Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra H 1.6 turbo of 2.0 turbo ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 juli 2012 om 09:33 #17250283
Goedenmiddag,
een vraagje aan de mensen hier, ik ben aan het kijken naar een opvolger van mijn astra die weg gaat zodra ik de perfecte GTC tegen ben gekomen. Mijn oog valt dan wel op een turbo, maar ik weet niet exact wat de verschillen zijn.
Ik kijk met name naar de 1.6 turbo (180PK) en de iets oudere 2.0 turbo (170PK).
De 1.6 is moderner, is deze zuiniger dan de 2.0T ? Is heeft deze inderdaad een hoger koppel bij een lager toerenbereik? Iemand ervaring hier mee? Zijn ook zeldzaam overigens.
De 2.0T is iets ouder maar schijn beter gemaakt te zijn voor tuning. Naast misschien chippen ben ik er verder niks mee van plan overigens. Het blok schijnt ook iets van 60 kg zwaarder te zijn?
Eigenlijk wil ik precies de voor en tegens hebben van deze blokken, iemand ervaringen hier mee? Of met het zelfde ‘dilemma’ gezeten?
De vermogensgrafieken die ik vind zijn allemaal van getunde exemplaren, originele waardes kan ik niet zo vinden helaas
bedankt alvast!
14 juli 2012 om 11:09 #18044723één ding weet ik zeker: De 1.6 turbo is vrij zelfdzaam op een Astra H, iemand heeft hier op het forum is een mail gestuurd naar Opel NL daarvoor en het aantal verkochte 1.6t’s waren echt verbazend laag… Dus denk ik beter dat je naar een 2.0t zoekt. Je hebt overigens ook een 2.0t met 200pk (Z20LER) tegenover een 2.0t met 170pk (Z20LEL). Verschil ligt hem in de turbo als ik mij niet vergis.
Jefkere
14 juli 2012 om 11:20 #18044724z20let is niet in astra h geleverd.
z20lel en z20ler wel, de ene heeft 170pk en de ander 200pk.
Mechanisch zijn deze blokken identiek aan de z20let.
Verder kan je de z20leh kopen met 240pk, alleen geleverd in de H opc.
14 juli 2012 om 11:44 #18044725ik weet wat er te koop is ;) een Z20LER is ook nog een mogelijkheid, LEH is de opc en die wil ik niet.
Een 1.6 turbo zijn er niet super veel van nee, maar ook niet super zeldzaam, naarnaast kijk ik in duitsland en daar zijn best nog wel wat 1.6 turbo’s te koop.
Dus vandaar de vraag, 1.6 turbo of 2.0 turbo, de ene zegt dat de 2.0T mooier op pakt laag in de toeren maar de 1.6T het koppel eerder vrij komt. En als je ver wil tunen dat je beter de 2.0T kunt nemen, maar het vermogen van 170PK vind ik in prenciepe voldoende.
Naar mijn idee liggen de specs en alles heel dicht bij elkaar en ben ik eerder geneigd naar de 1.6T vanwege zijn mindere gewicht, ietsjes zuiniger, maar dacht misschien zijn hier wel ervaringen met beide blokken.
Ik heb met beide gereden jaren terug, de 1.6T zat in een astra H station en de 2.0T in een 5 deurs, maar toen was dat gewoon even lekker stukje rijden en dan kijk je er heel anders na dan wanneer je mogelijk zo’n auto wilt kopen
14 juli 2012 om 11:52 #18044726Heb zelf de 2.0t 170pk in mijn astra H. Mn pa heeft de nieuwe gtc met de 1.6t 180pk. Ik moet zeggen, dat laatst genoemde een stuk trager voelt als de mijne
gepost vanaf mn telefoon
14 juli 2012 om 11:55 #18044727Ik heb een paar proefritten gemaakt in een corsa opc met het 1.6T blok en verbaas me erover hoe zuinig het blok is bij rustig rijden, dat haal je niet met een 2.0T.
Weet niet wat het gewichtsverschil is tussen corsa en astra, maar in de corsa is het meer dan genoeg. En de 1.6T heeft na chippen ook al 215pk dacht ik? Vond niet echt dat
het koppel eerder vrijkwam, om echt hard te gaan moest je wel behoorlijk in de toeren jagen. Vergelijk dan ff met mn coupe z20let, omdat ik nog nooit in een H met lel/ler gereden heb.14 juli 2012 om 12:53 #18044728Ik rij dus de 1.6 turbo, het verschil zit natuurlijk in de inhoud en de grote van de turbo.
Dit vindt je terug in het rijden, de 1.6 is soms net een aan uit turbo.
Rij ik met ingedrukte sport knop dan rijdt hij veel soepeler en reageert echt enorm.
In de normale stand kan hij wel eens abrubt reageren en schokt hij soms rond de 22 d toeren.
Als je hier me om kan gaan rijdt hij echt fijn. En hij kan ook redelijk zuinig zijn.
De techniek stampt al van af 2005 (meriva opc) maar de 2.0 liter is al langer beproefd.
Tot nu toe geen problemen met de motor.Ze zij heus wel te vinden als je maar geduld hebt en zoekt, in Duitsland zijn ze niet altijd geodkoper en denk aan de Bpm.
14 juli 2012 om 15:31 #18044729Das mooi, een 1.6T rijder hier :)
Dat hij abrubt reageerd dat dacht ik al, dat vond ik in de insignia 1.6T al zo, dat schokken vind ik toch wel ‘minder’. 2.0T kan ik wel van kennissen lenen om even te proberen, maar 1.6T is wel lastiger te vinden.e zij heus wel te vinden als je maar geduld hebt en zoekt, in Duitsland zijn ze niet altijd geodkoper en denk aan de Bpm.
klopt, ik kijk ook niet zozeer in duitsland voor de goedkopere prijs, maar meer vanwege het aanbod en de luxe. Zo wil ik graag xenon, cosmo stoelen of recaro stoelen, en liefst een glasdak, daar hoef je in NL al helemaal niet voor te zoeken, zijn er niet… king:
Ik heb een paar proefritten gemaakt in een corsa opc met het 1.6T blok en verbaas me erover hoe zuinig het blok is bij rustig rijden, dat haal je niet met een 2.0T.
ik rij normaal ook niet hard, maar ik wil o.a. deze motorisering vanwege de 6-bak, en als ik een keer wil hem de sporen kan geven en dan maakt het toeren ook weinig uit, maar hij moet wel beetje fatsoenlijk lopen en betrouwbaar zijn. ALs na het chippen het vermogen niet veel eerder vrij komt dan ga ik dat dus niet doen.
14 juli 2012 om 18:47 #18044730Ik heb ook getwijfeld tussen de 2.0 of de 1.6 turbo. Maar ivm een station heb ik gekozen voor een nieuwer model en een zuinigere motor. En hij is wat exclusiever.
De keuze in Nederland is redelijk beperkt, maar het gaat meestal om een cosmo uitvoering.
Wat ik ook erg mooie vindt is de pianolak van de latere modellen.Je hebt proefgereden in een Insignia maar deze is natuurlijk wel wat zwaarder.
Dus deze astra gaat zeker wel vooruit.Succes met zoeken
14 juli 2012 om 21:39 #18044731Een glas dak ga je geen spijt van krijgen , dat is geweldig.
Zorg alleen wel dat je ten alle tijden een zonnebril in de GTC hebt liggen.
14 juli 2012 om 21:52 #180447321.6 turbo is kicken kleine motor met power toch zou ik voor 2.0 turbo gaan, in oss staat een rode te koop full options met lage km stand. Alleen is een testauto geweest van autoweek. Was wezen kijken alleen die verkoper liet me geen eens een normale testrit maken, testritmaken was kopen ja doei.
Verstuurd van mijn Galaxy Nexus met Tapatalk
15 juli 2012 om 00:09 #18044733Als de verkoper niet toestaat om een testrit te maken dan vertrouw ik het zeer zeker niet, verstandig om hem dan gewoon te laten staan.
15 juli 2012 om 08:04 #18044734Precies mijn vader zei al ja daag ik ga ons auto niet inruilen hij had er een slecht gevoel over, was wel zwaar mishandeld die auto zonde. Hele motorruimte zat onder de modder, nou ja moddervlekjes had wel een schoonmaakbeurt nodig. Deukjes en krasjes op de achterbumper was helemaal gaan uitzetten opgezwollen zag er niet uit, kostte een nieuwe bumper dan ga je je toch afvragen hoe kunnen mensen omgaan met hun auto. Dus altijd grondig chek doen voordat je een turbo auto koopt, 8 van de 10 is altijd afgetrapt.
Verstuurd van mijn Galaxy Nexus met Tapatalk
15 juli 2012 om 09:16 #18044735Ik persoonlijk zeg ga voor een 2.0 turbo die rijden toch wat soepeler dan een 1.6 turbo . En bij normaal gebruik zal het verbruik wel meevallen. Dat heb je immers zelf in de hand.
15 juli 2012 om 10:19 #180447362,0 liter turbo. Rijd best na tuning
Greetz
Marcel
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
15 juli 2012 om 12:54 #18044737Een glas dak ga je geen spijt van krijgen , dat is geweldig.
weet ik, ik was zo van onder de indruk dat dat een absolute eis is ;)
1.6 turbo is kicken kleine motor met power toch zou ik voor 2.0 turbo gaan, in oss staat een rode te koop full options met lage km stand. Alleen is een testauto geweest van autoweek. Was wezen kijken alleen die verkoper liet me geen eens een normale testrit maken, testritmaken was kopen ja doei.
ik zou sowieso niet snel een testauto kopen, en geen proefrit? Dan ging ik gelijk weer weg…
Dus altijd grondig chek doen voordat je een turbo auto koopt, 8 van de 10 is altijd afgetrapt.
ik denk dat in duitsland waar ik shop dat het nog wel mee valt, en zolang de auto van een eerste eigenaar is geweest valt het nog wel mee denk ik.
15 juli 2012 om 16:37 #18044738Jawel valt wel mee maar toch je kan het nooit weten eerste verkoper zegt mij niks. Zelfs een eerste verkoper kan de hele auto aftrappen.
Die verkoper in oss wilde mij die testrit laten doen mits ik de auto zou kopen, pff verkopers. 2 uur na ons bezoek zei ik kijk pap test auto van autoweek. Ik zei zoek de vershillen. Hij zegt zie je ik had al een slecht gevoel.
Verstuurd van mijn Galaxy Nexus met Tapatalk
15 juli 2012 om 18:47 #18044739maargoed, conclusie is dat de verschillen maar minimaal zijn, en dus ga ik niet specifiek kijken naar een 1.6 of juist een 2.0 maar ga ik voor uitvoering/kleur/opties en of het dan de 1.6 of 2.0 is maakt mij dan wat mindere mate uit.
Maakt het voor de Astra H (GTC) nog uit of exemplaren na bepaalde bouwjaren beter zijn?
15 juli 2012 om 19:11 #18044740Motorisch zelfde 2 liter is 2 liter.en heeft 170 pk, 200pk en 240pk opc, sommigen zijn wat luxer uitgevoerd. Na 2007 een aanpassing aan de intake en M32 bak meende ik nog eens ergens gelezen te hebben. Kan je beter naar eentje van 2007 kijken. Toch weet je het maar nooit met de M32 bak. Wil je toch wat opties chek de cosmo modellen.
Verstuurd van mijn Galaxy Nexus met Tapatalk
15 juli 2012 om 20:36 #18044741Als je een m32 bak hebt met slechte lager gaan ze schijnbaar al onder de 100k km stuk. Daarboven nagenoeg nooit.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
15 juli 2012 om 20:48 #18044742Oke duidelijk. Cosmo uitvoering of ‘innovation’ in duitsland is sowieso mijn eis. En de meeste met panoramadak zijn pas vanaf 2007 dus dat komt helemaal goed.
Planning is eind dit jaar of begin volgend jaar een kopen, maar vanwege mijn vele eisen nu alvast kijken omdat het aanbod met mijn eisen erg weinig is, Mocht ik er nu een tegenkomen die helemaal perfect is dan komt deze er nu al wel. Dus met panoramadak, cosmo, 1.6 of 2.0, en OPCII pakket in goede staat en niet te veel km die enigzinds hier in de buurt te koop staat.
Die kans is dus klein dat hij er nu al vast gaat komen, eind dit jaar of begin volgend jaar wil ik wel iets consessies doen ;)
bedankt allen tot zover king:
15 juli 2012 om 21:00 #18044743@Spacejam wrote:
Als je een m32 bak hebt met slechte lager gaan ze schijnbaar al onder de 100k km stuk. Daarboven nagenoeg nooit.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Die van mij ging kapot bij 105k alleen ja slecht gerepareerd. Ipv alles mee te nemen zijn er maar 3 meegenomen 4, 5 en 6
Verder kan je idd veel vinden in duitsland gezien de meeste auto’s bijna full options zijn en de ruime aanbod. Heb die mijne met moeite gevonden in NL. Full options en diesel was mijn eis. Wie blijft zoeken word beloond zegge we maar. Succes met het zoeken.
Verstuurd van mijn Galaxy Nexus met Tapatalk
16 juli 2012 om 15:42 #18044744@Spacejam wrote:
Als je een m32 bak hebt met slechte lager gaan ze schijnbaar al onder de 100k km stuk. Daarboven nagenoeg nooit.
Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Nog maar 2000 km en dan zit ik ook niet meer in de gevaren zone . Net de 98000 gepasseerd .
Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
16 juli 2012 om 17:09 #18044745Ag elke m32 gaat wel eens kapot
Verstuurd van mijn Galaxy Nexus met Tapatalk
17 juli 2012 om 15:43 #18044746oke dat bied niet echt vertrouwen voor als ik naar een 2.0T ga kijken ;)
heb overigens een pracht exemplaar GTC gezien, met panoramadak, OPC bumpers, recaro stoelen, AFL Xenon, 1.6 turbo, navi, helemaal af. Alleen heb ik de de cabrio nog en staat dit exemplaar erg ver weg…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.