Astra H 1.3 cdti bij 2006 koude start problemen.

Forumindex Forums Modellen Astra Astra H 1.3 cdti bij 2006 koude start problemen.

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Dragonsofmine

Hallo,

Ik heb een Opel Astra H 1.3 cdti uit 2006 en mijn auto gedraagt zich niet zoals het zijn moet, vooral bij een koude start.

Niet elke keer maar vrij regelmatig als ik mijn auto start bij een koude start, slaat de motor vrijwel meteen aan om dan in toeren te zaken tegen het afslaan aan om vervolgens weer op toeren te komen en dan begint het feest opnieuw. Totdat ik mijn gas een paar seconden intrapt dan gedraagt de auto zich normaal. Behalve bij het rijden lijkt het agente dat de motor hikt, eenmaal op temperatuur is er niets meer aan de hand.

De dealer heeft de computer uitgelezen en er waren geen fout boodschappen.
      Ook heeft de dealer zekerheidshalve de brandstof filter van water ontdaan.

Echter de problemen houden aan, en af en toe zie ik de code insp4 in de dagteller display.

Wat volgens vriend Google zegt dat ik water uit de brandstof filter moet halen. Terwijl dit afgelopen vrijdag is gedaan. Inmiddels heb ik een afspraak bij de dealer om preventief de brandstof filter te vervangen.

Het valt mij op dat dit alleen gebeurd als het heel vochtig is, of net heeft geregend. Vanmorgen vroeg deed mijn auto perfect. Vanmiddag na een regenbui had ik het probleem weer.

Ik vroeg mij af of hier iemand de situatie die ik schets ken, en wat de mogelijke oorzaak zou kunnen zijn.

Alvast bedankt.

Astra 1.4 NZ
      Deelnemer

Heb wel ergens iets gelezen dat 1.3 bij de Astra een te zwakke startmotor heeft..

Niek-Blubbering

Hey,

je kan misschien kijken of de klep in het gasklephuis wel goed opengaat? of je haalt hem los en je kijkt of hij van zichtzelf niet al een klein beetje los blijft staan. Kan ook problemen geven met stationair lopen in ieder geval.

Niek-Blubbering

Heb het even opgezocht waar ik dat ooit had gelezen maar hier staan nog wel een aantal optie’s bij:

http://www.amtgarageforum.nl/opel/astra/starten-en-afslaan-astra-h-18370.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.