Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra GTC z1.6xep P0303 en P0300 fout code
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 augustus 2013 om 13:55 #17260244
hallo,
Gister begon mijn Astra moeilijk te lopen, weinig power en het geluid wees erop dat hij op 3 cilinders liep. ODB II gaf P0300 en P0303. dit al een beetje opgezocht op het forum en Google en kwam vaak neer op Bougies en Boubine. weet iemand nog meer wat het zijn kan. ik heb de bougies vervangen maar dat hielp niet en een Boubine kan ik nieuw lenen vanavond om te kijken of dat werkt.
ook heb ik her en der gelezen over de EGR klep die verstopt kan zitten maar ik kan nergens een duidelijke beschrijving vinden.
kan iemand mij hier mee helpen??MVG,
Rob27 augustus 2013 om 14:32 #18169977Kans is vrij groot op de bobine…
27 augustus 2013 om 16:26 #18169978Wat Paul zegt idd is de kans vrij groot dat het de bobine is ik heb het zelf ook gehad precies dezelfde motor ook bobine stuk en me zus en zwager precies hetzelfde
27 augustus 2013 om 18:11 #18169979zelf ook keer kapotte bobine gehad kreeg geen vermogen meer en reed in de noodstand
24 februari 2015 om 14:54 #18169980@RobRieschke wrote:
hallo,
Gister begon mijn Astra moeilijk te lopen, weinig power en het geluid wees erop dat hij op 3 cilinders liep. ODB II gaf P0300 en P0303. dit al een beetje opgezocht op het forum en Google en kwam vaak neer op Bougies en Boubine. weet iemand nog meer wat het zijn kan. ik heb de bougies vervangen maar dat hielp niet en een Boubine kan ik nieuw lenen vanavond om te kijken of dat werkt.
ook heb ik her en der gelezen over de EGR klep die verstopt kan zitten maar ik kan nergens een duidelijke beschrijving vinden.
RobHoi Rob,
Hoe heb jij t bovenstaand probleem uiteindelijk opgelost? Ik zit er nu namelijk mee.
edit: sorry voor de bump.. ik dacht dat ik een prive bericht aan t sturen was. Excuus allemaal.
24 februari 2015 om 22:46 #18169981@keysersozeh wrote:
@RobRieschke wrote:
hallo,
RobHoi Rob,
Hoe heb jij t bovenstaand probleem uiteindelijk opgelost? Ik zit er nu namelijk mee.
edit: sorry voor de bump.. ik dacht dat ik een prive bericht aan t sturen was. Excuus allemaal.
heb je hem uitgelezen? bobines gaan wel eens stuk bij opel
26 maart 2016 om 19:26 #18169982Een beetje een late reactie maar toch.
Het was inderdaad de bobinerail die stuk was. Een paar maand later hebben wij de Astra GTC ingeruild voor een jongere Astra H station met nagenoeg de zelfde motor maar met precies de zelfde bobinerail. Ook die is inmiddels een keer gesneuveld maar gelukkig wist ik nu wat er direct aan de hand was. Wel weer jammer van de 180 euro die zo’n rail kost.Rob
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.