Forumindex › Forums › Modellen › Astra › astra h 1.7cdti Weer in orde.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 december 2013 om 23:01 #18197104
Dank je wel willem. Dat ga ik morgen gelijk kijken.
En de eventuele sensor waar zit die. En de map sensor waar kan ik die vinden.
Het gekke is dat hij voor het schoonmaken wel liep.20 december 2013 om 23:16 #1819710520 december 2013 om 23:54 #18197106Ok dat is fijn met foto’s;)
Morgen ga ik even kijken. Kan dit er maar zo in een keer mee stoppen?
En de map sensor waar kan ik die vinden. Eerst morgen even wat dingen nalopen en controleren.
Het kan nooit veel zijn lijkt mij.20 december 2013 om 23:56 #18197107Kan ik de moer van de leiding los maken of de 2 boutjes?
21 december 2013 om 15:07 #18197108Hij doet het weer:) even aangetrokken en een dikke pluim en vroem.
Dat is opgelost, alleen de storing zit er nog in. Maandag even uitlezen.
Kan nu niet meer als 3 duizend toeren draaien, zelfde als eerst(map sensor) storing.
Weet iemand een site waar ik de map sensor kan kopen/bestellen.21 december 2013 om 15:16 #18197109AnoniemLid sinds:
1 January 1970Welke moer was het probleem dan?
Sensor via fsrs-opelwebshop.nl..
21 december 2013 om 18:34 #18197110@pixels66 wrote:
Welke moer was het probleem dan?
Sensor via fsrs-opelwebshop.nl..
Wat bedoel je ?
Alles is nu mooi schoon en werk goed. Alleen heb nog de storing er in zitten.
Dat is waarschijnlijk nog de map sensor, je hebt geen vermogen meer bij 3000 toeren.
Dus nog even uitlezen en dan is alles weer top in orde voor de winter.Iemand nog een idee waar ik eventueel de map sensor kan bestellen??
21 december 2013 om 18:42 #18197111AnoniemLid sinds:
1 January 1970Map sensor zoals ik hierboven al zei via fsrs..
Maar je hebt een moer aangetrokken en toen deed hij het weer? Snap niet goed wat het probleem was..
21 december 2013 om 18:54 #18197112Nee je begrijpt mij verkeerd, de auto even gesleept(getrokken) Accuspanning was te laag en sloeg net niet aan met startkabels.
Maar hij start nu weer op en top, vannacht wel even de accu op de druppel lader zodat hij helemaal op power is.Ik ga is even kijken bij fsrs, weten jullie misschien een nummer of code van de sensor. En is er nog iemand weet waar ik hem kan vinden?
21 december 2013 om 22:07 #18197113AnoniemLid sinds:
1 January 1970Oke, dus het was een kwestie van te weinig stroom, gelukkig maar..
21 december 2013 om 22:19 #18197114Jep, wist niet dat ze daar zo gevoelig voor waren;)
Net even gekeken voor een map sensor. Eerst morgen hem maar is zoeken en kijken of er een nummer op staat.
Dan weet ik zeker dat ik de juiste sensor koop.22 december 2013 om 17:18 #18197115Heeft iemand een onderdee/partnummer of opel nummer van de map sensor.
Dan kan ik verder kijken om de juiste map sensor te bestellen.22 december 2013 om 17:27 #18197116AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik zou dat gewoon bij de dealer navragen, die zoekt het ff op..
Anders hier zoeken:
http://ecat24.com/catalog/types/1/9/” onclick=”window.open(this.href);return false;22 december 2013 om 19:50 #18197117Het nummer heb ik. Prijs op ebay,voor 70/80 euro thuis.
Toch net nog een keer schoon gemaakt. Er kwam toch nog aardig wat troep uit. Dus hopen dat hij misschien toch goed is.22 december 2013 om 20:13 #18197118AnoniemLid sinds:
1 January 1970Kon je er een beetje bijkomen?
22 december 2013 om 21:16 #18197119Ik vind het een makkelijke motor om te sleutelen.
25 december 2013 om 10:29 #18197120Turbodruksensor/Map sensor vervangen en rijdt hij als een zonnetje.
Nu merk je pas echt dat alle buizen/slangen/egr helemaal schoon zijn.
Voor je het weet zit je op de 5000 toeren:)
Alleen brand het lampje nog, maar denk dat deze alleen even gewist moet worden.
Als dat er ook uit is kan hij gechipt worden ;) ;)25 december 2013 om 10:43 #18197121AnoniemLid sinds:
1 January 1970Is de map sensor nu hetzelfde als de turbodruk sensor?
25 december 2013 om 10:55 #18197122Zoals ik het begrijp wel ja, deze vervangen en het was meteen goed.
Wat een verschil, vrijdag even foutcode wissen en dan kan de chip gemaakt worden en dan weer lekker brommen.25 december 2013 om 22:52 #18197123Jawel.
MAPsensor = Manifold Absolute Pressure = gemeten druk in het inlaat, is turbodrukSent from my GT-I8190 using Tapatalk
25 december 2013 om 23:29 #18197124AnoniemLid sinds:
1 January 1970Top, helemaal duidelijk! Heb ‘m vandeweek ook schoongemaakt. Rijdt retegoed nu.. Wil alleen nu de EGR en alle buizen daaromheen schoonmaken, maar ik durf het niet aan om alles los te halen, vond het bij de Z18XE veel gemakkelijker uitzien..
26 december 2013 om 11:47 #18197125Eigenlijk moet heel het inlaat los, om deze ook helemaal schoon te maken.
dan heb je echt profijt van de actie.Is een flinke klus, maar je motor leeft er helemaal van op..
Willem
26 december 2013 om 12:11 #18197126AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ja dat zou echt het mooiste zijn, alleen ik heb daar geen ervaring mee dus wil er ook niet alleen aan beginnen..
26 december 2013 om 12:20 #18197127ja, dan is het even lastiger, maar zeker eenmaal aan te raden om te doen!
Knapt ie echt van op, Scheelt in prestaties, Comfort en Verbruik.
Willem
29 december 2013 om 07:12 #18197128Ik heb bij mij ook echt alles er af gehad. Is goed te doen vind ik zelf. Sommige boutjes zijn wat lastig los te krijgen van de inlaat. Maar naar wat prutsen goed gelukt. Het is echt een wereld van verschil.
Veel rustiger stiller sneller zuiniger. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.