Astra GTC 1.6 16V op LPG???

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen Astra GTC 1.6 16V op LPG???

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Ozzy79

Hoi Allen,

Momenteel overweeg ik een Astra 1.6, 16V GTC uit 2006 of 2007 (iets in die buurt) aan te schaffen op LPG.

Wat is jullie mening over een GTC op LPG??

Ik lees namelijk niet de meest positieve berichten hierover met name aangaande zachte klepzitting en wel of geen hydraulsche kleppen. Bij deze motor weet ik niet of de kleppen hydraulisch zijn (wellicht iemand van jullie wel), want anders is ‘t denk ik helemaal geen doen.

Heeft ‘t zin om de kleppen te behandelen met smeermiddel, of is dat gewoon niet sterk genoeg en moet je dan eigenlijk een kop revisie doen met hardere zittingen en kleppen? (wat zou dat dan weer kosten)

Ben benieuwd,
      Vast dank en groet!

Haasje17
      Moderator

Niet aan beginnen, deze motoren zijn niet echt gebouwd om op gas te lopen. Koppen lopen stuk.

GS2.6
        Deelnemer

Duurt wel een flinke tijd voordat je het begint te merken.

Maar aan de andere kant, dit blok is wat duurder in aanschaf dan een ohv blok..

Juffer1
          Deelnemer

Combinatie Astra H icm LPG is niet de meest gelukkige…

Alleen de 1.4 schijnt goed op LPG te willen lopen, bij de de overige motoren zou ik er niet aan beginnen…

iso-Astra

Zelf heb ik sinds kort een Astra 1.4 (2007) op LPG en ben er tevreden over deze heeft naar mijn weten een hydrl. kleppen

stefanDTI

Zeker niet met de Z18XER doen !!!!

Nick-GSI
                Deelnemer

Z16XEP/Z16XER hebben geen hydraulishe stoters. Zal er niet aan beginnen om met die motoren op gas te gaan rijden

OpelRide

@stefanDTI wrote:

Zeker niet met de Z18XER doen !!!!

Waarom niet?

Ik ben nieuw hier, op zoek naar een LPG-G3 Astra 1.8 bouwjaar 2005-2007
                    Heb al enige te koop zien staan en ga zaterdag kijken in Apeldoorn bij eentje.

Heb hiervoor een volvo S40 1.8 ’96 en een V40 2.0 ’02 gehad en beide over de 2 ton gereden vanaf 80.000.

Nooit problemen gehad maar waarom is de Opel er totaal niet geschikt voor?

Heb net wat op een duitsforum zitten lezen.

ZX18E of ZX18ER..

belangrijke info :thumb

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.