Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra H 1.6 16V Twinport Tuning advies gezocht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 oktober 2013 om 21:51 #17261464
Hi mede Opel rijders,
Ik heb net m’n 2e Astra H 1.6 16V gekocht en ben supertrots :D
Mijn vriendin wil de auto graag feller en dat zou volgens mij kunnen met o.a een sportuitlaat, motortuning en een ander luchtfilter.Ik heb nu op diverse sites gekeken naar motortuning en kom er niet echt uit, idem voor de uitlaat en het luchtfilter.
Wie kan mij hierin gericht adviseren?Bij voorbaat dank voor jullie tijd:D
24 oktober 2013 om 22:41 #18182599Neem is contact op met unlimited tuning. Die kunnen volgensmij jou auto wel chiptunen. Ik weet niet welke motor je hebt.
Neem is hier een kijkje. viewtopic.php?f=191&t=179130
Gr.
26 oktober 2013 om 10:05 #18182600Hi Shane,
Thankx man, de motor is Z16XEP 5 CR.
Ga het topic dat je gelinkt heb even lezen en contact opnemen met unlimited tuning.Bedankt voor je advies:P
27 oktober 2013 om 12:17 #18182601Aangezien het een XEP motor is (twinport) dunnen de mogelijkheden tot het chippen van je auto al gigantisch uit.
Op dit moment zijn er slechts een handjevol bedrijven die je auto kunnen chippen waaronder Unlimited.Persoonlijk zou ik je aanraden om daar langs te gaan :thumbup
Gr. Arjan
27 oktober 2013 om 17:21 #18182602Hoi Shane en Arjan,
Heel erg bedankt voor jullie adviezen, ik ga morgen een afspraak maken voor chiptuning, twijfel nog over de K&N 75I kit.
27 oktober 2013 om 19:53 #18182603zeker doen. k&n raadt UT ook aan, maar zonder die kit valt er ook aardig wat te behalen(zie linkje 2de post). Mijn astra is ook gechipt welicht alleen 12 pk op de wielen erbij, maar toch zeker merkbaar!!
3 november 2013 om 18:24 #18182604Heeft zonder turbo geen zin, zou mijn geld in de zak houden
4 november 2013 om 08:56 #18182605@opeltje2 wrote:
Heeft zonder turbo geen zin, zou mijn geld in de zak houden
Wat een domme opmerking, het tunen van een niet turbo motor heeft zeer zeker wel zin.
4 november 2013 om 09:09 #18182606@opel-mark wrote:
@opeltje2 wrote:
Heeft zonder turbo geen zin, zou mijn geld in de zak houden
Wat een domme opmerking, het tunen van een niet turbo motor heeft zeer zeker wel zin.
Je wil niet weten wat er soms uit een niet turbo motor gehaald kan worden, Turbo is een heel ander verhaal
4 november 2013 om 09:22 #18182607Ander luchtfilter levert meestal meer verlies dan winst op of gewoon geen verschil. Dus advies, gewoon laten zoals die is.
Ander uitlaatspruitstuk / diameter / inlaatspruitstuk / nokkenassen en chip op maat dan heb je heel wat meer vermogen.Maar luchtfilter gaat niet echt wat verandereren. Chiptuning is een optie, maar dan moet je rekenen dat als je 5 to 10 pk wint je heel veel wint. Ofwel pas doen als je andere aanpassingen hebt gedaan. Sportuitlaat met zelfde diameter en dempers gaat je geen winst opleveren.
4 november 2013 om 19:18 #18182608Enkel al de restrictiepijpjes uit de luchtfilterbak halen levert een beter oppakkende motor op, het veranderen van het inlegfilter geeft je geen enorme winst op, dan kun je beter meteen chiptunen, dan ben je tenminste ook die eco norm rommel kwijt.
4 november 2013 om 19:22 #1818260910 pk lijkt niet heel veel maar is wel 10% toename en zeker haalbaar.
Wat UT verder bij de Twinports voor elkaar heeft is dat die mega dip eruit is en dat scheelt op zichzelf al enorm veel.4 november 2013 om 21:08 #18182610Heb ook de restricitiepijpjes uit luchtfilter kan het wel iets merken dat hij net beter pakt bij lage toeren ;)
10 pk lijkt niet veel maar lijkt mij ook zeker wel te merken!5 november 2013 om 08:16 #18182611ik zou me niet helemaal blindstaren op het aantal pks maar meer kijken naar het koppel, hoeveel toename daarvan is en met name wanneer het beschikbaar is en hoe lang het beschikbaar is, met de eco normen wordt hier geknepen door de fabrikanten wat resulteert is een minder presterende motor.
bij mijn 1.4 niet turbo motor kon je dat heel goed merken (en is meetbaar dus die onzin praters van -het zit tussen je oren- praten onzin), het resulteerde in een veel beter en veiliger rijdende wagen, je kunt nu tenminste fatsoenlijk invoegen op een snelweg bijvoorbeeld, met de 0-100 tijd haal ik hetzelfde als de 1.6 volgens fabrieksopgaven.
Dus mensen die beweren dat het bij een niet turbo motor geen nut heeft om te tunen kletsen maar wat en kunnen hun borrelpraat maar beter bewaren voor de kroeg (of nog beter helemaal hun mond houden)
6 november 2013 om 13:34 #18182612Ik begrijp dat ik bij opel-mark een gevoelige snaar heb geraakt. Ik wil u niet beledigen, en u het gevoel geven dat u die paar honderd euro voor een paar pk meer voor niets heeft uitgegeven. Als u daar tevreden mee bent, wil ik u dat plezier niet afnemen.
6 november 2013 om 14:22 #18182613@opel-mark wrote:
Dus mensen die beweren dat het bij een niet turbo motor geen nut heeft om te tunen kletsen maar wat en kunnen hun borrelpraat maar beter bewaren voor de kroeg (of nog beter helemaal hun mond houden)
Ik denk dat die mensen prima zelf kunnen bepalen wat ze moeten doen, ik vind de discussie altijd wel leuk :)
Het tunen van non-turbo-motor levert per euro qua absoluut vermogen een stuk minder op dan het tunen van een turbomotor, daar zal iedereen het over eens zijn. Dus laten we elkaar daar over niet meer in de haren vliegen.
Echter, voor normaal straatgebruik gaat het vaak niet om piekvermogens, maar om een stabiele vermogens- en koppelkromme en dat is zowel bij turbo- als nonturbomotoren zeer goed mogelijk.
Naast het al eerder aangeraden Unlimited Tuning is ook EDS hier zeer ervaren in (heb ik persoonlijk positieve ervaringen mee, diverse familieleden van me hebben daar hun Opels laten chippen). Klasen is ook een hele goede.
6 november 2013 om 15:14 #18182614komt er meer op neer of het de moeite waard is om veel geld neer te leggen voor weinig pk’s en nm’s.
chippen heeft altijd nut, maar wat weegt er meer.. 10pk erbij, of 5 meyers in je zak?
6 november 2013 om 16:44 #181826155 Meijer ? Voor 2 en een beetje kom je al een heel eind ;)
6 november 2013 om 17:03 #18182616Een tuner of een flasher?
7 november 2013 om 08:20 #18182618@opeltje2 wrote:
Ik begrijp dat ik bij opel-mark een gevoelige snaar heb geraakt. Ik wil u niet beledigen, en u het gevoel geven dat u die paar honderd euro voor een paar pk meer voor niets heeft uitgegeven. Als u daar tevreden mee bent, wil ik u dat plezier niet afnemen.
ik snap dat ik bij u een gevoelige snaar heb geraakt door jouw ongelijk te bewijzen, 10% meer pks is meer dan een paar pk en dan heb ik het niet eens over het meer aan trekkracht en dat over een breder gebied, ik snap dat u er niet blij mee bent dat u ontmaskerd bent als iemand die niet weet waar u het over heeft, maar dat probleem ligt geheel aan uw kant :ass
7 november 2013 om 08:27 #18182619@dion87 wrote:
komt er meer op neer of het de moeite waard is om veel geld neer te leggen voor weinig pk’s en nm’s.
chippen heeft altijd nut, maar wat weegt er meer.. 10pk erbij, of 5 meyers in je zak?
500 euro ?? zelfs gespecialiseerde tuners vragen dergelijke bedragen niet.
eds vraagt bijvoorbeeld 250 euro, 10 pk erbij en 15Nm, bij mij was het zelfs meer, 12pk erbij en 20Nm
en de trekkracht is aanwezig over een veel breder gebied, en dat merk je goed bij optrekken bij lage toeren.Over lager brandstofverbruik heb ik overigens nooit wat van gemerkt want het extra vermogen gebruik ja natuurlijk ook (althans ik wel).
als vuistregel is een beetje 10% meer na chippen, en ja dat merk je, helemaal als je een stationwagon hebt zoals ik.
7 november 2013 om 08:44 #18182617Ligt een beetje aan het blok, maar EDS vraagt bijv. voor de Astra J OPC bijna €600.
Maar, laten we effe ophouden over voor- en nadelen en mogelijkheden en kosten en gewoon de topicstarter eens helpen met zijn vragen.
Geef eens advies over die K&N-set waarover TS twijfelt en een mogelijke uitlaatlijn ipv elkaar lopen afzeiken.
7 november 2013 om 18:45 #18182620ik zou de restrictiepijpjes eruit halen(uit de originele luchtfilterbak) en laten chippen, wil je een wat sportiever geluidje zou je kunnen overwegen wat met de dempers te doen, en voor prestatie misschien een sportcat, maar dat laatste weet ik niet wat voor prijskaartje eraan hangt bij zijn wagen.
7 november 2013 om 20:22 #18182621Ik zou een gechipte wagen wel eens willen uitnodigen op een universele bank. Ben dan benieuwd.
Open filter kost vermogen. Dat is gewoon bekend. Google is your friend
Begrenzer uit je originele filter is een optie.
Bij mijn z16se werkte het wel. Maar op de x12xe koste dit vermogen.Gewoon testen.
7 november 2013 om 23:46 #18182622Die van mij is op de bank geweest bij Unlimited Tuning, tevens zijn er andere metingen van hetzelfde blok wat ik heb op andere testbanken die hetzelfde resultaat geven, het lastige is dat je het even terug moet rekenen van wiel pks naar blok pks.
Maar er zijn wel meer resultaten bekend van bijvoorbeeld Johan zijn wagen, ook ongeblazen, in dat geval een astra G waarbij mooie verbeteringen zijn behaald, een dagje met een club bij een testbank is altijd gezellig.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.