldingen? De CIM van de Astra is een veel voorkomend probleem, wellicht is daar iets mee aan de hand. Weet je of de terugroepactie al is uitgevoerd op je CIM?
6 juni 2013 om 13:55 #18146198Hier zou ik inderdaad een apart topic voor aanmaken. Ik kan je geen duidelijkheid geven over deze foutcode. :hmmz
Gaan we doen :)
V.w.b. de P1614 codes, ik heb op internet inderdaad ´t nodige gelezen m.b.t. problemen met de CIM, die al dan niet na een update verholpen zouden zijn.
Nu denk ik echter dat het in mijn geval wel aan de sleutel ligt:
Ik ben laatst naar de lokale bouwmarkt gereden om wat spul voor thuis te halen, wat prima ging met de originele sleutel. Vervolgens belde mijn vader mij dat hij wat gereedschap moest hebben, en toen heb buiten de sleutel laten vallen. Vanaf dat moment reageert de sleutel nog wel op de vergrendeling, maar start hij dus niet meer.
De reservesleutel doet het prima, hier rij ik dan ook al een week of 2 mee.
M.b.t. een terugroepactie durf ik niets te zeggen btw, ik heb de auto nu 1 jaar en een beetje, en heb 2 keer een terugroepactie gehad met als kenmerk 08-C-003, dit zou echter volgens de dealer een probleem met de oliedrukschakelaar zijn, wat bovendien volgens hen al verholpen zou moeten zijn met mijn auto (ik kreeg mee, code T1181, wat dat ook in mag houden king:) Dus meer info daarover heb ik niet.
Is er een manier om daar achter te komen (ook al zou dat mijn probleem niet oplossen, is wellicht een update -als die er is- altijd verstandig?)?
7 juni 2013 om 07:00 #18146199Omdat je aangeeft dat je reservesleutel prima werkt denk ik niet dat het probleem in je CIM zit. De reservesleutel zou dan namelijk ook niet of zeer moeizaam werken. Is je sleutel alleen gevallen of is deze uit elkaar gevallen? In dat laatste geval zou je de transponder voor de startblokkering verloren kunnen zijn.
De transponder kun je hier vinden:
Bron: viewtopic.php?f=5&t=174665&start=0Je kunt de sleutel ook altijd even opnieuw proberen in te lezen als je over een Opcom (of tech2) beschikt.
7 juni 2013 om 07:55 #18146200De sleutel is alleen gevallen en is niet uit elkaar geweest, dus ik denk dat de transponder mogelijk gewoon losgeraakt is (hoewel ik niks hoor als ik met de sleutel schud).
Opcom zit in de bestelling trouwens, ik heb vorige week een berichtje gehad dat deze verzonden is, dus die verwacht ik aankomende week ergens binnen te krijgen en dan zal ik eens kijken wat ‘ie zegt :)
V.w.b. het openen van de sleutel en de plaats van de transponder, deze afbeelding had ik inderdaad ook gevonden op internet, maar het betreft hier volgens mij van die sleutels die je voor een paar tientjes kunt bestellen en waar dan geen elektronica in zit, of zo’n set waarmee je een gewone sleutel kan omvormen tot klapsleutel.
Ik heb echter een originele Opel sleutel (waarbij het logo dus ingelegd is i.p.v. een soort van stickertje) en deze kan, voor zover ik heb kunnen ontdekken, niet 1,2,3 uit elkaar… Ik heb wel de baard losgekregen, maar daar houdt ‘t dan mee op… Wanneer ik het klepje van de batterij verwijder zie ik dan ook alleen maar de batterij en een stukje printplaat en geen schroefgaatjes zoals op bovenstaande foto. Of kijk ik er dan finaal over heen :???:
7 juni 2013 om 08:12 #18146201Er zit inderdaad geen schroefje in de sleutel. Alles zit in elkaar geklikt. Je kunt beide delen van elkaar afhalen (met wat geweld).
Probeer eens een kleine schroevendraaier in de opening te steken die ontstaat bij het uitklappen van de sleutel om zo beide delen voorzichtige van elkaar te wrikken.7 juni 2013 om 09:14 #18146202Dan zal ik dat vanavond nog eens proberen. Ik heb het laatst al geprobeerd maar ik was bang dat e.e.a. af zou breken zo veel kracht moest ik zetten :s, maar gewoon vanaf de zijkant openen zou dan moeten werken dus?
Ik heb trouwens ook ergens gelezen dat de transponder bij mijn sleutel niet alleen zo’n buisje zou zijn, maar een heel blokje? Als je de sleutel uitklapt, staan er letters/cijfers aan de binnenkant (geel even uit mijn hoofd), dat zou dan de transponder moeten zijn?
Ik ben nu op kantoor dus doe e.e.a. uit mijn hoofd en kan dus ook even geen foto’s of iets plaatsen.
10 juni 2013 om 13:45 #18146203Vanaf de zijkant zou inderdaad moeten werken. Volgens mij is het een los blokje, maar het is al even geleden dat ik mijn sleutel in 2 stukken had liggen dus durf het zo uit mijn hoofd te te zeggen of het veel afwijkt van het plaatje dat ik eerder heb geplaatst.
10 juni 2013 om 16:42 #18146204Zojuist de sleutel open gehad, met de transponder leek niets mis, totdat ik de sleutel voor de 2e keer in elkaar zette :P
De eerste keer uit elkaar gehaald, schoongemaakt en in elkaar gezet, wel reageren op CV, niet starten.
De tweede keer weer open gehaald en toen brak er met het in elkaar zetten een stukje van (volgens mij) de tranponder af -_-
De foto had ik gemaakt toen het bordje dus nog heel was, het afgebroken stukje heb ik er later in gephotoshopped17 juni 2013 om 07:23 #18146205Dat is nooit goed als er stukjes afbreken :???: Heb je de sleutel nog werkend gekregen of lijkt ie nu definitief stuk?
18 juni 2013 om 05:51 #18146206Hehe dat dat niet goed is had ik al bedacht, maar nee ik heb de sleutel nog steeds niet werkend. Overigens reageert de sleutel ook met het afgebroken stukje (transponder?) wel nog steeds op de CV :wtf
Ik ben wel voor de zekerheid bij een sleutelboer geweest hier in Nijmegen, maar die vraagt voor de meest simpele sleutel (recht), zonder CV al € 75,- en inleren kan hij niet (nou zou dat weer moeten gaan met de OP-COM maar toch). De dealer waar ik mijn auto gekocht had zit inclusief inleren op minimaal € 200,-, de dealer waar mijn auto nieuw geleverd was (ik had ze toch aan de telefoon voor de security code dus ik denk ik vraag ‘t meteen :)) zit voor een klapsleutel inclusief inleren op € 150,-, dus nog even wat dealers afbellen lijkt me het verstandigst :p
Dan wat anders, hoewel ik er dus waarschijnlijk nog even mee wacht, even terugkomend op de parkeersensoren.
Ik heb afgelopen donderdag m’n OP-COM binnen gekregen en ben daarmee in staat geweest om de speedlock aan te zetten. Zoals ook in m’n Opel boekje staat (al is het daar dus een optie) zou je een piepje moeten horen wanneer je de knop om de deuren te sluiten een paar seconden ingedrukt houdt. Dit piepje hoor ik inderdaad ook, maar nou was mijn vraag, komt dit vanuit het instrumentenpaneel (wat zou betekenen dat ik dus geen externe speaker hoef te plaatsen), zit de speaker in de schakeleenheid van dat knopje verwerkt, of hebben deze niets met elkaar te maken?
… Ik ga er hierbij overigens vanuit dat je de parkeersensoren aansluit die gebruik maken van de speaker in je IPC (instrumentenpaneel) de PAS (Park Assistant) module vanaf 2008 werkt op de IPC heb je een oudere PAS module dan moet deze worden aangesloten met een aparte speaker (hiervoor moet je ook weer draden leggen…
18 juni 2013 om 14:23 #18146207De CV hangt niet samen met je transponder dus het kan goed zijn dat je nog prima de wagen open kan maken met de afstandsbediening, maar starten zal hij dan niet omdat de transponder defect is.
Mark
18 juni 2013 om 21:52 #18146208Dan wat anders, hoewel ik er dus waarschijnlijk nog even mee wacht, even terugkomend op de parkeersensoren.
Ik heb afgelopen donderdag m’n OP-COM binnen gekregen en ben daarmee in staat geweest om de speedlock aan te zetten. Zoals ook in m’n Opel boekje staat (al is het daar dus een optie) zou je een piepje moeten horen wanneer je de knop om de deuren te sluiten een paar seconden ingedrukt houdt. Dit piepje hoor ik inderdaad ook, maar nou was mijn vraag, komt dit vanuit het instrumentenpaneel (wat zou betekenen dat ik dus geen externe speaker hoef te plaatsen), zit de speaker in de schakeleenheid van dat knopje verwerkt, of hebben deze niets met elkaar te maken?
Die piep komt vanuit de speaker in het instrumentenpaneel, net als het geluid van je richtingaanwijzer (ja het is geen echt relais dat je hoort). Ik heb inmiddels de link met het overzicht teruggevonden. Je moet alleen even weten welke Alpha code je instrumentenpaneel heeft, maar dat kun je makkelijk achterhalen met Opcom.
Hier de link: http://trueffelwurm.de/cockpit_farbe/index.php/Astra-H_Tachovarianten” onclick=”window.open(this.href);return false;
4 juni 2015 om 21:45 #18146209@TvhR wrote:
Dan wat anders, hoewel ik er dus waarschijnlijk nog even mee wacht, even terugkomend op de parkeersensoren.
Ik heb even dit topic uit het stof gehaald omdat ik ook graag originelen pdc’s in wil bouwen.
Alleen heb ik een vraag aan TvhR, heb je ook de kabelboom vanaf je REC naar de sensoren vervangen zie afbeelding.Die ik er nu in heb zitten.
Zonder aansluiting voor het kabelboompje naar de sensoren.
Deze met stekker voor het kabelboompje naar de sensoren.
En weet iemand ook wat voor stekker op de witte aansluiting van de module hoort te zitten?
Alvast bedankt.
5 juni 2015 om 12:24 #18146210Ik heb het eerste deel van de kabelboom ook moeten vervangen omdat deze niet voorbereid was.
5 juni 2015 om 12:43 #18146211Ok bedankt voor de reactie, had het al verwacht dat deze ook vervangen moest worden, maar nu is het duidelijk.
6 juni 2015 om 19:43 #18146212Ik heb al vaker gelezen dat het inbouwen van universele sensoren lastig is en niet mooi.
Ik heb een How to geschreven. Ik ben zelf wel technisch onderlegd maar als je er voor kiest originele te nemen zul je ook zelf handig moeten zijn.Ik ben het totaal niet eens met het benadrukken van dat het lelijk is en slecht werkt.
Ik heb een set van alleen achter ingebouwd. Dezelfde set is er ook voor 8 sensoren.http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=126&t=190789
Hier vind je de how to.
Heb je vragen kun je me altijd een Pm sturen.Gr. Rene
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.