Astra gtc egr kanalen schoonmaken ? foutcode 0300,1,2,3+314

Forumindex Forums Modellen Astra Astra gtc egr kanalen schoonmaken ? foutcode 0300,1,2,3+314

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    dannyd

Na wat foutmeldingen te hebben van misfires en een goede zoektocht op het net, Heb ik maar besloten morgen de zooi is open te trekken en alles is goed schoon te maken , ook de egr kanalen die er voor zorgen dat de misfires ontstaan
      Blok heeft inmiddels 2 ton weg dus zal mij benieuwen hoe het eruit ziet

Moet ik nog ergens op letten ? ben wel bekend met de c type motoren maar nog niet met de z16xep type’s

Zal ook wel wat pics maken voor de leden hier

dannyd

Nou helaas geen foto’s
        heb het inlaat spruitstuk verwijderd en zag er op het eerste gezicht schoon uit.
        Daarna de twinport inlaat eraf gehaald en gecleand zag er niet echt heftig vuil uit maar toch
        De egr kanalen daar in tegen waren wel aardig dichtgekoekt, dus deze schoon gemaakt en tevens de egr verwijderd en gecleaned
        ondertussen zag ik ook dat de benzine injectoren aardig vervuild waren en niet alle gaatjes meer open waren
        deze heb ik weg gebracht om ultrasoon te laten reinigen en te testen op opbrengst

aangezien de auto start op benzine en daarna overschakelt op gas kan ook dit wel is wat verklaren aan foutcode’s
        de foutcodes geven immers aan dat bepaalde cilinders een verkeerd mengsel krijgen en verkeert detoneren
        als je egr kanalen dicht zitten krijgt de ene wel egr gas en de ander niet, en zo werkt het ook met de injectoren natuurlijk , opbrengst te weinig is gewoon een misfire

Helaas wel wat gesneuveld :swear de klik verbinding op de benzine aanvoer leiding die op je injector rail gaat brak af grrr
        ff nieuwe bestellen maandag ochtend en dan de boel maar weer is goed in elkaar bouwen
        en hopen dat de foutcode’s weg blijven

meer nieuws begin volgende week

danny
        Deelnemer

Probleem gevonden :argue 3 van de 4 injectors zijn lek en geven geen goede opbrengst/sproeibeeld

maw gaat me weer geld kosten :swear

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.