astra h 1.8 automaat oliepeil controleren (hoe?)

Forumindex Forums Modellen Astra astra h 1.8 automaat oliepeil controleren (hoe?)

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    gwn
    Deelnemer

Hallo mensen, geode middag:)

Bij deze de vraag wanneer (koud – warm) en hoe ik het oliepeil van mijn automatische versnellingsbak kan controleren. De opel garage zegt dat dit tot 100.000 niet nodig is en dat deze ook dan pas ververst dient te worden volgens hun onderhouds systeem op de computer. Ik zou toch graag de olie eens willen pijlen. Echter weet ik niet hoe dit moet en of dit ook schade aan de bak kan veroorzaken? Ik heb geen electronische automaat maar de 4+overdrive bak.

Merci
      Groet
      Ricardo

wim-v6
      Deelnemer

warm met draaiende motor, na 10 minuten niet gereden te hebben.

versnellingshendel rustig door alle gangen heen:

P>R>N>D>3>2>1>2>3>D>N>R>P.

dan met draaiende motor peilen.

Willem

gwn
        Deelnemer

Ok dit ga ik zsm eens doen, ik neem aan de peilstok losklikken en dan shoonmaken…alle versnellingen en dan pijlen of eerst alle versnellingen en dan schoonmaken en erna pijlen?

. Auto heeft nu 63000 gereden… klopt het indd dat dit om de 100.000 moet? Lijkt me lang… ik heb overigens geen klachten over de automaat deze loopt soepel.

wim-v6
          Deelnemer

nee hoor, die hoeft niet los VOOR het peilen, maar gewoon Met peilen.

Willem

gwn
            Deelnemer

ik heb dit zojuist eens gedaan. Na een rit de auto enkele minuten laten staan. Auto gestart en 2x alle versnellingen geschakeld. Toen de pijlstok (die goed vastzit haha) schoongemaakt en nagekeken. Echter zag ik dat er op een kant staat min 20g (en dan graden teken) en op de andere kant min en dan 80… wil dit zeggen dat de olie in warme toestand totaan de streep van de 80 moet zitten? De olie zat er ong. tussenin bij de 2. De olie zag er wel schoon en doorzichtig uit…

thanks alvast

Opeltje17
              Deelnemer

Klopt, oliepeil is hoger in warme toestand.

Verversen wordt voorgeschreven elke 60.000km of 4 jaar.

gwn
                Deelnemer

opel hekkert hier in Maastricht zegt 100.000. Auto heeft net 1 maand terug op 61000 een grote beurt gehad…..
                  Het oliepeil is in warme toestand niet tot bovenaan bij de 80 graden streep….

auto gaat als een zonnetje en schakelt echt super soepel.

Opeltje17
                  Deelnemer

Oke, voor zover ik weet is het 60.000km of 4 jaar.

Kijk anders even in je service boekje daar moet het instaan, uit ervaring weet ik namelijk dat diverse opel dealers vaak maar wat roepen.

wim-v6
                    Deelnemer

Normaal ververs je hem niet.
                      Zou levenslange olie moeten zijn.

Bij zware bedrijfsomstandigheden word iedere 60.000 km voorgeschreven.

100.000km is een prima alternatief bij normale omstandigheden

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

gwn
                      Deelnemer

Thanks voor je antwood. Ik wilde het gewoon even zeker checken, ben zuinip op mijn spullen:)!

@wim-v6 wrote:

Normaal ververs je hem niet.
                        Zou levenslange olie moeten zijn.

Bij zware bedrijfsomstandigheden word iedere 60.000 km voorgeschreven.

100.000km is een prima alternatief bij normale omstandigheden

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.