Forumindex › Forums › Modellen › Astra › astra h 1.7cdti Weer in orde.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 januari 2014 om 13:37 #18197129AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik ben vandaag bezig geweest. Rustig gekeken hoe het zat. Ik heb de zwart metalen inlaatbuis los gehaald en wat een schrik:
Deze maar eens schoongemaakt. Wat een p*** werk! Ik had niet veel schoonmaakmiddelen, dus flink leeggeragd met een schroevendraaier en daarna gespoeld met ammoniak. Vervolgens heel goed gewassen en drooggemaakt.
Hiervan heb ik het gedeelte met blauwe stip losgehaald(een soort gasklephuis). Het zwarte gedeelte (tussen blauw en rood op de foto) kreeg ik bijna niet voor elkaar, alsmede de EGR. Dat heb ik laten zitten. 1 schroef daarvan kon ik niet bij, de stekker zat ervoor en durfde het niet los te halen.
Doordat dat huis wegwas kon in het laatste zwarte gedeelte ook schoonmaken.
Alles teruggebouwd, en toen starten. Dat duurde wel 2 minuten, en werd steeds banger eigenlijk. Eindelijk sloeg hij aan, maar hij rookte als een gek. Na een seconde of 20 liep hij weer netjes, nu rookt hij nog een beetje..
Helaas kan ik nog even niet rijden en testen, zit namelijk op de kazerne en kan dus niet weg..
Hoort dit en moet ik me daar zorgen om maken???
5 januari 2014 om 18:05 #18197130Bij mij zat alles nog verder verstopt. Wel heb ik de egr etc eraf gehad. Na het schoonmaken en dicht bouwen sloeg hij niet meer aan. Even aangetrokken en toen liep hij meteen. Onze auto rookt niet. Maar denk dat je eerst even moet rijden. Bij mij was het uit eindelijk toch de map sensor en het schoonmaken heeft de motor erg goed gedaan.
5 januari 2014 om 18:33 #18197131AnoniemLid sinds:
1 January 1970ook de hele inlaat er af gehad? Zat hij bij jouw ook zo erg dichtgekoekt?
Ik kwam er niet goed bij met die egr, de stekker zit net voor 1 boutje in de weg, en ik had al een lipje van een stekkertje afgebroken, dus ik durfde m niet los te halen.. Maar bij jouw rookte hij dus niet zo, nou vraag me af of er iets ergs is..
5 januari 2014 om 21:35 #18197132Ik heb inderdaad alles er af gehad. Ook het egr etc.
Hij rookte alleen even bij de eerste start en daarna was het weg.
Bij mijn inlaat zat nog maar een doorgang van een ruime cm.
Maar wat een verschil, echt helemaal 200% blij.5 januari 2014 om 21:50 #18197133Alsvde diesel leidingen en vacuum en retourleidingen los geweest zijn moet je diesel helemaal vanaf de tank komen, die is dan terug gelopen, daardoor zal t even duren vooraleer de motor aanslaat, dan zal ze even rot draaien omdat he dieselfilter dan nog niet geheel gevild is, en er dus nog lucht ib het hogedruk systeem komt.
Daarbij is vaak lichtblauwe of lichtgrijze rook te zien
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
5 januari 2014 om 22:05 #18197134AnoniemLid sinds:
1 January 1970Oké, ik heb alleen de diesel leidingen niet los gehad.. Echt puur de inlaat buis en dat huis met de klep..
6 januari 2014 om 10:33 #18197135Gewoon lekker gaan rijden. Dan is alles weer schoon na een ritje.
Denk niet dat je je echt druk moet maken.1 februari 2014 om 18:04 #18197136@wim-v6 wrote:
Sensor rechts van de 4 lijdingkjes op de Commonrail, kom je echt waardeloos bij met de motor in de auto:
Willem dat ding rechts waar een stekker in hoor naast de inbus bout is dat de turbo druk sensor/mapsensor?
1 februari 2014 om 18:07 #18197137AnoniemLid sinds:
1 January 1970klopt, turbodruksensor (of praat ik voor m’n beurt?)
1 februari 2014 om 18:15 #18197138geeft niet maakt niet uit wie antwoord als ik maar de juiste antwoord heb :D
die sensor zit maar een imbus vast? zija welke maat?1 februari 2014 om 18:39 #18197139AnoniemLid sinds:
1 January 1970goeie vraag welke maat, het is er sowieso 1, maar pas er alsjeblieft mee op, bij mij was hij van binnen rondgedraaid door een slechte imbussleutel.. Ben 2 uur bezig geweest om de bout eruit te krijgen..
1 februari 2014 om 18:40 #18197140:thumb
1 februari 2014 om 20:50 #18197141AnoniemLid sinds:
1 January 1970Blijft een drama de milieu rommelpot. Mooi dat het zover is opgelost. Idd gebruik nooit goedkoop gereedschap. Komt je uiteindelijk duur te staan
2 februari 2014 om 19:13 #18197142vandaag ook de mijne egr proberen schoon te maken.
Maar deels gelukt.
Turbodruk sensor gedemonteerd met Imbus maat 4 . gereinigd en weer terug geplaatst.
Gasklephuis gedemonteerd aanzuigbuizen en slang eraf .
alleen kreeg ik de egr er niet af zat waarschijnlijk nog ergens vast maar waar ?. ff goed uitzoeken waar het vast zit.Gasklephuis zat voor 3 kwart dicht geslipt met troep deze gereinigd zoo ook de buis naar de inlaat toe die was ook aan een schoonmaak beurt toe.
Na monteren starte deze ook niet gelijk maakte een rare draai geluid alsof de D-riem eraf lag.
maar gelukkig na een tijdeje doorstarten deed ie het eindelijk weer met ook witte rook.bij het optrekken tijdens de proefrit schoot hij als een raket vooruit.
dus ook iedereen bedankt voor goed bruikbare info.(en topic vervuiling)
2 februari 2014 om 19:18 #18197143AnoniemLid sinds:
1 January 1970Inderdaad, na het reinigen duurt het lang voor hij aanslaat, en dat met een behoorlijke rookpluim. Daarna loopt hij perfect.
De EGR zit nog van onderaf met een bout vast. Maar nu de inlaat gereinigd is heb ik het idee dat die EGR dan ook wel een beetje schoon blaast, gezien de hoeveelheid lucht die de auto ineens aan kan zuigen..
2 februari 2014 om 21:39 #18197144@pixels66 wrote:
goeie vraag welke maat, het is er sowieso 1, maar pas er alsjeblieft mee op, bij mij was hij van binnen rondgedraaid door een slechte imbussleutel.. Ben 2 uur bezig geweest om de bout eruit te krijgen..
imbus ? ik denk dat het wel eens een torx kan zijn, als je dan een imbus sleutel gebruikt draai je alles rond.
2 februari 2014 om 21:48 #18197145Was een imbus maat 4 geen torx.
12 februari 2014 om 17:44 #18197146wat is dit voor sensor?
12 februari 2014 om 17:45 #1819714712 februari 2014 om 19:15 #18197148Dat is je rail-druk-sensor, oftewel dat ding meet de brandstofdruk in de commonrail verdelerbuis
18 augustus 2014 om 17:08 #18197149Ook de moeite waard om eens schoon te maken.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.