Astra H 1.3 CDTI Roetfilter verwijderen?

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H 1.3 CDTI Roetfilter verwijderen?

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268244
    Zaklamp02
      Lid sinds:
      7 August 2014

      Hi Forum,

      De motor van mijn Astra H 1.3CDTI (2006) klinkt sinds een tijdje nogal vreemd na een koude start. Geeft verder geen problemen, en zodra ik gas geef is het eigenlijk weg. Mijn garage zegt dat het roetfilter verstopt is, en hij raadt aan om dit filter er helemaal uit te slopen. Reinigen of vervangen lijkt hem een minder goede optie.

      Is dit een goed idee?

      Verder zegt mijn garage dat als ze toch met de software bezig zijn, ze meteen ook de EGR af kunnen sluiten (software matig). Dit kan schijnbaar met mijn type Astra. Heeft iemand hier ervaringen mee? Op zich vind ik het een prima plan, maar ik ben toch een beetje bang dat dit wellicht kwaad kan voor mijn auto (hogere uitstoot = meer vervuiling, ook in de auto?)

      Wie heeft hier een mening over?

      #18254459
      Niek-Blubbering
        Lid sinds:
        10 September 2014

        Is het tegenwoordig niet zo dat ze het aantal roet checken in de uitlaat en dat een auto maar een bepaald aantal gram in de uitlaat mag hebben, en kom je hier over heen dat je auto niet door de APK komt? Dit weet ik niet helemaal zeker maar misschien één van onze mede forum gebruikers wel?
        :jerry

        #18254460
        SimpleFace
          Lid sinds:
          14 July 2014

          EGR afsluiten is zoiezo een goed idee. Juist in de auto zal er dan minder vervuiling zijn, die gaat immers via de uitlaat meteen naar buiten en niet nogmaals door de motor.

          #18254461
          Zaklamp02
            Lid sinds:
            7 August 2014

            De garage die het filter gaat verwijderen, is ook mijn apk-garage.
            Dus ik kan me niet voorstellen dat ze dan bij de APK ineens gaan zeuren ;)

            #18254462
            Niek-Blubbering
              Lid sinds:
              10 September 2014

              Dan lijkt mij dat inderdaad ook niet logisch ;) d’r af met dat ding :angel

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.