astra h 1.6 geschikt voor lpg?

Forumindex Forums Modellen Astra astra h 1.6 geschikt voor lpg?

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    paulers

Beste liefhebbers,
      Ik ben serieus aan het overwegen om mijn astra H station 1.6 2010 motortype 16xer om te laten bouwen naar LPG.
      Enkele jaren geleden heb ik daar prima ervaring mee gehad ( op een alfa 146 notabene :wors ) , en ben niet te bang voor alle “antigas ” verhalen, mijn ervaringen èn portemonnee weten wel beter :D . Echter bijna elk blok claimen ze tegenwoordig te kunnen ombouwen, maar niet alle blokken zijn even geschikt ( zo was het alfablokje uitermate geschikt omdat die bestand was tegen hogere temperaturen).

Hebben jullie ervaringen ( echte ervaringen en geen vooroordelen ;) )

Alvast bedankt

Opelkees
      Deelnemer

mijn echte ervaring(opel monteur) is dat het je iedere 60.000km een nieuwe cilinderkop kost
        bij 30.000km mag je al kleppen stellen

voor mij is dit blok echt not done op LPG

Opel_Bjorn
        Deelnemer

Heb LPG in men twintop 1.6XEP (dacht ik) gehad en NOOIT niet meer. Schokken en slecht rijden ondertussen zijn de kleppen ook verbrand geweest. Gelukkig had men dealer hem net op tijd over genomen ;)

paulers

Dus eigenlijk kun je stellen dat dit blok geschikt is voor een ombouw , maar in de praktijk onbetrouwbaar blijkt.
            Problemen met kleppen en cilinderkop zijn neutrale klachten en niet leverancier / systeem specifiek ( software en stotteren kunnen dat wel zijn ) . Mijn Alfa had een vialle systeem waarbij het gaat om een LPI systeem ( injecteerde de LPG direct in de cilinder zonder mengstap vóór de benzine verstuivers. (oid ;) ). Dat schijnt net iets beter en minder problemen te veroorzaken.

Wat zijn jullie systemen geweest? Welk merk LPG installatie.

Ik heb hier een offerte voor een lpg G3 systeem van het merk BRC met een 55 liter tank verzonken inbouw.
            De kosten van de inbouw zijn 1895.00 euro incl btw montage en rdw keuring met 3 jaar garantie op de lpg install.
            Inclusief de hogere lasten rijdt ik de investering in 1 1/2 jaar eruit en zou ca 1700 euro per jaar in de zak houden. ( zonder de extra OH kosten op klep en kop dan natuurlijk :D )

asconahobbyist
            Deelnemer

Ik denk dat je het niet goed leest,het maakt niet uit wélke LPG installatie je plaatst,het ligt aan de motor,die kan er gewoon niet tegen,en als je met een 80,000 km een koprevisie moet hebben,is je voordeel al tenietgedaan (en je hebt een rotgevoel over je auto omdat ie er relatief snel de brui aan geeft)
              Kortom,of op benzine (blijven) rijden of voor een dieseltje gaan.
              De oudere motoren,Z16XE,Z18XE,X16XEL,Z16SE,X16SZR kunnen er wel tegen maar de Z**XEP en Z**XER motoren zijn dus NIET geschikt voor LPG. Dit heet mij ook doen besluiten om de laatste serie Zafira A te kopen op LPG in plaats van een Zafira B,ondanks dat het in aanschaf niks scheelt.

AsconaC20NE
              Deelnemer

1 tip, niet doen! ik heb er zoveel drama en ellende mee gezien. zoals hierboven ook geschreven, elke 30.000 kleppen stellen, elke 60.000 andere kop en tal van elektronische gekke dingen, terwijl een astra H doorgaans best betrouwbaar is. Dan zou ik nog eerder voor een 1.3 CDTI gaan of 1.9 CDTI maar geen astra H op gas.

Voor de 1.8 geld overigens het zelfde verhaal

stefanDTI

Idd ook de Z18XER is ook not done met LPG.

Echt niet doen een Z16XER op gas !! Zoals hierboven gezegd .

Nick-GSI
                  Deelnemer

idd niet doen, geeft alleen maar problemen bij deze blokken

paulers

@asconahobbyist wrote:

Ik denk dat je het niet goed leest,het maakt niet uit wélke LPG installatie je plaatst,het ligt aan de motor,die kan er gewoon niet tegen,en als je met een 80,000 km een koprevisie moet hebben,is je voordeel al tenietgedaan (en je hebt een rotgevoel over je auto omdat ie er relatief snel de brui aan geeft)
                      Kortom,of op benzine (blijven) rijden of voor een dieseltje gaan.
                      De oudere motoren,Z16XE,Z18XE,X16XEL,Z16SE,X16SZR kunnen er wel tegen maar de Z**XEP en Z**XER motoren zijn dus NIET geschikt voor LPG. Dit heet mij ook doen besluiten om de laatste serie Zafira A te kopen op LPG in plaats van een Zafira B,ondanks dat het in aanschaf niks scheelt.

Ik bedoel eigenlijk hetzelfde als jij zegt, de klachten tonen aan dat het blok gewoon niet geschikt is. Ongeacht welk merk inbouwt.
                      Als er meer software-achtige storingen o.i.d waren dan zou het nog aan de kwaliteit van de LPG installatie kunnen liggen. (iets waar je nog grip op kan hebben door de keuze die maakt)

Ik denk idd dat ik het niet ga doen.
                      Momenteel kan ik zo genieten van mijn wagen, die problemen kunnen veel rijplezier vergallen.
                      Thnx allemaal ! :thumb

Fearless
                      Deelnemer

Ook al 2 koppen losgehad om te laten reviceren.
                        Ook 1800 16v’s.
                        Ze kunnen wel op gas, maar gaat niet lang goed. Das zonde.

h67racing
                        Deelnemer

Ik heb een astra h station van 2005 op gas (z18xe) nu 2 ton gelopen en loopt als een tierelier (nog). Wat kost een kop revisie eigenlijk ongeveer? (geharde klepzittingeen etc) Beter voorkomen als genezen want wil nog wel wat langer plezier hebben van de astra

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.