Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Astra H 2.0T Knallende uitlaat met overschakelen?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 maart 2013 om 09:46 #17255894
Hey opel mannen (vrouwen)
Ik heb sinds kort een Knallende uitlaat, vooral met overschakelen naar an de versnellingen.
Hij houdt ook zo af en toe wat in…
Heeft iemand suggesties waar het aan kan liggen?
Misschien een afstelling? bougies ? Ik tank 98. Kan ik foutcodes opsporen zonder een opcom of tech2?
De auto is phase 1 Gechipt..
Alvast bedankt.4 maart 2013 om 09:53 #18112963laatste keer dat ik knallen had lag het aan me bobine..
4 maart 2013 om 10:39 #18112964Bij mij knalt hij ook. Gekomen na dat de eerste katalysator vervangen is voor een lege pijp .
Greetz
Marcel
Verstuurd van mijn GT-I9000 met Tapatalkie
4 maart 2013 om 10:59 #18112965@chopperbob wrote:
Bij mij knalt hij ook. Gekomen na dat de eerste katalysator vervangen is voor een lege pijp .
Greetz
Marcel
Verstuurd van mijn GT-I9000 met Tapatalkie
daar heb ik geen last van hoor, ondanks ik een 200cell en eerste cat heb vervangen.
4 maart 2013 om 11:31 #18112966Op mijn zafira opc heb ik ook een knallende uitlaat na vervangen voorkat. Vooral als je richting de toeren begrenzer
Gaat. Verder geen vermogen verlies.Laatst iets aan je auto gedaan of vervangen?
Anders kan het goed je bobine zijn.4 maart 2013 om 13:53 #18112967Nee heb motorisch niets gedaan laatste tijd…
Het geknal hoort wel bruut, maar zal niet goed zijn lijkt me.
Over het inhouden is ook een twijfel…. Het is meer van, als ik snel optrek lijkt het of de turbo soms vertraagd
Reageerd , hij pakt hem na een paar tellen wel weer op, dan voel je de power wel weer. Maar voelt niet soepel, het lukt of hij tussen het schakelen z’n druk ff kwijt is.
Gaspedaal is al goed ingetrapt ff wachten en dan komt en voel je de turbo pas.
Vooral van de 3de naar de 4de dacht ik zo…4 maart 2013 om 14:02 #18112968lijkt mij dat het geen verschil mag maken vanuit en naar welke versnelling.
maar je hebt zeker geen turbodrukmeter in je wagen zitten?
4 maart 2013 om 14:05 #18112969Die van mij klappert ooit ook goed, vooral als ik eens stukje wat rustiger constant gereden heb en dan overschakelen als me geluid net wat donkerder begint te klinken ivm me luchtinlaat.
4 maart 2013 om 14:16 #18112970Nee helaas niet Dion.. Zal het wel iets met de turbo druk zijn dan ? En de druk kan ik ook niet via het secret menu bekijken?
4 maart 2013 om 14:25 #18112971En als het de bobine is, weet iemand toevallig een prijsje van de bobine waar ik dan maar rekening mee kan houden.
Voor een 2.0T LER4 maart 2013 om 16:52 #18112972Is het niet gewoon de katalysator die op is ? Leegverbrand door een mischien iets te fout chipje?
Ik heb namelijk wel eens het een en ander aan gekkigheid gezien na een foutief chipje.4 maart 2013 om 17:11 #18112973Bij mij knalt hij al vanaf een km stand van 24.521 km (toen is de rvs downpipe er op gegaan) en hij staat nu op meer dan 107.000 km.
het knallen is de ene keer veel meer dan de andere keer.
Bobine is tussen door ook vernieuwd , maar dat heeft niks uit gemaakt.
Wel de andere bougies er toen in gedaan en daar werd het wel minder van (geen standaard bougies)
Bij mij is het echt gekomen na die rvs downpipe( daarvoor was hij al gechipt)
Ik dacht dat de bobine brug tussen de 200 en 225 euro was ,maar weet het niet meer zeker ,is al een aantal jaartjes geleden.
Ik heb trouwens een 2.0 LEL 230 pk op de wielen
greetz
Marcel
5 maart 2013 om 07:44 #18112974@john.t wrote:
Nee helaas niet Dion.. Zal het wel iets met de turbo druk zijn dan ? En de druk kan ik ook niet via het secret menu bekijken?
ik zou het niet weten of het de druk is.. beetje moeilijk oordelen zo :P
als het goed is kan je via de OBD wel de turbodruk zien, alleen wordt die niet aangegeven in bar ofzo..@john.t wrote:
En als het de bobine is, weet iemand toevallig een prijsje van de bobine waar ik dan maar rekening mee kan houden.
Voor een 2.0T LERde bobine voor me z20let was net iets meer dan 100 euro.. origineel opel. weet niet meer precies waar ik em vandaan had trouwens, wel een nederlandse site.
5 maart 2013 om 08:00 #18112975Steigerpijp? :hmmz
6 maart 2013 om 11:28 #18112976Hey jongens bedankt voor de reacties alvast top, ik ga er van het weekend ff naar kijken en laat het wel ff weten…
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
6 maart 2013 om 20:30 #18112977De mijne klapt ook flink. Heeft te maken met externe dumpvalve icm luchmassameter. Ecu berekend hoeveelheid lucht en bijbehorende brandstof, maar door externe dumpvalve gaat er lucht bij overschakelen uit en blijft er benzine over en die verbrand in de uitlaat. Dat geeft bij mij de knal
6 maart 2013 om 21:08 #18112978@kelderbier wrote:
De mijne klapt ook flink. Heeft te maken met externe dumpvalve icm luchmassameter. Ecu berekend hoeveelheid lucht en bijbehorende brandstof, maar door externe dumpvalve gaat er lucht bij overschakelen uit en blijft er benzine over en die verbrand in de uitlaat. Dat geeft bij mij de knal
heeft niets te maken met externe dumpvalve. ik heb een versterkte op de originele plaats en die van mij knalt ook als een gek :grin:
is gewoon een beetje te rijk afgesteld denk ik.Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
18 maart 2013 om 11:27 #18112979Hey opelkenners,
ff een kleine update, had m’n probleem al uitgelegd en heb de adviezen zo goed mogelijk uitgevoerd (nu bezig op het moment)
Turbo slangen beide losgehaald, gecontroleerd op lekkage… geen olie te vinden dus droog..
bobinebrug en bougies (bosch) vervangen.
Wel ontdekt dat de carterontluchtingspijp die dikke (vanaf karter naar kleppendeksel loopt) helemaal dicht zat echt dicht,
Ga straks nieuwe olie en filter halen, alles schoonmaken en maares kijken hoe het dan gaat.
Ik vraag me af of dit ook invloed heeft op mijn turbootje?
Heeft hier iemand ervaring mee en/of heeft iemand nog tips en adviezen?p.s wie weet waar het typeplaatje van de turbo zit? wil toch eens weten welke ik heb.
greetz jt
18 maart 2013 om 13:59 #18112980een turbo knalt altijd als hij gechipt (rijker afgesteld om overhitting van de zuigers te voorkomen) is in combinatie met verwijderen edelcat+sportcat
http://www.youtube.com/watch?v=n3bkd7HNtg8″ onclick=”window.open(this.href);return false;
met een rechte pijp zonder dempers gaat het zelfs gepaard met steekvlammen
dus ik begrijp de hele dicussie niet :hmmz19 maart 2013 om 19:38 #18112981ik denk omdat ie het eerst niet deed en nu wel…
21 maart 2013 om 17:16 #18112982Misschien allemaal onduidelijk idd:?:
Ben in dat opzicht ook een leek… Maar de auto heeft mankementen, motorlampje op dashboard ligt continu op. Blauwe rook enzo…
Maar om en lang verhaal kort te maken,
Turbo slangen los gehad om te kijken naar olie sporen. Bobine en bougies vervangen, olie ververst +filter… Loopt iig iets beter nu, maar hij rookt nog steeds veel blauwe rook:o
Nu blijkt dat waarschijnlijk de kleprubbers hard zijn…. Dus dat word nog een project.
Hoorde al dat de kop er eraf moet etc etc…
Hou jullie op de hoogte…
Sorry voor de onduidelijke taal…
Greetzz jtVerstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
22 maart 2013 om 07:39 #18112983kleppenseals vervangen is een best klusje ja.
geloof dat de mijne ook aan vervanging toe zijn… :swear
22 maart 2013 om 08:46 #18112984meen hier op het forum gelezen te hebben dat je de seals ook kan vervngen zonder de kop eraf te halen, miss is er hier iemand die je hier verdere info over kan geven…
25 maart 2013 om 10:41 #18112985Je schijnt lucht in de cilinder te moeten blazen en dan komen de seals zo naar boven, tenminste van wat ik heb gelezen. Daarna kun je ze eruit pakken met een tangetje.
Dan kun je de nieuwe gewoon weer plaatsen.
Maar ik zou even de zoek functie gebruiken op het forum. Er zijn mensen die met een paar honderd euro klaar waren voor deze klus.
quote member “usbstick”
Voor de klepseals te vervangen kan je ook een booggie ontmantelen en er een snel koppeling op lassen waar een luchtslang op kan klikken,die draai je in je cilinder en je zet er druk op met een slang.. dan blijft je klep omhoog staan door de druk,sealtje vervangen en je doet de volgende…
31 maart 2013 om 11:19 #18112986klepseals zijn volgens mij toch een 2 liter kwaaltje?heb ze bij alle 2 literblokken (behalve de c20xe) moeten vervangen.nu is de OPC ook aan de beurt :thumbdown .heb een reserve kop liggen die ik reviseer en dan verwissel.is idd een beste klus :cry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.