Astra H 1.7 cdti valt in noodloop foutcode ECN050074

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H 1.7 cdti valt in noodloop foutcode ECN050074

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237215
    JJR
      Lid sinds:
      6 November 2010

      Sinds enige tijd valt onze 2005 astra H 1,7 cdti in noodloop bij accelereren van 0-120km/h op de snelweg. Probleem treedt op bij doortrekken in de 5e versnelling. Ik heb de pedaaltest gedaan en hier komt de foutcode ECN050074 op.

      Even gegoogled op ECN050074 de foutomschrijving heeft de maken met de vehicle speed sensor. Het probleem met het in noodloop vallen met accelereren i.c.m. met deze foutcode wordt veel gemeld op forums, met name in combinatie met auto’s uitgerust met een 1.7cdti motor van 2004/2005. Echter een eenduidige oplossing ontbreekt, oplossingen variëren van een software update tot het vervangen van turbo’s, laaddruksensor etc.

      Heeft iemand van jullie een idee?

      Alvast bedankt voor jullie hulp

      #17874076
      Marigijzen
        Lid sinds:
        16 December 2012

        Ik heb een gelijke foutmelding bij onze astra 1.7 cdti, ben je inmiddels achter wat het probleem is/was?

        #17874077
        raylax
          Lid sinds:
          24 May 2011

          Same here

          Iemand?

          Turbo’s vernieuwen doen garages graag

          sensor is het natuurlijk nooit

          en ik heb er de ballen verstand van

          #17874078
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Carloastra eens vragen, die kan je precies vertellen welk vacuumklepje er vaak kapot gaat..

            Dacht van de Regeling Variabele turbo..

            Willem

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.