astra gtc stoelhoogte

Forumindex Forums Modellen Astra astra gtc stoelhoogte

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233982
    botssiee
      Lid sinds:
      24 October 2010

      Hallo,

      Zijn er trouwens meer mensen die last hebben van dat de stoel van een gtc te hoog geplaatst zit.
      Ik ben zelf niet al te groot (1.78m) en me stoel staat in de laagste stand en kom toch zeer dicht met me hoofd bij het dak in de buurt en als ik sjel in me haar heb komt het tegen en dak ( nee heb geen overdreven lang haar).

      Maar nou is het grootste probleem een beetje dat ik de laatste weken veel last van me nek heb en begin te frezen dat het aan (de zithouding) me auto ligt.

      Iemand een oplossing? behalve me auto weg doen? ;)

      #17832846
      No Limit
        Lid sinds:
        6 March 2008

        Naar mijn weten is er geen oplossing voor te verzinnen…
        Ik ben zelf ook 1.78m en heb de stoel ook op z”n laagst staan.

        Het enige waar je nog kan naar kijken is de hendel die aan de voorkant van de stoel zit aan de rechterkant. (waar je de stoel mee kan kantelen)

        Hiermee kom je volgens mij wel een stukje lager te zitten (en iets meer naar achteren)

        #17832847
        red-bull
          Lid sinds:
          30 June 2004

          hallo,

          ik ben zelf 2m6cm en heb hier dus altijd mee te maken .

          maar bij opel houden ze hier niet echt rekening mee.

          zo kon de stoel van mijn astra g omhoog en omlaag en staat deze dus altijd op zijn laagste stand , en dan gaat het nog net.
          maar toen ik een opc interieur had gekocht bleek deze niet in hoogte verstelbaar en stond vast op 2/3 van de hoogte:swear

          heb toen zelf een slede gemaakt om lager te komen , misschien kan je dat ook doen met je gtc.

          het is wel een puntje voor mij om dus geen gtc aan te schaffen……

          mvrg Rob

          #17832848
          astra-gtc-freak
            Lid sinds:
            3 March 2010

            Hoi,

            Ik heb ook het zelfde probleem ben 1.80 lang en de stoel ook op z’n laagste stand en de rug leuning wat achterover zodat ik niet helemaal rechtop zit in de auto.
            Wat ik ook nog heel hinderlijk vind is dat je binnen spiegel erg in de weg zit waardoor je verkeer van rechts niet altijd meteen en goed ziet aankomen rijden.
            Een oplossing heb ik helaas ook nog niet kunnen vinden.

            #17832849
            botssiee
              Lid sinds:
              24 October 2010

              Ja klopt die spiegel zit ook erg laag.

              Normaal moet je voor een binnen spiegel schuin omhoog kijken, maar bij deze schuin omlaag :hmmz

              Ik zal eens proberen wat meer achterover te zitten, dan kijk ik niet zo ‘schuin’ omlaag naar de weg misschien helpt het wat voor me nek, als je beeldscherm van je comp. te laag staat je ook last van je nek kan krijgen. Maar als ik sportief rij vind ik rechtop zitten wel fijner.

              #17832850
              robert_corsa
                Lid sinds:
                16 May 2009

                bekent probleem bij de astra h. astra j is precies het zelfde, je stoot ook je kop als je instapt.

                ik ben 1.80, rijd een astra g hathback, stoel kan gewoon in hoogste stand hoor, geen last met mijn hooft.

                #17832851
                DarkNL08
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 March 2010

                  Corsa B GSI en dan stoel op zn laagst, daar past iedereen in :P

                  #17832852
                  arjontje
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    31 March 2006

                    [rquote=1888167&tid=144277&author=red-bull]hallo,

                    ik ben zelf 2m6cm en heb hier dus altijd mee te maken .

                    maar bij opel houden ze hier niet echt rekening mee.

                    zo kon de stoel van mijn astra g omhoog en omlaag en staat deze dus altijd op zijn laagste stand , en dan gaat het nog net.
                    maar toen ik een opc interieur had gekocht bleek deze niet in hoogte verstelbaar en stond vast op 2/3 van de hoogte:swear

                    heb toen zelf een slede gemaakt om lager te komen , misschien kan je dat ook doen met je gtc.

                    het is wel een puntje voor mij om dus geen gtc aan te schaffen……

                    mvrg Rob [/rquote]

                    Heb ook ongeveer de zelfde lengte als jou.
                    Heb al een paar keer in de gtc van mijn broer gereden maar. En het dak is idd erg laag.

                    #17832853
                    robert_corsa
                      Lid sinds:
                      16 May 2009

                      alles is aan te passen, je zou kunnen meten en passen of een rails en frame van een corsa/astra g past, volgens mij is het frame heel hoor van een gtc. waardoor je ook hoog zit.

                      frame van een astra g is globaal gezien 15-20cm hoog denk ik

                      moet in principe wel te doen zijn, als het rails maar past in die haakjes die in je bodem zitten, bouten passen altijd wel.
                      zitting zit met 4 schroefjes vast.

                      #17832854
                      red-bull
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        hallo,

                        heb zelf een frame gelast , en daar de stoel op gezet:thumbup

                        scheeld 5 cm ongeveer .

                        mvrg Rob

                        #17832855
                        Xhoza
                          Lid sinds:
                          6 September 2008

                          Vreemd, ben zelf 1.83 en heb voldoende hoofdruimte in m’n GTC. Stoel staat op de laagste stand en heb meer dan 10cm hoofdruimte over. Kijk precies onder de binnenspiegel door, dus qua blokkeren van het zicht heb ik ook weinig last. Het is niet dat m’n leuning plat ligt, maar een normale zithouding.

                          #17832856
                          Klanderman
                            Lid sinds:
                            29 March 2009

                            Ik heb er ook last van. Ben 1.91 en zit met mijn haren ook bijna tegen het dak met de stoel in de laagste stand. Maar ik heb de leuning dan ook redelijk rechtop staan. De binnenspiegel is inderdaad erg irritant. Zeker als je (zoals bij mij) een regensensor hebt. Dan zit er echt een enorme zwarte vlek midden in je gezichtsveld.
                            Het enige wat ik kan bedenken is dus inderdaad om je leuning wat schuiner te zetten….

                            #17832857
                            GTC_Michieleke
                              Lid sinds:
                              9 November 2009

                              Tja…. Dan is het een voordeel als je een keertje wat kleiner bent (1m73). Ik heb geen last van een laag dak.

                              Maar inderdaad, als je een regensensor hebt dan is het echt om de spiegel heenkijken… :hmmz

                              #17832858
                              AstraGTC1983
                                Lid sinds:
                                27 January 2013

                                Zelfde probleem hier.
                                Zwaar irritant.
                                Ben zelf 1.92m en die spiegel zit min of meer op kinhoogte.
                                Zeer vervelend, en helaas nog geen oplossing voor te vinden.
                                Ik zet mn GTC daarom te koop, Zal een advertentie ophangen in de buurtsuper van het smurfendorp. (JK)

                                Auto gaat wel weg door dit probleem, en dat is zonde want hij is verder prachtig en in prima staat..grrr..

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.