Astra H 1.7 cdti – resonantie bij 2000 t/min

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H 1.7 cdti – resonantie bij 2000 t/min

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221874
    Dirk Adriaan
      Lid sinds:
      27 May 2010

      Hallo allemaal,

      Mijn diesel geeft bij optrekken vanuit lage toeren zo rond de 2000 t/min een nogal behoorlijke brom/resonantie. Als ik in z’n vrij gas geef dan hoor ik het (bijna) niet.

      Het geluid lijkt zich op te bouwen en uiteindelijk te eindigen als een soort grom/brom aan de onderkant/achterkant van de auto. Ik heb al eens onder de auto gelegen maar kan bij de uitlaat niets vinden. Alles lijkt dicht en rubbers en uitlaat ziet er verder prima uit.

      Hebben andere 1.7 cdti rijders dit ook? Ben erg benieuwd.

      Dirk

      #17680865
      benoben
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 March 2010

        heb ik ook :) Geen idee of het normaal is, maar ik heb het ook met mijn 1.7 cdti :)

        #17680866
        stefanDTI
          Lid sinds:
          10 May 2007

          is mij nog niet opgevallen

          #17680867
          Raynbow6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 July 2007

            Klinkt als een wiellager, dus niet aan toeren gerelateerd.

            #17680868
            Dirk Adriaan
              Lid sinds:
              27 May 2010

              @Raynbow6:

              Het is zeker geen wiellager omdat het geluid er in alle versnellingen is (dus met verschillende snelheden), maar altijd net boven de 2000 t/min.

              #17680869
              moris
                Lid sinds:
                29 June 2010

                ik heb het ook met mijn astra h 2005 1.7 cdti bij optrekken vanuit lage toeren zo rond de 2000 t/min een nogal behoorlijke brom/resonantie lijkt dat sport filter onder zit

                gr moris

                #17680870
                Dirk Adriaan
                  Lid sinds:
                  27 May 2010

                  Hallo allemaal,

                  Bedankt voor jullie reacties.

                  Gisteren mijn astra voor een 90.000 km beurt naar de dealer gebracht. Ik heb ze gevraagd om naar het resonantieprobleem te zoeken. Wel hebben ze een airco leiding verlegd omdat deze trilde maar dit heeft het probleem helaas niet verholpen. Jammer maar waarschijnlijk is de brom/resonantie een eigenschap van deze 1.7cdti. Ik zal er dus mee moeten leven denk ik

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.