Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra h 1.3 cdti loopt beter zonder map sensor
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 oktober 2015 om 15:19 #17274032
Hallo,
Na vele problemen met mijn auto te hebben gehad, blijf ik met 1 hopelijk klein probleem zitten.
als ik weg wil rijden komt de turbo vaak laat op gang (3.000rpm)
Maar niet altijd.
Als dit wel gebeurt begint het lampje met de sleutel op te lichten.
Soms na even door trekken gaat het lampje weer uit, maar niet altijd.
Als het lampje niet uit gaat duurt het een dag of 2 voordat het motormanagement lampje aan gaat. Zodra 1 van beide lampjes branden trekt de auto wel goed! Ook als ik de stekker van de mapsensor los haal trekt die hoe die hoort alleen word die begrenst in toeren.
Opzich vind ik het niet echt een probleem behalve dat mijn cruise control niet werkt vanwege de lampjes.
Ik heb de auto uit gelezen en er komt uit p0107 uit(lage laaddruk) soms permenent soms intermitterend.
ik heb de mapsensor inmiddels 2x vervangen maar het probleem blijft zich voor doen.
Nu heb ik gelezen dat dit iets met de massa bekabeling kan zijn. Weet iemand welke pin de massa is? Of heeft iemand er een ander idee voor?
Hoop spoedig op een reactie!30 oktober 2015 om 15:33 #18300434geen idee van de massa.. maar ook hierbij de vraag.. is je inlaat vervuild?? of heb je hier nog niet naar gekeken?? gebeurd vaker bij de dieseltjes… (althans van wat ik hier op het forum zie) inlaat plus EGR want als je 2x (in korte tijd)je map sensor kapot/niet werkend krijgt zou ik eens gaan kijken hoe de staat is van de lucht toevoer door de inlaat en je turbo
een keertje kijken of forte diesel intake cleaner helpt…dit forum heeft mensen met het zelfde probleem
http://www.amtgarageforum.nl/opel/astra/wat-betekend-foutcode-p0107-30419.html” onclick=”window.open(this.href);return false;30 oktober 2015 om 15:39 #18300435Er zit net een half jaar een nieuwe inlaatspruitstuk op, ook is de egr 100% afgedicht, dus dit kan het niet zijn. maar iniedergeval bedankt voor de snelle reactie! Ik zal even gaan kijken op de link uit uw bericht.
30 oktober 2015 om 15:46 #18300436Maar is het dan niet raar dat als ik de stekker los haal, dat hij dan wel ineens vol vermogen heeft? Behalve dat hij dan niet boven de 4000rpm komt (normaal 3000rpm) maar doordat ook de roetfilter verwijdert is, is het in mijn geval 4000rpm. Dat is dan de noodloop als het goed is
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.