Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra H 1.6 16V Twinport Tuning advies gezocht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 november 2013 om 12:56 #18182671
@RISL wrote:
Is er wel eens iemand geweest die een run heeft gedaan met en zonder pijpjes en verder geen wijzigingen? Ben wel benieuwd, ongeacht de uitkomst.
@ Opel-Mark, zie pm.ik heb daar geen uitdraai van, wel testen mee gedaan en daar komt uit dat hij met lagere toeren beter oppakt, iets wat ook te verklaren is door een betere luchtstroom, je merkt dan gewoon dat met pijpjes in de derde versnelling hij niet wil optrekken als je uit een rotonde komt en zonder pijpjes hij wel optrekt als je uit een rotonde komt.
12 november 2013 om 12:57 #18182674Tja al win je er 3 pk op, dat is alsnog te verwaarlozen.
Maar ik weet dat haasje zich met meer bezig houdt dan alleen filters, en weet ook dat die gozer aardig verstand van zaken heeft.
Dus vind het gewoon erg jammer dat je hem dan meteen dom gaat noemen terwijl je zelf nou niet echt wat bijdraagt.12 november 2013 om 13:02 #18182675Tja ik hou me ook al jarenlang bezig met meer dan alleen filters, dus ga er maar van uit dat ik aardig weet waar ik het over heb, de uitdraaien van Arjan maken ook meteen gehakt van haasje zijn opmerkingen.
Dat je mijn ervaringen als beter rijdende astra met meer vermogen en breder bruikbaar koppel niet als bijdrage ziet ligt geheel aan jouw kant, maar dat ligt wellicht ana het feit dat haasje en jij elkaar blijkbaar kennen.
12 november 2013 om 13:08 #18182676helaas, sorry, niet het geval. er zitten maar twee mensen hier op het forum die ik IRL ken. en haasje is daar geen van.
maar draai al lang genoeg mee hier op het forum om te weten dat die wel verstand heeft.en het gaat mij ook eigenlijk helemaal niet om wie er nou gelijk heeft met 2pk meer winst.
vind het belangrijker dat je gewoon normaal discussieert, en het gewoon vriendelijk houdt. je hoeft het tenslotte niet eens met elkaar te zijn zolang je maar respect hebt voor een ander.12 november 2013 om 13:17 #18182677Mocht haasje er verstand van hebben dan heeft hij dat niet aangetoond, niet met uitdraaien en zeer zeker niet met zijn beweringen waar meteen gehakt van gemaakt kan worden met WEL uitdraaien die zijn tegendeel bewijzen, respect is namelijk iets wat je moet verdienen en ik moet zeggen dat is bij hem enkel maar minder geworden.
het gaat namelijk niet zo zeer om een paar PK meer maar wel om het koppel en het gebied waar je het in kan gebruiken, het veranderen van luchtfilterhuis en element en chiptunen zorgt voor een beter lopende motor met een breder bruikbaar koppel, vooral in een wagen die je gebruikt voor het dagelijks verkeer wil je juist een breed bruikbaar koppel hebben, het is niet de bedoeling om een wagen te maken die enkel een piek heeft in het hoge gebied, dat is enkel leuk voor op de racebaan.
12 november 2013 om 13:48 #18182678ik weet prima hoe het werkt met koppel, en waar je het wilt hebben.
maar zeggen dat iemand er geen verstand van heeft is gewoon krom als je neit weet wat mensen in hun vrije tijd doen.
12 november 2013 om 13:57 #18182679Een piek vermogen is nooit intressant.
Voor geen enkele motor alleen voor cijfers.Een mooi verloop van je koppelkromme is veel intressanter.
Pk’s zijn gerelateerd aan je koppel. Daar is gewoon een formule voor.
Mijn motor heeft bijv van 2000rpm tot 5500 rpm constant + 440nm. Daarna zakt ie in. Die dip moet eruit waardoor ik misschien op piek wel over de 400pk ga halen. Maar dat boeit totaal niet als je een constant presterende motor wil bouwen.
Maar wat er in dit topic gezegd wordt kan de TS geen fuck mee.
Hij vraagt gewoon advies over tuning en of de kap open of dicht staat tijdens de run is dan totaal niet belangrijk. Als beide runs maar op dezelfde wijze onder zover mogelijk gelijke factoren wordt uitgevoerd.
Wanneer je gaat testen in het voorjaar of volop zomer met 32 graden geeft een ander resultaat. Net als je motor afstellen minder in de winter niet echt handig is als je op het randje gaat afstellen. In de zomer is de buitentemp en luchtvochtigheid anders als in de winter dus niet hetzelfde resultaat. Maar ook dat boeit bij een straat auto met een chipje echt niet.
Zolang de uitdraai maar aantoont dat over de gehele linie winst is behaald.
Dan heeft de aanpassing aan de ecu nut gehad.
De een heeft daar wel geld voor over de ander niet.De economie moet draaiende gehouden worden. Dus ik zeg gewoon lekker doen als je er zelf een goed gevoel aan over gaat houden.
12 november 2013 om 14:04 #18182680@dion87 wrote:
ik weet prima hoe het werkt met koppel, en waar je het wilt hebben.
maar zeggen dat iemand er geen verstand van heeft is gewoon krom als je neit weet wat mensen in hun vrije tijd doen.
je weet ook niet wat ik al 30 jaar in mijn vrije tijd doe, dus ik ga af op wat iemand hier beweerd op het forum, in het geval van haasje lijkt me duidelijk dat hij nog nergens aangetoond heeft er ook maar verstand van te hebben sterker nog de feiten bewijzen dat hij niet de juiste dingen beweerd.
12 november 2013 om 14:10 #18182681ach prima toch, als je dat wilt denken moet je dat vooral lekker doen.
word hier onderhand beetje moe van..
12 november 2013 om 14:12 #18182682@corsaboy wrote:
Of de kap open of dicht staat tijdens de run is dan totaal niet belangrijk. Als beide runs maar op dezelfde wijze onder zover mogelijk gelijke factoren wordt uitgevoerd.
Klopt, was een denkfout van mij. Het heeft wel invloed op de absolute cijfers, maar niet op het verloop en de relatieve winst.
12 november 2013 om 14:30 #18182683Ook ik merk geen verschil met die buisjes erin of eruit. X20xer z20leh. En zo heel warm word het ook niet onder de kap tijdens een paar runs. Met een turbo motor maak het toch minder uit, die misschien 5 grade koudere lucht word toch opgewarmd door de turbo. Na 350 km autobahn heb ik even de inlaatbuis over me blok gevoelt en dat was nou niet bepaald heet te noemen, qua temperatuur in mijn ogen verwaarloosbaas ivm de turbo en intercooler.
12 november 2013 om 14:30 #18182684@corsaboy wrote:
Een piek vermogen is nooit intressant.
Voor geen enkele motor alleen voor cijfers.Een mooi verloop van je koppelkromme is veel intressanter.
Pk’s zijn gerelateerd aan je koppel. Daar is gewoon een formule voor.
Mijn motor heeft bijv van 2000rpm tot 5500 rpm constant + 440nm. Daarna zakt ie in. Die dip moet eruit waardoor ik misschien op piek wel over de 400pk ga halen. Maar dat boeit totaal niet als je een constant presterende motor wil bouwen.
Maar wat er in dit topic gezegd wordt kan de TS geen fuck mee.
Hij vraagt gewoon advies over tuning en of de kap open of dicht staat tijdens de run is dan totaal niet belangrijk. Als beide runs maar op dezelfde wijze onder zover mogelijk gelijke factoren wordt uitgevoerd.
Wanneer je gaat testen in het voorjaar of volop zomer met 32 graden geeft een ander resultaat. Net als je motor afstellen minder in de winter niet echt handig is als je op het randje gaat afstellen. In de zomer is de buitentemp en luchtvochtigheid anders als in de winter dus niet hetzelfde resultaat. Maar ook dat boeit bij een straat auto met een chipje echt niet.
Zolang de uitdraai maar aantoont dat over de gehele linie winst is behaald.
Dan heeft de aanpassing aan de ecu nut gehad.
De een heeft daar wel geld voor over de ander niet.De economie moet draaiende gehouden worden. Dus ik zeg gewoon lekker doen als je er zelf een goed gevoel aan over gaat houden.
met mijn overgang van de astra g naar de H had ik een probleempje, wat bleek van 75PK/128Nm naar 90PK/125Nm, goed de wagen is 100KG zwaarder maar onderin bleek ik standaard koppel te missen, de G was een 8klepper maar toch het koppel vooral bij lage toeren in de H was er gewoon niet, door de restictiepijpjes eruit te halen en te chiptunen ben ik die dip kwijt, net als anderen wilde ik een soepeler lopende wagen hebben zonder econorm inhouden en dat is goed gelukt.
is het een racemonster, nee natuurlijk niet, als ik dat had willen hebben dan had ik wel een grote V8 gekocht.
je moet er niet enkel een goed gevoel aan overhouden maar aantoonbare resultaten hebben.
overigens ben ik van mening dat opel nooit de 1.4 16 kleppen in de astra H had moeten stoppen maar dat is een ander verhaal12 november 2013 om 15:25 #18182685Maar doordat die dip weg is en net dat stukje soepeler lopen onderin heb jij toch een beter gevoel over de prestaties van het torretje.
Dat bedoel ik met een goed gevoel.
12 november 2013 om 19:58 #18182686Ja absoluut, hij loopt gewoon een stuk prettiger, feller en beter, ik zou er niet aan moeten denken om weer terug te gaan na voor de veranderingen.
12 november 2013 om 20:21 #18182687Man man man, de discussie zag er de eerste 2 pagina’s informatief uit…..kijk nu is waar we beland zijn.
12 november 2013 om 21:11 #18182688Hahaha :jerry ,
Ben benieuwd of de TS weet wat hij nu gaat doen.
Ik zou zeggen lekker alles orgineel laten en chippen die handel. 13pk op de wielen meer is zat en rijd een stuk lekkerder!
Gr. :afro
13 november 2013 om 07:55 #18182689tja ik zeg restrictiepijpjes eruit en chippen.
tenzij je natuurlijk de staatsloterij hebt gewonnen en je gek wil doen door er bij dblias ofzo een turbo of blower erop wil laten zetten, met een mooi gat in de motorkap en happer er bovenuit ala mad max :jerry
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/9d/07._Mad_Max_Car_at_Silverton_Hotel%2C_Silverton%2C_NSW%2C_07.07.2007.jpg/800px-07._Mad_Max_Car_at_Silverton_Hotel%2C_Silverton%2C_NSW%2C_07.07.2007.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
13 november 2013 om 12:55 #18182690Nou ja dat heb ik wel gedaan op mijn 2 liter blokje.
14 november 2013 om 10:25 #18182691leuk hoor :jerry
7 december 2013 om 11:54 #18182692Even vooropgesteld….ik heb er de ballen verstand van en daarom kwam ik op dit overbekende forum terecht voor vakkundig en gericht advies:thumb
Zo…..na het lezen van al de reacties zijn we weer terug bij af :???:
Begrijp me niet verkeerd, het heeft me weer aan het denken gezet, alleen jammer dat we als eensgezinde OPEL verkrachters elkaar zo behandelen :argue .
Wat willen we eigenlijk bereiken?
Hoe rijden we met nog MEER plezier in de auto?
Moeten we misschien toch naar een andere uitvoering van OPEL gaan kijken?We zijn echt voor de rest super tevreden over de auto alleen mag hij wat feller, soepeler, prettiger en beter rijden.
Optrekken, inhalen op de snelweg daar moet hij gewoon feller in zijn. De motor mag in de 5e versnelling best wel wat ‘rustiger praten’ ondanks dat een leuk geluid ook gewenst is.
In deze auto zou een 6e versnelling echt geen overbodige luxe zijn in combinatie met meer vermogen op lage toeren.
Kortom…hij hoeft zich voor ons niet in te houden ;)Groet en thnx alvast,
Robert / Badhoevedorp7 december 2013 om 16:03 #18182693Tja het geen wat jij wil wilde wij ook met onze 1.4 16V en dat is met chiptuning en restrictiepijpjes eruit halen een stuk beter geworden, kijk het zal geen wagen worden waarbij je als je gas geeft de straatklinkers achter je omhoog ziet komen, maar vooral onderin is het een stuk beter geworden en ik haal met de 1.4 nu dezelfde 0-100KM/u tijd als de 1.6
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.