Astra H 1.3 cdti – Start en slaat gelijk weer af

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H 1.3 cdti – Start en slaat gelijk weer af

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Ben86
    Deelnemer

Hi allemaal,

Mijn Astra H 1.3 cdti heeft sinds een anderhalve week een probleempje.

Korte versie:
      Hij start, en dan draait ie een paar seconden en dan zie je de toeren wegzakken tot hij ermee stopt.

Lange versie:
      Ongeveer anderhalve week geleden wilde ik ‘s avonds laat wegrijden van mijn werk toen ik plotseling bij het wegrijden de motor liet afslaan. Ik dacht, ben moe, misschien niet goed gekoppeld. Toen nogmaals gestart, naar de slagboom gereden waar me weer hetzelfde gebeurde.

Toen viel me op dat hij niet echt goed (langzaam) reageerde op gaspedaal input. Even langs de kant gezet, toen een paar keer goed gas gegeven en toen herstelde de reactie op het gaspedaal zich weer. Vervolgens 22 km mee naar huis gereden.

Mijn vriendin had later die week dezelfde ervaring. Vervolgens wilde ik een dag later naar werk en kreeg ik hem helemaal niet meer gestart, met de symptomen zoals hierboven besproken. ANWB gebeld, kwamen, konden niets vinden. Die hebben hem kennelijk weer aan de praat gekregen. Ik afspraak gemaakt bij de garage waar ik een paar dagen later terecht kon. Ondertussen had ik het idee dat het misschien het roetfilter was. Ik de tussenliggende dagen even met flink wat toeren over de snelweg (in zijn 4 of 5 – 100 rijden) en ook een paar keer even tot 130 doorgetrokken in de avond. Meestal rijd ik namelijk 100 in zijn 6 en dan komt ie niet boven de 2000 toeren uit, dus dacht misschien moet het roetfilter even goed uitgefakkelt worden. 2 dagen achter elkaar gedaan, en dan vorige week donderdag naar de garage. 178,- euro armer, geen oplossing, ja wat additieven in de tank… Roetfilter was goed volgens de diagnose apparatuur maar verder hebben ze niets gevonden.

Met kerst gewoon rond gereden, hoewel 2de kerst dag hij weer moeilijk starte, maar na een X aantal keer proberen liep deze eindelijk. ‘s avonds toen ik naar huis wilde, idem. Dit weekend nog een keer.

En vandaag weer hetzelfde probleem maar een paar keer proberen bood geen oplossing. Anwb er weer bij en net afgesleept naar een garage. Gezien het kennelijk 1 groot raadsel is voor de ANWB en de garage, hoopte ik dat wellicht hier iemand me de goede richting in kan duwen.

PS: EGR is uitgeschreven en afgedopt na eerdere issues.

Groet en dank

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.