Astra H 2.0T Knallende uitlaat met overschakelen?

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Astra H 2.0T Knallende uitlaat met overschakelen?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255894
    john.t
      Lid sinds:
      18 July 2012

      Hey opel mannen (vrouwen)
      Ik heb sinds kort een Knallende uitlaat, vooral met overschakelen naar an de versnellingen.
      Hij houdt ook zo af en toe wat in…
      Heeft iemand suggesties waar het aan kan liggen?
      Misschien een afstelling? bougies ? Ik tank 98. Kan ik foutcodes opsporen zonder een opcom of tech2?
      De auto is phase 1 Gechipt..
      Alvast bedankt.

      #18112963
      dion87
        Lid sinds:
        22 August 2011

        laatste keer dat ik knallen had lag het aan me bobine..

        #18112964
        chopperbob
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 April 2008

          Bij mij knalt hij ook. Gekomen na dat de eerste katalysator vervangen is voor een lege pijp .

          Greetz

          Marcel

          Verstuurd van mijn GT-I9000 met Tapatalkie

          #18112965
          dion87
            Lid sinds:
            22 August 2011

            @chopperbob wrote:

            Bij mij knalt hij ook. Gekomen na dat de eerste katalysator vervangen is voor een lege pijp .

            Greetz

            Marcel

            Verstuurd van mijn GT-I9000 met Tapatalkie

            daar heb ik geen last van hoor, ondanks ik een 200cell en eerste cat heb vervangen.

            #18112966
            perror
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 August 2011

              Op mijn zafira opc heb ik ook een knallende uitlaat na vervangen voorkat. Vooral als je richting de toeren begrenzer
              Gaat. Verder geen vermogen verlies.

              Laatst iets aan je auto gedaan of vervangen?
              Anders kan het goed je bobine zijn.

              #18112967
              john.t
                Lid sinds:
                18 July 2012

                Nee heb motorisch niets gedaan laatste tijd…
                Het geknal hoort wel bruut, maar zal niet goed zijn lijkt me.
                Over het inhouden is ook een twijfel…. Het is meer van, als ik snel optrek lijkt het of de turbo soms vertraagd
                Reageerd , hij pakt hem na een paar tellen wel weer op, dan voel je de power wel weer. Maar voelt niet soepel, het lukt of hij tussen het schakelen z’n druk ff kwijt is.
                Gaspedaal is al goed ingetrapt ff wachten en dan komt en voel je de turbo pas.
                Vooral van de 3de naar de 4de dacht ik zo…

                #18112968
                dion87
                  Lid sinds:
                  22 August 2011

                  lijkt mij dat het geen verschil mag maken vanuit en naar welke versnelling.

                  maar je hebt zeker geen turbodrukmeter in je wagen zitten?

                  #18112969
                  botssiee
                    Lid sinds:
                    24 October 2010

                    Die van mij klappert ooit ook goed, vooral als ik eens stukje wat rustiger constant gereden heb en dan overschakelen als me geluid net wat donkerder begint te klinken ivm me luchtinlaat.

                    #18112970
                    john.t
                      Lid sinds:
                      18 July 2012

                      Nee helaas niet Dion.. Zal het wel iets met de turbo druk zijn dan ? En de druk kan ik ook niet via het secret menu bekijken?

                      #18112971
                      john.t
                        Lid sinds:
                        18 July 2012

                        En als het de bobine is, weet iemand toevallig een prijsje van de bobine waar ik dan maar rekening mee kan houden.
                        Voor een 2.0T LER

                        #18112972
                        Fearless
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 January 2005

                          Is het niet gewoon de katalysator die op is ? Leegverbrand door een mischien iets te fout chipje?
                          Ik heb namelijk wel eens het een en ander aan gekkigheid gezien na een foutief chipje.

                          #18112973
                          chopperbob
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            2 April 2008

                            Bij mij knalt hij al vanaf een km stand van 24.521 km (toen is de rvs downpipe er op gegaan) en hij staat nu op meer dan 107.000 km.

                            het knallen is de ene keer veel meer dan de andere keer.

                            Bobine is tussen door ook vernieuwd , maar dat heeft niks uit gemaakt.

                            Wel de andere bougies er toen in gedaan en daar werd het wel minder van (geen standaard bougies)

                            Bij mij is het echt gekomen na die rvs downpipe( daarvoor was hij al gechipt)

                            Ik dacht dat de bobine brug tussen de 200 en 225 euro was ,maar weet het niet meer zeker ,is al een aantal jaartjes geleden.

                            Ik heb trouwens een 2.0 LEL 230 pk op de wielen

                            greetz

                            Marcel

                            #18112974
                            dion87
                              Lid sinds:
                              22 August 2011

                              @john.t wrote:

                              Nee helaas niet Dion.. Zal het wel iets met de turbo druk zijn dan ? En de druk kan ik ook niet via het secret menu bekijken?

                              ik zou het niet weten of het de druk is.. beetje moeilijk oordelen zo :P
                              als het goed is kan je via de OBD wel de turbodruk zien, alleen wordt die niet aangegeven in bar ofzo..

                              @john.t wrote:

                              En als het de bobine is, weet iemand toevallig een prijsje van de bobine waar ik dan maar rekening mee kan houden.
                              Voor een 2.0T LER

                              de bobine voor me z20let was net iets meer dan 100 euro.. origineel opel. weet niet meer precies waar ik em vandaan had trouwens, wel een nederlandse site.

                              #18112975
                              Family man
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                21 August 2012

                                Steigerpijp? :hmmz

                                #18112976
                                john.t
                                  Lid sinds:
                                  18 July 2012

                                  Hey jongens bedankt voor de reacties alvast top, ik ga er van het weekend ff naar kijken en laat het wel ff weten…

                                  Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

                                  #18112977
                                  kelderbier
                                    Lid sinds:
                                    30 September 2007

                                    De mijne klapt ook flink. Heeft te maken met externe dumpvalve icm luchmassameter. Ecu berekend hoeveelheid lucht en bijbehorende brandstof, maar door externe dumpvalve gaat er lucht bij overschakelen uit en blijft er benzine over en die verbrand in de uitlaat. Dat geeft bij mij de knal

                                    #18112978
                                    z20leh
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      9 November 2011

                                      @kelderbier wrote:

                                      De mijne klapt ook flink. Heeft te maken met externe dumpvalve icm luchmassameter. Ecu berekend hoeveelheid lucht en bijbehorende brandstof, maar door externe dumpvalve gaat er lucht bij overschakelen uit en blijft er benzine over en die verbrand in de uitlaat. Dat geeft bij mij de knal

                                      heeft niets te maken met externe dumpvalve. ik heb een versterkte op de originele plaats en die van mij knalt ook als een gek :grin:
                                      is gewoon een beetje te rijk afgesteld denk ik.

                                      Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

                                      #18112979
                                      john.t
                                        Lid sinds:
                                        18 July 2012

                                        Hey opelkenners,
                                        ff een kleine update, had m’n probleem al uitgelegd en heb de adviezen zo goed mogelijk uitgevoerd (nu bezig op het moment)
                                        Turbo slangen beide losgehaald, gecontroleerd op lekkage… geen olie te vinden dus droog..
                                        bobinebrug en bougies (bosch) vervangen.
                                        Wel ontdekt dat de carterontluchtingspijp die dikke (vanaf karter naar kleppendeksel loopt) helemaal dicht zat echt dicht,
                                        Ga straks nieuwe olie en filter halen, alles schoonmaken en maares kijken hoe het dan gaat.
                                        Ik vraag me af of dit ook invloed heeft op mijn turbootje?
                                        Heeft hier iemand ervaring mee en/of heeft iemand nog tips en adviezen?

                                        p.s wie weet waar het typeplaatje van de turbo zit? wil toch eens weten welke ik heb.

                                        greetz jt

                                        #18112980
                                        NoFear1696
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          23 May 2012

                                          een turbo knalt altijd als hij gechipt (rijker afgesteld om overhitting van de zuigers te voorkomen) is in combinatie met verwijderen edelcat+sportcat
                                          http://www.youtube.com/watch?v=n3bkd7HNtg8″ onclick=”window.open(this.href);return false;
                                          met een rechte pijp zonder dempers gaat het zelfs gepaard met steekvlammen
                                          dus ik begrijp de hele dicussie niet :hmmz

                                          #18112981
                                          Tusk
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            15 January 2009

                                            ik denk omdat ie het eerst niet deed en nu wel…

                                            #18112982
                                            john.t
                                              Lid sinds:
                                              18 July 2012

                                              Misschien allemaal onduidelijk idd:?:
                                              Ben in dat opzicht ook een leek… Maar de auto heeft mankementen, motorlampje op dashboard ligt continu op. Blauwe rook enzo…
                                              Maar om en lang verhaal kort te maken,
                                              Turbo slangen los gehad om te kijken naar olie sporen. Bobine en bougies vervangen, olie ververst +filter… Loopt iig iets beter nu, maar hij rookt nog steeds veel blauwe rook:o
                                              Nu blijkt dat waarschijnlijk de kleprubbers hard zijn…. Dus dat word nog een project.
                                              Hoorde al dat de kop er eraf moet etc etc…
                                              Hou jullie op de hoogte…
                                              Sorry voor de onduidelijke taal…
                                              Greetzz jt

                                              Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

                                              #18112983
                                              dion87
                                                Lid sinds:
                                                22 August 2011

                                                kleppenseals vervangen is een best klusje ja.

                                                geloof dat de mijne ook aan vervanging toe zijn… :swear

                                                #18112984
                                                suikerbuikje
                                                  Lid sinds:
                                                  7 May 2008

                                                  meen hier op het forum gelezen te hebben dat je de seals ook kan vervngen zonder de kop eraf te halen, miss is er hier iemand die je hier verdere info over kan geven…

                                                  #18112985
                                                  tijgetje57
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    7 July 2004

                                                    Je schijnt lucht in de cilinder te moeten blazen en dan komen de seals zo naar boven, tenminste van wat ik heb gelezen. Daarna kun je ze eruit pakken met een tangetje.

                                                    Dan kun je de nieuwe gewoon weer plaatsen.

                                                    Maar ik zou even de zoek functie gebruiken op het forum. Er zijn mensen die met een paar honderd euro klaar waren voor deze klus.

                                                    quote member “usbstick”

                                                    Voor de klepseals te vervangen kan je ook een booggie ontmantelen en er een snel koppeling op lassen waar een luchtslang op kan klikken,die draai je in je cilinder en je zet er druk op met een slang.. dan blijft je klep omhoog staan door de druk,sealtje vervangen en je doet de volgende…

                                                    #18112986
                                                    DEEF
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      26 May 2007

                                                      klepseals zijn volgens mij toch een 2 liter kwaaltje?heb ze bij alle 2 literblokken (behalve de c20xe) moeten vervangen.nu is de OPC ook aan de beurt :thumbdown .heb een reserve kop liggen die ik reviseer en dan verwissel.is idd een beste klus :cry

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.